۰ نفر
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، وقف قرآنی را یکی از مهمترین راهکارهای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام علی مصائبی با بیان اینکه وقف قرآنی انواع مختلفی دارد، گفت: وقف برای خرید قرآن، چاپ قرآن و یا نگاشتن قرآن از انواع مختلف وقف قرآنی است که مردم می‌توانند مکان یا ساختمانی را برای چاپ یا نوشتار قرآن کریم اختصاص دهند و ممکن است در کنار این وقف مکان استفاده این قرآن‌ها نیز قید شود.

وی وقف قرآنی را با وقف در حوزه قرآن متفاوت دانست و افزود: وقف در حوزه قرآنی یعنی وقف‌هایی که برای استفاده در مسابقات قرآن و به ویژه امکاناتی در جهت ترویج حفظ و تفسیر قرآن وقف شود تا در اختیار مروجان قرآن قرار گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تاکید کرد: متاسفانه در آذربایجان‌شرقی وقف قرآنی وجود ندارد و وقف در حوزه قرآن نیز بسیار کم انجام می‌شود.

مصائبی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات قرآنی است از این رو در تبلیغات و مشاوره‌های وقفی به دنبال این هستیم که مومنان استان را به سوی وقف‌های قرآنی و وقف‌های در حوزه قرآن سوق دهیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: امروزه با وجود هجمه‌های فرهنگی علیه اسلام وظیفه جامعه اسلامی است که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی وقف‌های قرآنی خود را افزایش دهند.

وی در پایان با بیان اینکه اکثر وقف‌های مردم مومن استان در حوزه اطعام و عزاداری اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: به عنوان یک تکلیف اگر مردم استان وقف‌های خود را به سمت وقف‌های قرآنی سوق دهند در احیای نام اهل بیت(ع) نیز گام برداشته اند.

مصائبی افزود: اگر شخصی توان وقف انفرادی را نداشته باشد، می‌تواند به صورت مشارکتی به همراه چند تن اقدام به این وقف‌ها نماید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =