۰ نفر
۱۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۵

دانشمندان توانستند با الهام گرفتن از کفنی که موسوم به حضرت مسیح است چهره او را بازسازی کنند.

یک تیم از هنرمندان با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های سه بعدی تصویری را ساخته اند که مدعی هستند چهره واقعی مسیح را نشان می‌دهد.

فرم صورت و بدن این تصویر از چهره شبح مانندی گرفته شده است که روی یک کفن منتسب به مسیح نقش بسته است.این اعتقاد وجود دارد که این پارچه خونی بدن مسیح را در مقبره اش پوشانده بوده است.

بعد از ماه‌ها تلاش این محققان توانستند چهره واقعی مسیح را شبیه سازی کنند.این عملیات توسط کانال تاریخ ضبط شده و قرار است در طی یک مستند دو قسمتی به نام "چهره واقعی مسیح " پخش شود.

ری دانینگ یکی از هنرمندان ارشد این پروژه در این باره گفت : اگر شما بخواهید چهره واقعی مسیح را شبیه سازی کنید ، تنها سندی که در دست شما خواهد بود همان کفن موسوم به مسیح است.من اطلاع زیادی در مورد چهره دارم و تخمین من این است که ما توانسته ایم با دقت بسیار زیادی چهره مسیح را بازسازی کنیم.

صدها سال است که بحث ها بر سر اعتبار این کفن وجود داشته است.در سال 1988 زمان سنجی کربنی عمر این کفن را بین سال‌های 1260 تا 1390 تخمین زده شد و بحث جعلی بودن آن قوت گرفت.

اما بعد از آن دانشمندان مدعی شدند این پارچه بارها به دلیل آسیب دیدگی بر اثر رطوبت و آتش تعمیر شده است و به همین دلیل از حالت طبیعی خود خارج شده است.

قرار است این کفن ماه آینده به نمایش عمومی گذاشته شود و پیش بینی می‌شود دو میلیون نفر از آن بازدید کنند.

تلگراف /30 مارس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 51626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام GB ۱۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۱
    0 0
    چه جالب!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۱
    7 3
    اِ. چه کفنی جه خونی؟ وقتی که این پیامبر خداوند به اسمان عروج کردند. من حتی در قران این موضوع را خواندم که خداوند ایشان را به نزد خودش بالا برد. چه طور اینها چنین ادعای بیهوده ای میکنند. این احتمالا همان شخصی بوده که به جای حضرت عیسی ع کشته شده. نه عیسی ع.من به غیر از کلام خداوند به هیچ بیهوده ای اعتقاد ندارم.
  • بدون نام DE ۱۶:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۱
    2 0
    baba in daneshmandha ham ghat zadand sare karie jaw nagirateton
  • بدون نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۱
    5 3
    طبق فرموده ی قرآن مسیح اصلا مصلوب نشد . کسی دیگر را به جای وی کشتند. مسیح زنده به آسمان رفت و دوباره باز خواهد گشت .
  • بدون نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۲
    0 0
    خوبه
  • حمیدرضا A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    1 0
    بابا چرا نمیفهمین همینجور که واسه فروش سلاح جنگ را میندازن همینجورم واسه بازار گرمی موزه هاشون فروش روزنامه ها و فیلمای این موضوع این اداهارو در میارن مگه قرار نیست کفنو 2 میتیون نفر ببینن؟ خوب پس واضحه مسیح نبودن این کفن واسه خودشونم پیداست. پدر پول بسوزه به خاطرش امروز فردا خدارم هدف قرار میدن