مسی ، رونالدو و یک رکورد ویژه / مقایسه ها را کنار بگذارید و فقط ممنون باشید!

رونالدو و مسی کاری کرده اند که فاصله گرفتن از خواب یعنی یکی از شیرین ترین لذت هایی که همه انسان ها در آن مشترک هستند در برابر لذت حاصل از تماشای بازی شان به یک اتفاق ساده تبدیل شود.

احسان خراسانی - خبرگزاری خبر آنلاین؛ حالا دیگر وقت آن رسیده که دست از مقایسه برداریم و به جای گفتن « مسی یا رونالدو؟ » بگوییم « مسی و رونالدو » . حالا دیگر وقت آن رسیده که فقط بنشینیم و تماشا کنیم و لذت ببریم. لذت از 180 دقیقه بازی هر دوی آنها نه فقط 90 دقیقه بازی یکی از آنها و فکر کردن های طولانی درباره فرق های این دو ابر ستاره. نمی شود که دو انسان مثل هم باشند. پس همین می تواند عاملی باشد برای بیشتر لذت بردن. اگر همه این موضوع را درک کنند که با تماشای بازی هم رونالدو و هم مسی چقدر می توانند برای خود خاطره بسازند و چقدر در آینده از این خاطره ها لذت ببرند، دیگر کسی سراغ مقایسه های تعصبی نمی رود. گاهی وقت ها برای پی بردن به عمق یک مسئله نیاز نیست که ساعت ها به آن فکر کنید. گاهی فقط یک عکس می تواند یادآور کلی اتفاق بزرگ برای شما باشد. مثلا کافی است تصویری از پرش رویایی رونالدو روی سر پاتریس اورا در دیدار رئال و منچستر لیگ قهرمانان اروپا سال 2013 را روبروی خود بگذارید. آن موقع است که شاید حتی برایتان در قانون جاذبه زمین نیوتون هم شک ایجاد شود! یا یک فیلم چند ثانیه ای می تواند همین کار را با شما انجام دهد. این بار فقط لازم است سراغ گل لیونل مسی به بیلبائو بروید که اتفاقا نامزد دریافت جایزه پوشکاش امسال هم بود. این بار به شما ثابت می شود که می توان کسی بود که هیچ توقفی انتظارش را نمی کشد. آیا این چند نمونه بس نیست؟ بس نیست که ممنون باشیم از حضور در دوره ای از زمان که رونالدو و مسی را با هم در خود دارد؟

گلزنی مسی برابر اتلتیکو مادرید باعث ثبت یک رکورد ویژه شد. رکوردی که این بار یه نام یکی از آنها تعلق ندارد. درست چند دقیقه بعد از اتمام بازی بارسا و اتلتیکو، دیلی میرر این خبر را جهانی کرد که « رونالدو و مسی به رکورد 1000 گل زده در دوران بازی خود رسیدند. » این خبر خیلی ها را هیجان زده کرد که رکوردی مشترک برای هر دوی آنها به ثبت رسیده است. چیزی که خیلی کم تا به الان دیده شده بود. اگر تا قبل از مراسم توپ طلا امسال از اختلاف بین رونالدو و مسی می گفتند، بعد از این مراسم خیلی ها به این پی بردند که این دو آنقدر حرفه ای هستند که خود را درگیر این مسائل نکنند. وقتی رونالدو از آرزوی خود مبنی بر داشتن پای چپ مسی گفت و مسی هم در مقابل کلی به تعریف و تمجید از ستاره پرتغالی رئال پرداخت، شائبه های اختلاف این دو به حداقل رسید. وقتی میمیک صورت رونالدو هنگام اهدای توپ طلا به مسی کاملا طبیعی بود و دیگر خبری از آن رفتار های قبلی نبود، همه فهمیدند که هر دوی آنها بیشتر از هر چیز دیگری فقط به بهترین بودن فکر می کنند. بهترین بودنی که عامل تقابل بین آنها می شود. اما همین تقابل و همین رویارویی رنگ دنیای فوتبال را عوض کرده است.

اگر سراغ آمار برویم به یک نکته عجیب می رسیم. به اینکه رونالدو و مسی روی همدیگر در 1385 بازی 284 گل کمتر نسبت به پله که در 10 بازی کمتر از این دو چنین رکورد فوق العاده ای به نام خود ثبت کرده است، به ثمر رسانده اند. البته که جوزف بیکان با 1468 گل در تنها 918 بازی، بهترین گلزن جهان است. ولی همییشه اکثر طرفداران فوتبال درباره تفاوت بین مارادونا - پله و رونالدو - مسی گفته اند. خیلی ها اعتقاد دارند که هنوز که هنوز است مثل مارادونا یا پله نیامده است و رونالدو و مسی راه زیادی برای رسیدن به آنها دارند. این نظر کسانی است که خود را غرق در گذشته فوتبال می دانند. برای ثابت کردن بهتر بودن مسی و رونالدو کافی است دوباره سراغ چند عکس برویم. سراغ اینکه 8 سال است فوتبال به معنای واقعی تحت سیطره این دو غول توقف ناپذیر است. 8 سال است که توپ طلا بین این دو بازیکن رد و بدل می شود.

نمی شود چشم پوشید از اینکه دنیای فوتبال با رونالدو و مسی چقدر نسبت به قبل فرق کرده است. درست مثل احساس روز های سیاه و سفید فوتبال و مقایسه آن با این روز های رنگی فوتبال. نه فقط در رنگ گیرنده های تلویزیونی و واضح تر شدن تصاویر. رونالدو و مسی فکر ها را باز کردند. لذت ها را بیشتر کردند و رنگ عشق فوتبال را تغییر دادند. کاری کرده اند که فاصله گرفتن از خواب یعنی یکی از شیرین ترین لذت هایی که همه انسان ها در آن مشترک هستند در برابر لذت حاصل از تماشای بازی شان به یک اتفاق ساده تبدیل شود. باعث شده اند تا همه منتظر زمان برگزاری بازی های بارسلونا و رئال مادرید باشند. زمانی که می تواند آن ها را به واسطه شیرین ترین اتفاق ممکن تا پاسی از شب دور از رختخواب نگه دارد.

41257

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شایان A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    8 45
    جز یکی بقیه توپ های طلای رونالدو بهش دادن حتی مسی هم نباید در سال 2010 توپ طلا میگرفت چرا فقط به خاطر تبلیغات این تبلیغ در گذشته وجود نداشت پس گذشته بهتر بود گذشته فوتبال سخت تر بود گذشته رسانه اینقدر قوی نبود که بخواد یه بازیکنو حتی اگر در او فصل نابودم باشه بهترین کنه چقدر تحلیل مسخره ای چون اون موقع تلوزیون خوب نشون نمیداد و توپ طلا الکی داده نمیشد پس اینا بهترن اینا نصف گذشته هم نیستن با اینکه من خودم از نسل جدیدم
  • بدون نام ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    13 1
    فوق العاده بود! واقعا كه ديگه بايد تعصب و كنار گذاشت و خدارو شكر كرد
  • محسن ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    7 1
    اينكه توپ طلا تو سال اخير بين رونالدو و مسي پخش شده شايد خيلي ها رو كلافه كنه ، اما اگه به چند تا نمونه ديگه مثل نمونه هاي اين متن توجه كنيم ، ميفهميم اينا انسان نيستن!
    • هاش پی A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
      3 0
      می فهمیم انسان چه ظرفیت هایی داره
  • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    3 0
    این رونالدو رو ببین چقدر پریده