۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

ژاپنی ها در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی خواستار ترسیم نقشه راه توسعه روابط هسته‌ای با ایران شدند.

به گزارش خبرآنلاین، کاتسویوکی کاوایی، مشاور نخست وزیر ژاپن و علی‌اکبر صالحی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز سه‌شنبه 27 بهمن ماه جاری در این سازمان دیدار و در خصوص مسائل مورد علاقه طرفین گفت‌وگو کردند.
 در این دیدار صالحی با اشاره به روابط دیرینه میان دو کشور و فرصت به وجود آمده پس از برجام خواستار توسعه همکاری‌های علمی و فنی در زمینه‌های مورد علاقه مشترک شد.

معاون رییس‌جمهور، ایمنی هسته‌ای، نیروگاه‌های اتمی کوچک تا 100 مگاواتی و ابعاد صلح‌آمیز علوم و فناوری هسته‌ای را از زمینه‌های مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران در همکاری با کشور ژاپن دانست.

کاوایی با تشریح دیدگاه دولت ژاپن در زمینه همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه پرداخت و گفت: پیشنهادات خوبی در این دیدار مطرح شد که دولت ژاپن آنها را به دقت بررسی خواهد کرد.

مشاور نخست وزیر ژاپن با تاکید بر ضرورت توسعه روابط دو‌جانبه، خواستار گفت‌وگوی کارشناسی در زمینه‌های مورد علاقه به منظور ترسیم نقشه‌ راه توسعه روابط هسته‌ای شد.

در این دیدار تنی چند از کارشناسان ژاپنی و کوبایاشی، سفیر ژاپن در تهران، کاوایی را همراهی می‌کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 511036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید KW ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    23 0
    شما هم متاسفانه دارین مثل سایت تابناک میشین. یک تیتر رو طوری مبهم می دین که حتما مجبور باشه آدم بره داخل متن تا اصل مطلب رو ببینه . این یعنی وقت خواننده رو گرفتن . من برای همین الان مدتهاست دیگه سایت تابناک رو نمی بینم . و فقط به سایت شما رجوع می کنم . شما هم که مثل اینکه دارین بهمون سمت می رین. امیدوارم تعمدی در کار نباشه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    8 0
    درود