۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷

اینکه می گویند «انتخابات می گذرد و باید رقابت ها جایشان را به رفاقت ها بدهد» حرف دهن پر کن زیبایی است، اما همه اش حرف است.

نمونه واضح آن هم «کوفی»و یا «ضد انقلاب» خواندن مردم تهران است که از سوی طرفداران جریان شکست خورده مطرح شد. اینکه خطر این فتنه چقدر بزرگ است و چرا باید با قدرت جلوی آن ایستاد بحثی است که نیازمند تکرار امثال من نیست.

خیلی ها درباره آن گفته و نوشته اند و امیدوارم مسئولان نظام و خود مردم جلوی آن را بگیرند. اما وقتی در رسانه های جریان شکست خورده، نقشه ایران را دیدم که جای تهران نوشته بود «کوفه» یاد خاطره ای افتادم که بیان کردن آن در اینجا خالی از لطف نیست.

چند سال پیش برای تهیه گزارش از مراسم دهه اول محرم به عراق سفر کرده بودم. همه ما از ارادت عراقی ها( حتی بسیاری از اهل تسنن آنها) به ائمه اطهار آگاه هستیم. یک روز که برای مراسمی به مسجد کوفه رفته بودیم، یکی از همسفران این شعر را خواند و به خیال خود چقدر هم با مسما خوانده است:

کوفه میا حسین جان، کوفه وفا ندارد
کوفی بی مروت، شرم و حیا ندارد

راهنمای عراقی ما که فردی آرام و سربزیر بود به شدت بر آشفت. او به ما گفت که مردم کوفه همه شیعه اهل بیت هستند. اینکه شما همیشه اشعاری در مزمت اهل کوفه می خوانید باعث رنجش مردمان این شهر است. بعد هم از تعداد شهدای شهر کوفه در زمان صدام گفت و اینکه آن ها همراه مرجعیت شیعه هستند. حالا بگذریم از تعداد یاران اهل کوفه مختار و یا توابین که عمدتا اهل کوفه بودند.

نکته آخر اینکه کوفی خواندن مردم تهران نه تنها کاشتن بذر کینه و نفاق و تفرقه در میان مردم ایران است بلکه می تواند تبعات خارجی هم برای ما داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 515804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    133 6
    من اهل تهرانم
    • بی نام A1 ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      5 4
      نمککککک
  • بی نام IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    15 7
    ما تهراني نيستم به تهران مهاجرت كرديم مثل اكثر مردم اين شهر، تهران هر چه باشد نموداري از كل كشور است پس اي دلواپسان براي خود و آينده ي خودتان دلواپس باشيد
  • محسن A1 ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    15 3
    اگر تهرانیها مثل مجلسه نهم به اصولگراها رای میدادن تهران میشد مدینه ... من نمیدونم چهار سال پیش مگه کی به اینا رای داد مردمه شهری غیر از تهران ؟؟؟؟؟ بابا جان مردم از تندرویها و افراط فراری هستن
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    9 4
    پس بالاخره اهل کوفه هم شناسائی شدند
  • محمد فرح زاد IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    3 4
    بله بنده با سخن این دوستمان موافقم. در نوشته ای تاریخی از احمد بن داود دینوری متوفی 283ق در کتاب اخبار الطوال آمده است: امام علی ع به هنگام پایان غائله جنگ جمل به کوفه مشرف می شود و می فرماید: «آفرین بر توی ای کوفه، هوایت چه خوش و خاک تو چه پر برکت است، کسی که از تو بیرون می رود به سوی گناه می رود و هر که به تو وارد می شود به سوی رحمت می آید، شب و روز و روزگار سپری نمی شود مگر آنکه مؤمنان به سوی تو می آیند، و بدکاران اقامت در تو را خوش نمی دارند، چندان آباد خواهی شد که برخی از ساکنان تو صیح زود روز جمعه برای شرکت در نماز جمعه حرکت خواهد کرد و به واسطه دوری راه به نماز نخواهد رسید». ص189
    • احمد DE ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
      6 1
      این روایت صحیح نیست،اگر چنین بود کوفه حالا یکی از شهرهای کوچک عراق نبود.