۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

پرس تی وی نوشت: اوکراین قصد دارد برای مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه به ائتلاف بین‌المللی بپیوندد؛ اقدامی که می‌تواند موجب درگیری نیروهای اوکراینی و روس در خاورمیانه شود.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، قرار است بر اساس طرح اولیه که وزارت دفاع اوکراین آن را ارائه داد، مقام‌های این کشور در سفر این هفته اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، به کی‌یف درباره اعزام نیرو به سوریه گفت‌وگو کنند.

ایندیپندنت می‌نویسد این طرح که به دستور پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین، تهیه شده است امکان رویارویی و درگیری نظامیان این کشور با نیروهای روس را افزایش می‌دهد.

یک منبع نزدیک به دولت اوکراین گفت: «ما گزینه‌های گوناگونی را برای حمایت خود [از نیروهای ائتلاف] علیه داعش در سوریه، از جمله اعزام نیرو، آماده کرده‌ایم. این موضوع می‌تواند به درگیری‌های بالقوه با روس‌ها منجر شود.»

اوکراین چهار هنگ از نیروهای ویژه و یک یگان وابسته به بخش اطلاعات وزارت دفاع دارد که در مجموع تعداد آن‌ها به 7000 نفر می‌رسد. همچنین این کشور نیروی هوایی بسیار توانایی دارد. ارتش اوکراین هنگام بسیج عمومی 200 هزار نیرو دارد که 40 هزار نفر آن‌ها برای مقابله با نیروهای هوادار روسیه همیشه در بخش شرقی آن کشور مستقر هستند.

با این حال، هر گونه استقرار نیروهای اوکراینی در سوریه موضوعی بحث‌برانگیز در کی‌یف خواهد بود و نیازمند رای پارلمان است. برخی در اوکراین معتقدند اوکراین باید بر مبارزه با نیروهای هوادار روسیه در شرق متمرکز باشند.

نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبر آمریکا بدون مجوز سازمان ملل یا اجازه دولت سوریه، از تابستان 2014 مواضع داعش در سوریه را بمباران می‌کنند.

حدود دو ماه پیش از آن هم نیروهای ائتلاف بمباران مواضع داعش در عراق را آغاز کرده بودند.

اما روسیه از پنج ماه پیش به درخواست دولت دمشق مواضع تروریست‌ها را در سوریه بمباران می‌کند. این حملات تا به حال موجب پیشروی‌های ارتش سوریه و آزادشدن برخی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها شده است.

31050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =