اعلام آمادگی کرج و آنتالیا در زمینه خدمات توریستی

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز گفت: در چارچوب توافق همکاری مشترک البرز و آنتالیا ترکیه طرفین برای ارایه خدمات توریست به ویژه توریست سلامت ، دارو، ورزش و تفریحی با این کشور اعلام آمادگی کردند.

 

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنا مولایی در نشست با فعالان اقتصادی ترکیه دراتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: بزرگترین مرکز اسکی کشور در استان البرز واقع شده است و امیدواریم با همکاری پیمانکاران ترکیه ای در ساخت هتل و مجموعه های توریستی در این منطقه کارهای مشترکی را به انجام برسانیم.

وی با اشاره ضرورت توسعه صنعت گردشگری در ایران و به خصوص در استان البرز که که از طبیعت و جاذبه های گردشگری برخوردار است افزود: در این زمینه از مشارک سرمایه گذاری کشور ترکیه استقبال می کنیم.

وی تاکید کرد: استان البرز دارای صنایع دستی مختلف با محصولات متنوع است و ما آمادگی داریم در برخی زمینه های تولیدی استان مشارکت ویژه ای داشته باشیم.

رئیس اتاق البرز به آمادگی این اتاق برای معرفی تولید کنندگان میوه، سبزیجات و محصولات گلخانه ای این استان، برای صادرات به روسیه و کشورهای خلیج فارس اشاره کرد و افزود: هم اکنون در زمینه های مختلفی مثل نساجی و ماشین آلات کشاورزی با شرکت های ترکیه ای در حال مذاکره هستیم و می توانیم در پروژه های بین المللی نیز همکار خوبی در کنار شرکت های ترکیه ای باشیم.

بنا مولایی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به تجارت صنعت غذای حلال گفت: استان البرز آمادگی دارد برای گرفتن سهمی از بازارهای بین الملی غذای حلال با کشور ترکیه همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه این استان دومین تولید کننده دارو بخصوص و در زمینه بیماری های خاص در کشور است، گفت: فعالان اقتصادی استان می توانند همکاری های لازم را در زمینه صنایع دارویی با کشور ایتالیا داشته باشند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان البرز گفت: این استان در زمینه صنعت نساجی و پوشاک دارای توانمندی ها و ظرفیت بالایی است و با توجه به تجهیزات و امکانات موجود در این زمینه از مشارکت سرمایه گذاران ترکیه استقبال می شود.

ضرورت ایجاد واحدها ی تجاری مشترک بین ایران و ترکیه

حسین پیر مؤذن خزانه دار اتاق همچنین در این نشست به لزوم ایجاد واحدهای تجاری مشترک و تولید در داخل ایران تأکید کرد و گفت: در دوران پساتحریم نگاه اقتصادی دولت و بخش خصوصی به ایجاد واحد های تولیدی مشترک است که با موقعیت خوب جغرافیایی و دسترسی ایران به بازار کشورهای منطقه این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

وی به نتایج مثبت سفر رؤسای اتاق استان های کشور به آنکارا و استانبول اشاره کرد و گفت: برای ایجاد کمیته ای مشترک در راستای الگوبرداری از ساختار اتاق بازرگانی کشور ترکیه، بین رؤسای دو اتاق ایران و ترکیه تفاهم خوبی انجام شد که منتظر پذیرایی از هیئت کارشناسان و تجار این کشور برای توسعه همکاری های اقتصادی هستیم.

پیرمؤذن، ضمن اشاره به تحریم روسیه علیه کالاهای تولید شده در ترکیه، عدم موفقیت تجار ایرانی برای انتقال این کالاها به روسیه را خاطر نشان کرد و گفت: ما فقط اجازه صادرات کالاهای تولید شده در خاک ایران را داریم و باید به جای انجام کار واسطه ای، به تولید مشترک در داخل ایران بیاندیشیم که نه تنها بازار روسیه بلکه بازار کشور های منطقه تحت پوشش قرار دهیم.

همکاری مشترک بین ترکیه و ایران در چارچوب ظرفیت های

در ادامه؛ داودچتین رئیس اتاق بازرگانی آنتالیا، هدف از این سفر را بررسی پتانسیل های اقتصادی و همکاری های مشترک بین فعالان اقتصادی آنتالیا و واحد های صنعتی استان البرز عنوان کرد و گفت: طی جلساتی که طی هفته های اخیر بین دو اتاق برگزار شد، افزایش شناخت بین واحدهای تولیدی و همچنین خدماتی تخصصی مانند: کشاورزی، هتل داری، توریسم و خدمات درمانی منجر به افزایش سطح مناسبات تجاری بین دو کشور خواهد شد.

رئیس اتاق آنتالیا از سفر هیأت تجاری آنتالیا در زمینه های دارویی، تولید سنگ های مرمری، مواد شیمیایی، هتل سازی، سرمایه گذاری در حوزه توریسم خبر داد و گفت: امضاء تفاهم نامه ها، گام ابتدایی برای تحقق اهداف است و گام عملی باید از طریق دیدار های مستقیم بین تجار و واحد های تولیدی صورت پذیرد و نقش اتاق های بازرگانی در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

در پایان این جلسه، تفاهم نامه ای برای ارتقای همکاری در زمینه اعزام هیأت های تجاری و معرفی بیشتر پتانسیل های تجاری و اقتصادی بین دو رؤسای اتاق های استان البرز و آنتالیا توسط رحیم بنا مولایی رئیس اتاق بازرگانی استان البرز و داود چتین رئیس اتاق بازرگانی و صنعت آنتالیا امضا شد.
بر اساس این تفاهم نامه دو طرف در زمینه ترویج، تقویت و توسعه تجارت، سرمایه گذاری و همچنین همکاری های اقتصادی، علمی و فناوری در میان جوامع کسب و کار مربوط به خود تلاش خواهند کرد.
تشویق و گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان کارآفرینان و اعضای اتاق های بازرگانی کشور ترکیه و البرز، تبادل اطلاعات در زمینه منافع متقابل در اقتصاد، تجارت خارجی، قوانین و مقررات تجارت، سرمایه گذاری، آداب و رسوم،پشتیبانی و ارایه خدمات مورد نیاز هیات های تجاری در زمان بازدید ازاستان البرز و کشور ترکیه و ایجاد فضای مناسب برای حضور هیات های تجاری از جمله بندهای این تفاهم نامه است.
تشکیل شورای تجاری بین کشور ترکیه و استان البرز به عنوان اساس همکاری بین بخش های خصوصی دو طرف و همچنین ارایه استراتژی های مناسب برای بهبود فعالیت های اقتصادی و حل موانع موجود از دیگر مفاد این تفاهم نامه را تشکیل می دهد

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 510795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =