شهردار تبریز گفت: دستگاه های اجرایی شهر تبریز در راستای ارتقاء ایمنی و زیبایی شهر درزمینه توسعه شبکه های توزیع زیرزمینی برق اقدام اساسی کنند.

به گزارش خبرآنلاین، صادق نجفی در چهارمین کنگره بین المللی اتوماسیون صنعت برق در دانشکده فنی دانشگاه تبریز، افزود: شبکه توزیع هوایی علاوه بر آشفتگی در فضای ظاهری شهر در برخی موارد سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.

وی گفت: پیامدهای ناگوار شبکه های فشار قوی برق بر سلامت انسان یک امر بدیهی است و رفع این معضل باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

نجفی با بیان اینکه بخش مهمی از امنیت و زیبایی هر شهر مربوط به جلوه های شبانه است، گفت: شهرداری تبریز در دو سال گذشته برنامه های ویژه نورپردازی را در شهر نهادینه کرده است.

شهردار تبریز افزود: این رویکرد نیازمند همراهی سیستم های روشنایی شهر است و این سیستم ها باید با عبور از کلیشه های رایج در یک روند ظاهری زیبا و چشم نواز اجرا شود.

وی هماهنگی مدیریت شهری و استانی را از مزیت های مهم آذربایجان شرقی و تبریز خواند و افزود: استقرار تاسیسات سنگین برق رسانی، معضلی است که ایمنی، سلامتی و زیبایی را در برخی نقاط شهر، با چالش مواجه کرده است.

نجفی با اشاره به محور اصلی کنگره بین المللی اتوماسیون صنعت برق گفت: ارتقای بهره وری و مدیریت هزینه ها نیازمند اجرای برنامه های هوشمند و اتوماسیون است و بر این اساس آماده ایم تا با مراکز دانشگاهی و صنعتی حوزه برق همکاری های مشترکی را پایه گذاری کنیم.

وی افزود: شهرداری تبریز در دوسال گذشته با هماهنگی و همدلی مدیریت استان اجرای برنامه های متعدد توسعه و عمران شهر را درکمترین زمان ممکن مورد توجه قرار داده است.

شهردار تبریز گفت: این امر در کنار قابلیت های عمرانی و فنی شهرداری تبریز، مرهون همکاری دستگاه های اجرایی در انتقال سریع تاسیسات و شبکه های برق، آب و گاز است.

وی با اشاره به آماده سازی شهر تبریز برای سال 2018 میلادی گفت: در بخش توریستی شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 میلادی باید برخی زیرساخت ها و الزامات شهرهای پیشرفته جهان از جمله انتقال زیرزمینی برق مهیا شود.

نجفی با اشاره به دستاوردهای بین المللی شهر تبریز گفت: درخشش تبریز در کسب عناوین پایتختی بافت فرش، نگارگری اسلامی، مدیریت اطلس شهرهای اسلامی و پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018، ایجاب می کند که درکنار یکدیگر، رویکردهای خدمت گزاری را با مد نظر قرار دادن حوزه های شهروندی مورد توجه قرار دهیم.

شهر تبریز با یک میلیون 800 هزار نفر جمعیت در شمال غرب کشور قرار دارد و مرکز آذربایجان شرقی است.

این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 میلادی انتخاب شده و آماده سازی زیرساخت های گردشگری این شهر تا آن زمان به دغدغه برخی از مسئولان تبدیل شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 513362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =