معاون عربی وآفریقای وزیر امور خارجه گفت: باید دقت و مراقبت کرد که تروریست ها باچهره ای جدید وارد گفت و گوهای ژنو نشوند و از میز مذاکره استفاده ابزاری نکنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان امروز -یکشنبه- در گفت و گوی تلفنی با استفان دمیستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد آخرین وضعیت گفت وگوهای طرف های سوری در ژنو را بررسی کردند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران جاری سوریه ، حمایت کشورمان را از گفت وگوهای سوری - سوری در ژنو اعلام کرد و گفت: درنهایت مردم سوریه هستند که درباره آینده کشورمان تصمیم می گیرند.
وی افزود: باید دقت و مراقبت کرد که تروریستها باچهره ای جدید وارد گفت و گو نشوند.
به گفته امیرعبداللهیان تروریسم درآینده سوریه جایی نخواهد داشت و فقط مردم سوریه تصمیم خواهند گرفت.

**روند سیاسی، آتش بس، مسائل انسانی و مبارزه باتروریسم محور گفت و گوهای ژنو
همچنین استفان دمیستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در این گفت و گوی تلفنی، دستور کار گفت وگوی ژنو را شامل روند سیاسی ، آتش بس، مسائل انسانی و مبارزه باتروریسم عنوان کرد.
وی ضمن اشاره به نشست روز گذشته خود باتیم اعزامی از سوی حکومت سوریه از نقش سازنده ایران در کمک به مبارزه با تروریسم و تحقق روند سیاسی تقدیر کرد.
به گفته دمیستورا علاوه بر معارضان معرفی شده از سوی تهران و مسکو، هیات معارضان ریاض نیز امشب وارد ژنو می شوند.
به گزارش ایرنا، دور سوم نشست صلح سوریه از روز جمعه -نهم بهمن ماه- در شهر ژنو سوییس آغاز شده و قرار است دولت سوریه و مخالفان آن مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر تشکیل دولت انتقالی و اجرای آتش بس رایزنی کنند.
در این نشست که با تلاش های «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه و در ادامه 2 نشست پیشین موسوم به ژنو1 و 2 برگزار می شود، نمایندگان دولت سوریه و گروه موسوم به «هیات عالی مذاکرات» به عنوان نماینده گروه های مخالف دولت، حضور دارند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =