مخابره شدن اخباری با مضمون مرگ و میر یا آسیب دیدگی در بیمارستان ها بر اثر قصور کادر پزشکی داغ کشیده شدن بخیه کودک که چند ماه پیش اتفاق افتاد را تازه کرد.

زهرا مهاجری: چند ماه پیش در بیمارستانی در خمینی شهر، والدین یک پسر پنج شش ساله، او را به خاطر شکستن چانه اش به بیمارستان بردند و دکتر تجویز کرده که باید چانه بخیه زده شود. پرستار مشغول زدن بخیه می شود و اواسط کار متوجه می شود که والدین بچه پول ندارند بدهند. به دستور پزشک بخیه ی زده شده باز می شود و پسر بچه روانه خانه می شود!

این اتفاق که واکنش های زیادی داشت به نوعی اولین پرونده مهم و پر سر و صدای قصور کادر پزشکی در سال جاری محسوب می شد که با ورود وزارت بهداشت به موضوع، رتق و فتق شد و برای عاملان این ماجرا مجازات هایی تعیین شد.(اینجا)

اما اتفاق پر سر و صدای بعدی که همین چند هفته پیش رسانه ای شد، سوختن مادری جوان پس از سزارین بر اثر استنشاق گازهای دی اکسید کربن و اکسید نیترو بود.

گویا مادری هنگام سزارین و به دنیا آمدن دوقلوهایش در اتاق عمل دچار سوختگی شد و به کما رفت و خاطیان به مراجع قضایی معرفی شدند. اتفاقی تلخ در بیمارستان نیروهای مسلح چمران تهران موجب شد مادری هنگام سزارین و به دنیا آمدن دوقلوهایش، دچار سوختگی شدید از ناحیه صورت، دهان و ریه شود و به کما برود.

این زن که دوقلو باردار بود، در اتاق عمل به علت استنشاق ترکیبی از گازهای دی اکسید کربن و اکسید نیترو (N2O) که اشتباهاً به جای گاز تنفسی بیهوشی به او وصل شده بود، به کما رفت و دچار سوختگی شدید شد.(اینجا)

در این رابطه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: متاسفانه قصوری صورت گرفته است و خاطیان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند اما هنوز دلیل قطعی این اتفاق در حال بررسی است.

بعد از آن به دنبال دستور وزیر بهداشت دکتر محمد آقاجانی معاون درمان در بیمارستان محل بستری بیمار حادثه دیده، حضور یافت و به دستور او، یک تیم تخصصی وضعیت بیمار را تحت نظر و کنترل دارند. فعلا وضعیت بیمار پایدار است و رو به بهبود است و خطری سلامت او را تهدید نمی کند.

آقاجانی گفت: مراحل درمان صورت این زن انجام شده و درفت پوستی برای این بیمار استفاده شده و در حال ترمیم است، همچنین مجرای تنفسی مصنوعی نیز برای وی تعبیه شده است. از ابتدای این حادثه مسئولان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موضوع را با جدیت پیگیری کردند و شب گذشته نیز با دستور مستقیم وزیر بهداشت که در سفر شیراز است بنده و تعدادی از متخصصان به عیادت این بیمار رفتیم و دستورات لازم برای ارائه بهترین خدمات پزشکی برای نجات وی و تسریع در خدمات رسانی با حضور زبده ترین متخصصان جراحی توراکس و ریه داده شد.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: همزمان پرونده این تخلف نیز به دادگاه جرایم پزشکی ارسال شده است، در مورد این پرونده در اینکه کپسول گاز جابه جا شده و کپسول دیگری غیر از گاز بیهوشی مورد استفاده قرار گرفته است، شکی نیست اما در مورد جزئیات بیشتر و مقصران این حادثه دادگاه باید اظهار نظر کند.(اینجا)

وزارت بهداشت در این زمینه گزارشی ارائه کرد و تایید کرد که این اشتباه، اشتباه کادر درمانی بوده است. رییس سازمان غذا و دارو در خصوص کپسول اکسیژنی که موجب سوختگی مادر دوقلوها در یکی از بیمارستان های تهران شد گفت: کپسول های اکسیژن عمدتا به صورت سفارشی از سوی بیمارستان ها دریافت می شوند و تا جایی که تاکنون به ما گزارش شده است سوختگی مادر دوقلوها یک خطای انسانی بوده است.

او گفت: متاسفانه سیلندر اکسیژنی که برای این مادر استفاده شده رنگ آمیزی شده بوده و مربوط به گاز CO2 بوده است که بعدا رنگ آن را تغییر داده اند.

دیناروند گفت: برای اینکه کپسول ها را بتوان از هم تفکیک داد رنگ آمیزی می شوند و به طور واضح توضیحاتی روی آن درج می شود که این کپسول مربوط به چه نوع گازی بوده است.(اینجا)

باز هم وزارت بهداشت خود به موضوع وارد شد. وزیر بهداشت در توضیح حادثه بیمارستان چمران و سوختگی لب، دهان و ریه مادر دوقلوها هنگام زایمان به علت استنشاق گازی غیر از اکسیژن، گفت: وزارت بهداشت خود شاکی این حادثه است.(اینجا)

هنوز شوک این خبر از بین نرفته بود که خبری دیگر منتشر شد: مرگ زن جوان 4 روز پس از بیمارستان!
زن ٣١ساله ٤ روز پس از زایمان در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران جانش را از دست داد. همسر متوفی می‌گوید که مقصر این اتفاق پزشک متخصص زنان و زایمان و کادر درمانی بیمارستان ٢٢ بهمن است.

رضا پایدار، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، با تایید اتفاق رخ داده، توضیحاتی داد: «پس از وقوع این حادثه و اعلام شکایت خانواده، پرونده تشکیل شد، حالا هم در مرحله کارشناسی قرار دارد، قرار است روز شنبه جلسه‌ای در همین ارتباط تشکیل شود.»
او کلیات اتفاق رخ داده در بیمارستان ٢٢ بهمن را تشریح کرد: «ماجرا از این قرار بود که این زن باردار در بیمارستان ٢٢ بهمن تحت عمل سزارین قرار می‌گیرد و ترخیص می‌شود، اما به دلیل مشکلاتی که بعد از زایمان برای او پیش می‌آید ٢ روز بعد به بیمارستان مراجعه می‌کند و چند ساعت پس از بستری در بیمارستان جانش را از دست می‌دهد. بررسی‌های اولیه انجام شده از این اتفاق نشان می‌دهد که پزشکان در همان مدت، نتوانسته بودند علت بدحالی بیمار را تشخیص دهند.»(اینجااین ماجرا به اندازه اتفاق قبل واکنش مسئولان را در پی نداشت.

 چند روز بعد هم خبری مخابره شد که یک زن باردار که براى دیدن خواهرش به قشم سفر کرده بود به علت دردى در ناحیه شکم به همراه خواهرش به بیمارستان فوق تخصصی پیامبراعظم جزیره قشم مراجعه کرد که در نهایت به گفته شوهر خواهر بیمار تشخیص اشتباه و عدم رسیدگی به بیمار باعث به خطر افتادن جان وی و در نهایت مرگ نوزاد درون شکم بیمار شد.

این زن باردار در نهایت برای معالجه به بندرعباس فرستاده شد و دکتر بابک احدی، پزشک بیمارستان شهید محمدی بندرعباس وی را عمل کرد. این پزشک درمورد شرایط این بیمار پس از اعزام به بندرعباس اظهار داشت: کلیه این خانم یک تومور خوش‌خیم داشت که این تومور در دوران بارداری بزرگ شده و باعث خونریزی می‌شود. به همین خاطر باید قبل از بارداری این خانم تحت عمل جراحی قرار می‌گرفت اما از قرار معلوم از این تومور خبر نداشت.

این پزشک در پاسخ به این سئوال که علت مرگ جنین چه بوده است؟ خاطرنشان کرد: بدن این خانم خونریزی داشته است. به همین خاطر، خون کمی در بدن او باقی مانده بود. همین باعث شده بود تا خون به بچه نرسیده و باعث مرگش شود.(اینجا)

سه شنبه هفته گذشته هم یک نوزاد 45 روزه به دلیل اتصال اشتباهی کپسول اکسیژن در بیمارستان مفید درگذشت. نوزاد دختر 45 روزه ای در روز گذشته طی انجام یک عمل جراحی فتق به علت وصل کپسول دیگری به جای اکسیژن در اتاق عمل بیمارستان کودکان مفید تهران دچار خفگی شده و فوت کرد.

در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیانیه ای صادر کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پی حادثه رخ داده در بیمارستان کودکان مفید با تشکیل کمیته‌ای فنی - پزشکی بلافاصله پس از حادثه، تخلفات روی داده در این اتفاق را ارزیابی و اقدامات لازم در خصوص برخورد قانونی و پیشگیری از موضوع را اتخاذ کرد.

بر این اساس پس از گزارش موضوع، با دستور رییس دانشگاه دو هیات جداگانه مرکب از مدیران دانشگاه و نمایندگان وزارت بهداشت جهت رسیدگی به موضوع به محل اعزام شدند و با بررسی دقیق موضوع گزارش جامعی درخصوص دلایل واقعی این رخداد آماده گردید.

با توجه به اینکه گزارش‌های اولیه هیات‌های یاد شده حاکی از خطای انسانی در وقوع رویداد بود، کمیته رسیدگی به این موضوع در حضور رییس دانشگاه تشکیل شد و ضمن تاثر و تاسف شدید از این حادثه، تصمیمات ذیل در خصوص برخوردهای مدیریتی و قضایی اتخاذ و موارد زیر انجام پذیرفت.

پرونده این حادثه با جزئیات کامل تشکیل و به مراجع قضایی ذیربط برای تصمیم‌گیری درباره تخلفات و قصورات احتمالی رخ داده در این اتفاق ارائه شد.

با دستور رئیس دانشگاه، کلیه کادر مدیریتی، خدماتی، درمانی و مسئول در این اتفاق به هیات تخلفات کارکنان و هیات علمی دانشگاه معرفی شدند.

در همین راستا مسئول فنی شیفت صبح عزل و متخصص بیهوشی، تکنسین بیهوشی و سرپرستار اتاق عمل از کار معلق شدند.(اینجا)

دیروز هم یک مادر باردار در بیمارستانی در چالوس از دنیا رفت تا تعداد مرگ و میر و آسیب دیدن مادران جوان در حین زایمان در این یک ماه اخیربه چهار نفر برسد.

در این ماجرا مادر بارداری که برای وضع حمل به بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس منتقل شده بود با گذشت چند ساعت به کما رفت و جان خود را ز دست داد.

این مادر ٢٤ ساله‌ که در ماه‌های آخر بارداری خود به‌سر می‌برد با مشاهده علایم درد ناشی از زایمان به بیمارستان آیت‌الله طالقانی چالوس مراجعه می‌کند که با تشخیص پرسنل بخش زایمان و برای وضع حمل طبیعی چند آمپول فشار به او تزریق می‌کنند اما در این میان بیمار به کما رفته و پزشکان با دیدن این وضع اقدام به عمل سزارین کرده و نوزاد را به‌دنیا می‌آورند.(اینجا)

در مورد این حادثه و درباره حادثه نوزاد 45 روزه وزارت بهداشت ورودی نداشته و ماجرا را متوجه دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی می دانند.

با این که قصور و کوتاهی پزشک و کادر درمانی همیشگی بوده و اما اگر افزایش چشمگیر آن را در کنار نارضایتی مردم از برخوردی که در بیمارستان ها با آن ها می شود و بی احترامی هایی که می بینند بگذاریم، متوجه یه خلا بزرگ می شویم که نیازمند توجه هر چه بیشتر و سریعتر وزارت بهداشت و سیاست گزاران بهداشت و درمان کشور است.

47304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 514378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    71 13
    نگین این حرف هارو عیبه ، دکتر جان و قصور ؟ استغفراله اینا فرشتن اقان ، مشکل از این ملته که زیر دست اینا میمیرن جنسشون خوب نیست حالم بهم میخوره از همشون
  • جوان A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    54 16
    يکي از مهمترين عوامل مرگ و مير بيماران که قابل ملاحظه است مشغول بودن پرسنل پزشک و پرستار و بهيار مخصوصا در بخش اورژانس بوسيله موبايل و تلگرام است که واقعا جدي گرفته نميشود. خودم بارها شاهد دست و پازدن بيمار در بخش اورژانس بودم که ديدم پرستار مشغول تلگرام است و براي خودش دنياي دارد که مختص به يک بيمارستان نيست.
    • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
      12 32
      عمده اپليکيشن ها و برنامه ها در بيمارستان به دستور بخش فناوري اطلاعات قطع هستند.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
      25 8
      گل گفتی بخدا بارها به این مسئله بر خوردم
  • حامدرضا A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    18 34
    قصور پزشک و کادر درمانی «همیشگی»بوده؟ یعنی شما هیچ وقت نشده جایی،درمان بشید؟ هیچ وقت نشده از اطرافیانتون بیماری ای گرفته باشه و تشخیص داده شده باشه؟ یعنی همه اطرافیان شما از بیماری و نه از علل طبیعی فوت شدن؟ واقعا این حرف درسته؟
    • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
      24 4
      البته که همیشگی نبوده اما میزان مرگ و میر کودکان و زنان باردار از شاخص های حداقلی سلامت است. درمان که حتما اتفاق می افته به لطف هزینه های گزاف و زیرمیزی و رومیزی و غیره
  • جلال IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    43 4
    با سلام در مورخه 94/11/27 بيمار بنام محمدرضا فردين متاهل وداراي سه فرزند بعلت درد در شكم به بيمارستان خاتم انبيا شهرستان ابركوه استان يزد مراجعه وبا تشخيص آپانديس به اتاق عمل ميرود بلافاصه با بيهوشي بعلت اهمال كاري دكتر بيهوشي دچار مرگ مغزي شده ودر مورخه 94/12/2 فوت ميناميد و تاكنون هيچ مسِئولي جواب گو نيست
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    31 63
    نویسنده این متن خیلی بی انصاف است. ایا پزشک دستور داده که بجای اکسیژن ،گاز دیگری وصل کنند یا کارگر بخش با بی خیالی این کار را کرده؟ ایا خونریزی شکم در زن باردار بعلت قصور پزشکی است یا وجود خون در شکم الزام جراحی دارد. متاسفانه با روند ضد درمانی که توسط این افراد دامن زده میشود، تنها گزینه مردم مراجعه به بیمارستان خصوصی است که مسایل ان همیشه پشت پرده باقی میماند.
  • عليرضا IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    53 18
    با سلام هر سال با اتفاقات عجيب وقريب قصور پزشكي روبرو هستيم .پزشكي كه هيچ مسوليتي در قبال كار وهزينه زياد و دستمزد مليوني خود در يك عمل جراحي نميپذيرد و در ابتداي كار از همراهان بيمار تعهد و ضمانت ميگيرد كه در قبال كم توجهي و سهل انگاري خود كسي از او شكايت نكند .اين موضوع باعث ميشود پزشك هيچ دقت نكند وفقط به پول فكر كند.بايد قانون اصلاح شود و تعهد قبل از عمل از بيمارستانه برچيده شودتايك پزشك هم مثل مهندس به كارش تعهد و مسوليت داشته باشد.
    • م7مد A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      23 15
      دوستم لطفا حساب کن چند موردش مربوط به شخص پزشکه اینقدر دنبال این نباشیم چیزی پیدا کنیم مثه پتک بزنیم تو سر پزشکان بهتر هستش به فکر بالا بردن حس مسئولیت پذیری در افراد پزشک و غیرپزشک باشیم.
    • بی نام A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      30 3
      الان منظورت این بود که مهندسان افرادی متعهد و مسیولیت پذیر هستند؟
  • ناشناس A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    28 6
    یکی به داد مریض های بیمارستان الغدیر برسد
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    41 15
    هاشمي دكتر خوبي بود و آدم خوبي هم به نظر ميومد اما با تعصب بيجا روي دكترها داره همه چي رو به گند ميكشونه
  • م A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    51 16
    سال 86 هم خواهر من به خاطر یه پزشک عقده ای موقع زایمان دچار ایست قلبی شد حالش وقت زایمان خیلی بد بوده دکتر بهش میگفته ادا در نیار من تورو عمرا سزارین نمیکنم موقع زایمان سکته کرد خدارو شکر که اتفاقی واسش نیفتاد وگرنه خودم میکشتم دکتره رو 80 درصد دکترا یا روانین یا بیخیالن و جون مردم واسشون مهم نیست فقط میخوان پول بگیرن زود برن خونه هاشون
    • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
      3 0
      قربون دهنت گل گفتی.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    شما با اين گزارشهاتون تشنج را تو جامعه بيشتر ميكنين
    • بی نام GB ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      44 4
      افرادی مثل شما اعتقاد دارن که باید مشکلات جامعه مخفی نگهداشته بشه تا از بیرون که نگاه میشه همه فکر کنن چقدر همه چیز عالیه در حالیکه از داخل پوسیده است
    • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      27 4
      تشنج واقعا الان یکی از اشنایان بنده همین دو روز پیش به خاطر همین جامعه پزشکی که قدرت تشخیص ترکیدن اپاندیسش نداشتن و حاضر به چکاب اشنامون نشدن تا دلیل درد شدیش درک کنن و گفتن هیچیت نیست برو خونه بخواب درست میشه و وقتی فامیلمون برحسب این گفتار اینکار انجام داد که باعث شد ماده درون اپاندیس بر کل رود هاش پخش شه و به کما بره و اخرش بمیره میشه تشنج به جامعه بیشتر کرد نه اینکار ها قصد بیدار کردن جامعه رو داره تا به مردممون بگه اگر جامعه پزشکی همینجور پیش بره بیمارستان ها در اینده به جای واژه بیمارستان باید بهش بگیم کشتارگاه امیدوارم که خبرانلاین این پیام بنده بفرسته
  • بی نام FI ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    15 4
    برخورد ابکی نظام پزشکی با متخلفان وسهل انگاری و اهمال پزشکان . که بعضا فقط و فقط بفکر پول پول هستند . خد ا به بیماران کمک کنند .
  • a A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    11 1
    در خواست من به عنوان یک شهروند در شهرستان شوشتر از وزیر محترم بهداشت بازدید از بیمارستان شهر میباشد که ایستگاهی میباشد جهت اعزام به مرکز استان اهواز مشکلات را از خود مردم بپرسند
    • علی A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
      4 0
      وزیر محترم لطفا پیگیری بنمایید به صورت ویژه و کنترول نامحسوس
  • پزشک گمنام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    21 2
    متأسفانه رسانه‌های ایرانی بسیار سطحی مشکلات بهداشت و سلامت را دنبال می‌کنند و شاید بهتر باشد بگوییم مصلحت‌سنجی می‌کنند و یا شهامت بازنمایی مشکلات حاد را ندارند. بله من قبول دارم که اشتباه و قصور در پزشکی هم ممکن است پیش بیاید. اما سؤال من از شما روزنامه‌نگاران عزیز این است که: 1 چرا هیچ وقت شهامت نقد سیستم بهداشت و سلامت را به صورت کلان ندارید. 2 چرا مثلا به صورت میدانی هیچ وقت پایتان را به یک اورژانس نمی‌گذارید و نمی‌بینید که اصلا نسبت پرستار به بیمار تعداد تخت‌ها امکانات به چه ترتیب است. به نظر شما اینکه پزشکان را مجبور می‌کنند به صورت عیر استاندارد در برخی از اورژانس‌ها در ساعت بیش از 20 بیمار ویزیت کنند، استاندارد است؟ قسمت دوم را در پایین بخوانید.
  • مهرداد A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    28 28
    قصور یا خطا در همه جای دنیا و در همه شغلها و از جمله. درمان وجود داشته و دارد.کسی منکر اشتباهات کادر درمان نیست اما در بسیاری از موارد ذکر شده از جمله کپسول اشتباه، خطا توسط شرکت تولیدی اون اتفاق افتاده. ضمنا همیشه خونواده داغدیده علت مرگ رو کادر درمان میدونن که در بسیاری از موارد خود بیماری کشنده بوده. بهتره خبرنگار محترم بعد محرز شدن قصور تیتر خبری بزنه و خبرسازی بدوننظر و بررسی علمی نادیده گرفتن اصل خبررسانی هست
    • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      23 7
      ببم جانمادربنده۹روزه ک در بیمارستان بسدری بخاطر عفونت پاباانجام آزمایشات متعدد عکس ووووو هنوز نتونستند تشخیص درستی بدهند ضمن اینکه جواب گزارش پزشکی بابت ام آر آی ک باید گزارش پزشک ذیل عکس باشه ,گفتند بیمار مرخصهمیخام بدونم ک پس برای چی آزمایش خون گرفتن و جواب گزارش ام آر آی و خون هنوز نرسیده جطور مادر سالمند بنده رو میخان مرخص کنند؟؟||از رباط کریم هستم و ان موضوع واقعیتی تلخ رو روایت میکنهپزشک فازش تو پاساژسازی و برج سازیه مریضان تفریح دکتران شدند و بس
    • مهرداد A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      9 6
      آخه ببم جان، این حرف شما چه ربطی به حرف من داشت؟؟ سالانه 98000 مورد خطای کادر درمان در آمریکا پیش میاد ولی هیچکدوم رو تو رسانه ها نمینویسن،تازه منبع خبر در اخبار فوق فقط همراه بیماره من نمیگم خطای درمانی نداریم، ولی در هزاران مورد که هر روز جراحی یا درمان میشن چند مورد خطا گاها ،ناخواسته پیش میاد. باور کنید هیچ پزشکی خواهان عدم بهبود بیمارش نیست خود من بیش از دو هزار مورد جراحی درمان،صدها مورد نجات جان بیماردر حال مرگ داشتم، و البته به تعداد انگشت دست مرگ بیمار داشتم که خوشبختانه علتش من نبودم و ذات بیماری بود. با این هجمه ناعادلانه فقط انگیزه امثال من کمرنگ میشه.
  • ناشناس A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    32 9
    خیلی وحشتناک هست به راحتی با جان مردم بازی می کنن.دو هفته قبل هم یکی از آشنایان ما در حین عمل سزارین بر اثر بی دقتی دکتر دچار ایست قلبی شد به زور احیا کردن از اونجا بلافاصله به آی سی یو منتقل شد یک هفته تحت نظر بود.بیچاره یک هفته بعد از زایمان بچه شو تونست ببینه .الان هم دکتر داره التماس می کنه که علیه اش شکایت نکنه.معلوم نیست بیمارستان هست یا کشتارگاه
    • ناشناس A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
      5 7
