ایسنا نوشت: کارکنان موزه ملی هوا فضای اسمیتسونین، دست‌نوشته‌هایی از فضانوردان ماموریت آپولو 11 را که به مدت 40 سال دیده نشده بود کشف کردند.

ماژول فرماندهی آپولو 11 کلمبیا از سال 1970 در موزه ملی هوا فضای اسمیتسونین به معرض نمایش گذاشته شده است. آپولو 11 ماموریتی از پروژه آپولو بود که منجر به فرود انسان بر روی کره ماه شد.

کارکنان موزه اسمیتسونین دست‌نوشته‌ها و نیز سایر نشانه‌گذاری‌هایی که توسط سه فضانورد انجام شده بود را کشف کردند. این نشانه‌ها در بخشهایی از فضاپیما نقش بسته بود که بیش از 40 سال از دید همگان پنهان مانده و شامل یک سری اعداد و محاسبات بود که نشان می‌دهد فضانوردان در آن زمان به سرعت در حال محاسبه چیزی بوده‌اند.

با مرور متن صوتی ارتباطات زمین و فضای آن سال، مشخص شد اعدادی که در سمت راست و پایین قرار دارند نشان می‌دهند که کالینز، یکی از فضانوردان، سعی در اشاره کردن به موقعیت ماه‌نشین عقاب بر روی سطح ماه داشته است.

اگر از نزدیک به نوشته‌های سمت راست بالای تصویر نگاه کنید، می‌بینید که فضانوردان نوشته‌اند "کیسه‌های ادرار در روز راه‌اندازی فضاپیما". این نوشته به این معنی است که فضانوردان کیسه‌های پر شده ادرار را در یک محفظه نگهداری می‌کردند و این جمله هشداری بوده تا کسی به این محفظه دست نزند.

متصدی این موزه می‌گوید با وجود این که در حدود 50 سال از این ماموریت می‌گذرد، ما همچنان به دنبال کشف مسائل تازه‌تر از این ماموریت اسرارآمیز هستیم.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معین A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    12 16
    "متصدی این موزه می‌گوید با وجود این که در حدود 50 سال از این ماموریت می‌گذرد، ما همچنان به دنبال کشف مسائل تازه‌تر از این ماموریت اسرارآمیز هستیم" عجب نوشته به اون بزرگی رو بعد از 50 سال دیدن هی داستانهای جدید در میارن تا دروغ بزرگ رفتنشون به ماه رو همه باور کنن ضمنا اگه واقعا به ماه رفتن دیگه مساله اسرار آمیزی از این ماموریت نمیمونه که باز دنبال کشفش هستن
    • بی نام RO ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      2 3
      در ضمن ميشه بگن اين نوشته ها با چه ابزاري نوشته شده ؟
    • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      19 1
      اونها دروغ میگن که به ماه رفتند ولی ما راست میگیم که میمون به فضا فرستادیم و یه میمون دیگه برگردوندیم
    • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
      16 2
      شگفت انگیز تر اینکه حتی یک نفر از دانشمندان و استادان عرصه هوا فضا در همین کشور خودمان در طول این پنجاه سال مطلبی در باره دروغ بودن سفر به ماه ننوشته اند .خدا راشکر که در این دنیای مجازی نوابغی یافت می شوند که ما را از نا آگاهی به می آوردند ,وگر نه ما هم همچون دانشمندان در جهل خود باقی می ماندیم
    • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      2 1
      ناسا در دهه 80 و 90 نتونسته یک ایستگاه فضایی کوچک را در مدار زمین قرار بده در مورد ایستگاه آزادی تحقیق کنید در دهه 70 کلی تجهیزات و ماشین و ... رو به ماه برده و برگرداننده. در مقابل روسها هشت ایستگاه فضایی در مدار مستقر کردند که میر و ایستگاه بین المملی سرنشین دار بوده و مدام به ایستگاه بین المللی در حال رفت آمدند ولی هیچ وقت ادعا نکردند که از کمربند وان آلن میشه انسان را عبور داد.