مرگان استنلی، شرکت خدمات مالی آمریکا پیش بینی خود را برای قیمت نفت تغییر داد و توقع خود را پایین آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت خدمات مالی آمریکا اعلام کرد که انتظار می رود تا سال ۲۰۱۸ قیمت نفت همچنان تغییر زیادی نکند.
این سازمان انتظار خود را از میانگین قیمت نفت سال ۲۰۱۶ کمتر کرد و پیشبینی کرد میانگین قیمت نفت برنت بشکه ای ۳۰ دلار خواهد شد که این رقم ۱۹ دلار پایین تر از پیش بینی گذشته است.

مرگان استنلی پیش بینی خود برای سال ۲۰۱۷ را نیز تغییر داد و اعلام کرد میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۰ دلار خواهد شد.

این سازمان معتقد است تا زمانی که تقاضا با تولید به تعادل نرسد، با مشکل کاهش قیمت نفت مواجه خواهیم بود. تغییر تقاضا هم در بهترین شرایط تا سال ۲۰۱۷ تغییر نخواهد کرد و در سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد یافت.

نفت برنت در معاملات پنج شنبه بعدازظهر با افزایش ۶۲ سنتی به بشکه ای ۳۵.۶۸ دلار رسید.

تحلیلگران معتقدند برای بازگشت قیمت نفت باید تولیدات کاهش پیدا کند و تقاضا بیشتر شود و از طرفی، به مصرف کنندگان بزرگ نفت اجازه مصرف زیاد را بدهیم.

منبع: سی ان بی سی

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    2 1
    میگم خوده بشکه نفت از نفت گرونتره چطور با فروشش منفعت داریم با این قیمت؟
  • حسین GB ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    0 1
    با توجه به ورود نفت های شیل و کم کردن مصرف در کشورهای توسعه یافته به نطر میاد ما باید با نفت گران قیمت خداحافظی کنیم و تکیه اقتصاد خود را بر روی چیزهای دیگری قرار بدیم.حتی اگر عربستان و روسیه و عراق هم تولید نفت خود را کاهش بدهند باز هم نفت های شیل جایگزین این حجم کاهش یافته خواهد شد.روزگاری که کارشناسان صحبت از نفت دویست دلاری میکردند نفت های شیل به گستردگی الان نبودند اما الان هر روز تکنولوژی تولید آن پیشرفته تر میشود و قیمت تمام شده ی تولید نفت برای آنها کاهش پیدا میکند.و این یعنی پایان دوران طلایی فروش نفت برای کشورهای صادر کننده ی نفت های متعارف.برای کشوری مانند عربستان بعد از این روز به روز مشکلات مالی بیشتر خودشان را نشان خواهند داد و روز به روز فقیر تر خواهد شد.