      بی نام 18:52:40 ما هم میدونیم هر عملی یه سری ریسک داره برای همین هست که قبل عمل از همراه بیمار امضا و رضایت نامه گرفته میشه ولی در این مورد که برای آشنای ما اتفاق افتاد خطای دکتر به اثبات رسیده .دکتر تازه کار و ناشی هست که داره طرحش رو می گذرونه والان التماس می کنه که چشم پوشی کنن.........به همین راحتی
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    41 17
    در حال حاضر پزشک ها بجای انجام وظایفشون یا با پرستارای دختر لاس میزنن و یا دارن با موبایلشون ور میرن این تجربه بنده که متاسفانه با اونها همکارم. خدا لعنتشون کنه که به جان بیمار هیچ اهمیتی نمیدن
  • بی نام RU ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    25 10
    خیر عزیز دلم احتمالا شما از کادر درمان مسءولیت ناپذیر هستید که بیمار مراجعه کننده را یک مزاحم میپندارید که جلوی خنده بازار و خوش وبش شما با همکارانتان را میگیرد و مجبور به اندکی وقت گذاشتن برای او میشوید. کادر درمانی فقط مشغول خودنمایی از تیپ وقیافه و رنگ مو ..............هستند . نمی دونم با این خصوصیات اخلاقی چرا شغل به این حساسیت و پر مسئولیتی رو انتخاب کرده اند. از دست رفتن جان مردم براشون خیلی عادی شده و بارها با خنده و شوخی از چگونگی مرگ مریض ها باهمدیگه صحبت می کنن.
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    32 9
    مادامی که ما به ماهیّت پزشکی تقدّس می دهیم و شغل پزشکی را مقدس می دانیم، این اتفاقات نه تنها خواهد افتاد که تعداد آنها بیشتر نیز خواهد شد. بایید ابتدا تقدس حرفه پزشکی را به اندازه سایر حِرَف در نظر بگیریم. در این شرایط است که کادر پزشکی ملزم به پاسخگویی خواهد بود.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    23 13
    كاش تعداد افرادي كه در ماه گذشته توسط نيروهاي بهداشت و درمان از مرگ نجات پيدا كردند رو هم ذكر ميكرديد. يك مورد دايي بنده كه واقعا اميدي بهش نداشتيم ولي جراح قلب از مرگ نجاتش داد.
  • سولماز IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    32 30
    خداییش نصف این مواردی که اعلام شد هیچ ربطی به قصور پزشکی ندارن. اینکه خانواده بیمار بگن که به خاطر قصور پزشکی بوده واقعا دلیل نمیشه. مثل این می مونه که مردم بشینن در مورد شکست یکی از پروژهای فیزیک اتمی اظهار نظر کنن باور بفرمایید پزشکی علمه. مثل فیزیک و نجوم و شیمی. فرقش اینه که اثرش در زندگی توسط مردم عادی هم قابل دیدنه. ولی این دلیل نمی شه که در موردش اظهار نظر کنن. رسانه ها عاشق اینن که تو تیتراشون اسم پزشکا رو بیارن که مطلب جذاب تر بشه. طبعا اگه بنویسن قصور مربوط به یک کمک بهیار بوده کسی خبرو نمی خونه. یا اینکه مشکل فلان بیمار به خاط یک سندرم بسیار نادر بوده که اگه در بهترین بیمارستانای اروپا و امریکا هم بود تشخیص داده نمیشد. کی همچین خبری رو دنبال می کنه؟
    • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      14 17
      سولماز خانم ایشالا ی مورد کوچولو واست پیش بیاد تا عمق مطلب رو درک کنی فیزیک اتمی رو اونوقترحسش میکنی و داستان سرایی نمیکنی
    • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
      31 10
      این که به جای اکسیژن یه گاز دیگه کردن توی حلق مریض قصور کیه؟ خود مریض؟
    • بی نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
      11 4
      محض اطلاع شما سولماز خانم متخصص گفته میشه قصور پزشکی نه قصور پزشک همین بهیاری رو هم که شما میفرمایید جزوی از کادر پزشکی حساب میشه البته اگه بهتون برنخوره
  • بی نام DE ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    17 5
    اين وضعيت تاسف آور است. خطاهاي پزشكي در همه جاي دنيا وجود دارد ولي نه تا اين حد و همچنين به قيمت جان يك انسان. بايد براي پيشگيري و كاهش اينگونه اتفاقات تصميم قاطع و درستي اتخاذ شود
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    12 9
    ياد پسر اون زن افتادم كه دكتر مادرشو كشت و پاي چوبه دار لبخــــند مي زد
  • سیاوش A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    26 8
    خدا رحمت کنه پدر من رو . یک سال تمام میرفت دکتر با درد کمر بهت دارو آرتروز میدادن پیش سه نفر رفت بعد خیلی حالش بد شد . بعد یک ماه آزمایش فهمیدن مالتی پلگنوما داشته نوعی سرطان استخوان و سر یک ماه فوت شد . هیچی چی جز غرور و بی توجهی و پول پرستی از پزشک ها ندیدم . گویا از مرگ پدر من نه دردی کشیدن نه چیزی آموختن.
    • ali IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
      3 0
      مالتى پلنگوما چيه دوست دانشمند؟ اسم بيمارى مالتيپل ميلوما هست، يه بيمارى بدخيمه و درمانى هم جز كورتون نداره كه خودش خيلى عارضه داره
  • max A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    7 4
    اشتباه پزشکی در همه جا پیش میاد ولی متاسفانه در کشور ما هیچ اقدام تنبیهی موثری نیست که این آمار رو کاهش بده. با این رویه حمایتی بی چون و چرای مسولان حوزه سلامت از پزشکان و دست اندرکاران خاطی روز به روز عملکرد ضعیف تر و بی مسئولانه تر در این حوزه شاهدیم.پزشکان بر خلاف مشاغل دیگر در کار خود قسم میخورند و باید بسیار مسئولیت پذیر تر باشند اما متاسفانه در کشور ما رخی ها به خاطر درآمد آن پزشک شده اند نه کمک به خلق
  • فاطمه IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    7 4
    خواهرزاده من دوماهشه تو بیمارستان امام ایلام بستریش کردن، دکتر صبح 5 دقیقه میاد ویزیتش می کنه میره، میگی دکتر اشتها نداره اسهال داره میگه طبیعیه، اتاق بیمارستان پر از سوسکه، به پرستارا میگی چرا به بیمار رسیدگی نمی کنین توجه نمی کنن ازشون شکایت کردیم میگن ما دیگه با بیمار شما کاری نداریم برید خودتون بهش رسیدگی کنید. روزی سه بار از بچه نمونه خون می گیرن هربار سه تا پرستار به جون بچه میافتن با انوان انژیوکت های مختلف روی دست و پاش سوراخ سوراخ می کنن تا ازش خون بگیرن دیگه جای سالم تو بدنش نداره بلد نیستن حتی رگ بچه رو پیدا کنن. خواهشا رسیدگی کنید مردم باهزارتا امید نورچشمشون می برن بیمارستان که سلامت بشه نه بشه موش آزمایشگاهی بعد دکتر فوق تخصص بعد دو هفته بستری و تزریق انواع دارو نفهمه مشکل چیه
  • اکرم سادات IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    9 4
    خدا رحم کنه، حالا این چیزایی که گه گاهی درز میکنه یک چندم اون چیزی نیست که اتفاق میوفته، بارها شنیدم و دیدم که طرف با پای خودش رفته توی بیمارستان و افقی برگشته، مردمم هم بخاطر کم اطلاعی و هم بخاطر ماسمالی کادر درمان خیلی اوقات اصلا اشتباهات پزشکی رو نمیفهمن
    • على IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
      5 1
      شما شغل شريفت رو بگو تا من قصور كارى شما و هم صنفيات كه منجر به مرگ مردم ميشه رو بگم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    13 4
    البته در اینراه پزشکان تنها نیستند بلکه قصور پرستاران هم قابل ملاحظه و چه بسا که بسیار بسیار بیشتر است.