به گزارش ایرنا، اهدای عضو از دو بیمار مرگ مغزی در اصفهان به شش بیمار نیازمند پیوند عضو زندگی دوباره بخشید.

مسئول واحد پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: در چهار روز اخیر دو مورد اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در اصفهان صورت گرفت.

مریم خلیفه سلطانی افزود: روز پنجشنبه هشتم بهمن امسال سه عضو بدن یک جوان 31 ساله به نام مهدی قیدرلوئی به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی ادامه داد: این مرد جوان بر اثر خونریزی مغزی در بیمارستان شهید آیت الله صدوقی بستری و دچار مرگ مغزی شده بود و پس از اخذ رضایت از خانواده اش به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) انتقال یافت.

وی اظهار کرد: دو کلیه مهدی قیدرلوئی در بیمارستان های الزهرا (س) و خورشید به بیماران نیازمند عضو اهدا و کبد وی برای پیوند به شیراز ارسال شد.

خلیفه سلطانی همچنین گفت: امروز نیز سه عضو بدن عباس زارع، 47 ساله که بدلیل خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه این بیمار روز 30 دی ماه گذشته در بیمارستان الزهرا(س) بستری شده بود افزود: صبح امروز وی برای اهدای عضو به اتاق عمل منتقل و دو کلیه وی در بیمارستان های خورشید و الزهرا(س) به بیماران نیازمند ، پیوند شد.

وی ادامه داد: کبد این مرد 47 ساله نیز برای پیوند به شیراز ارسال شد.

اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد ، روده ها، لوزالمعده و کلیه هاست؛ علاوه بر این اعضا، برخی از بافتهای بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خواهر. دیده IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    با سلام بر این خانواده داغدار وفداکار ضمن عرض تسلیت ودرخواست صبر برای شما،میدانم حتی فکرش هم آزار دهنده است، من نیز داغدار برادرم،برادری جوان وعزیز ودوستداشتنی، درست صدور ده روز پیش این اتفاق برای ما افتادومانیز دوچشم زیبای برادرم،قلب،وکبدش را اهدا کردیم،سخت است خیلی سخت،جانسوز است خیلی جانسوز،پدرم شکست ومادرم در سکوت خویش اشک می ریزد،برادرانم در پس تنهایی خویش گریان وفرزندانش ناباورانه رفتنش را نظاره کردن ومن خواهر سوختمو آتش گرفتم سخت وجانگداز،وتصمیمی بزرگ