خادم سال گذشته به خاطر اتفاقات باشگاه پرسپولیس، بیش از هر زمان دیگری تحت فشار بود.

سعید اکبری-خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیررضا خادم سال گذشته روزهای سختی را در کنار پرسپولیس سپری کرد. معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش که از سوی وزیر مامور شده بود مشکلات این باشگاه و البته استقلال را حل کند، خیلی زود تبدیل به سیبل شد چراکه همه او را مقصر اتفاقات تلخ مدیریت این باشگاه می دانستند. ولی حالا پس از گذشت نزدیک به یک سال، همه چیز عوض شده است. خادم نقش مهمی در حضور برانکو در پرسپولیس داشت و حالا درباره آن روزها حرف هایی می زند.
آقای خادم این روزها بحث هایی درباره عدم تائید اساسنامه فدراسیون فوتبال توسط هیات دولت، در دوران ریاست جمهور محمود احمدی نژاد مطرح است. شما آن زمان نماینده مجلس بودید و به خاطر ورزشی بودن، حتی در این زمینه اقدام هایی کردید. به یاد دارید که آن روزها چه اتفاقی افتاد؟
راستش من در جریان نیستم که آیا اساسنامه تائید شد یا نه. ولی من در آن زمان همانطور که گفتید، نماینده مردم در مجلس بودم. تلاش ما این بود که بتوانیم بین کمیته منتخب فیفا و همینطور سازمان وقت ورزش آشتی برقرار کنیم. بالاخره یکسری جلسات بود که تلاش کردم در دفتر خودم برگزار کنم و بین آنها تفاهم و یک وفاقی به وجود بیاید. تلاش ما این بود که فوتبال مان دیگر بیشتر از آن ضربه نخورد. آن زمان آقای صفایی فراهانی و تیم شان از یکسو مسئولیت داشتند و آقای علی آبادی و کیومرث هاشمی هم از طرف دولت و سازمان ورزش بودند تا مشکل حل شود. ما چند جلسه برگزار کردیم تا اتفاقات خوبی بیفتم. این چیزها را در خاطرهم هست. ولی اینکه بخواهم چیزی اضافه تری بگویم، ممکن است نظر شخصی ام بشود.
یادتان می آید که اساسنامه توسط دولت تائید شد؟
من حضور ذهن ندارم و در جریان کار هم نبودم. چون پستی در ورزش نداشتم و نماینده مجلس بود. ترجیح می دهم الان هم وارد این مسایل نشوم.
کمی درباره پرسپولیس صحبت کنیم. فکر می کردید بعد از تصمیم هایی که سال گذشته در این باشگاه گرفتید، وضعیت این شکلی شود؟ آن موقع شما خیلی تحت فشار بودید.
من معتقدم اگر اهل فن و اهالی فوتبال به این نتیجه رسیده باشند که نتیجه کار ما بعدها مشخص شد، همین مسئله برایمان افتخار است. ببیند طبیعتا پرسپولیس به خاطر جایگاهی که در فوتبال دارد، همیشه با حاشیه هایی روبرو بوده است. نمی دانم شاید اصلا طبیعت قشنگ فوتبال هم به خاطر همین حواشی باشد. آن موقع من خیلی تحت فشار بودم و فکر کنم بالاخره فهمیدند که من خائن نبودم. در حد توان و بضاعتم برای تیم تلاش کردم.

البته آن موقع تصمیم اشتباه هم گرفتید. چرا سال گذشته تیم نتیجه نگرفت؟
به نظر من تیم باید سال قبل هم نتیجه می گرفت. یک جای پازل ایراد داشت. یک اتفاق اشتباهی افتاد و ادامه پیدا کرد.
چه اتفاق اشتباهی؟
نمی خواهم وارد حاشیه ها شوم. در همین حد بگویم که جای کار اشکال داشت. من چون جزو کسانی بودم که این پازل را تنظیم می کردم، طبیعتا سیبل هم شدم. کارها چه خوب پیش می رفت و چه بد، همه را از چشم من می دیدند و مستقیم به عملکرد بنده برمی گشت. به نظر من باید در فضای مدیریتی کشور، ما صادقانه کار کنیم. پرسپولیس سال گذشته هم تیم خوبی داشت. یک جای پازل ایراد داشت که آدم های فنی بهتر از من می دانند.
منظورتان را از مشکل فهمیدیم!
ببیند اگر پازل ما کامل می شد، تیم نتیجه می گرفت. امسال به نظرم این پازل خیلی بهتر چیده شد. طبیعتا هم تیم نتیجه گرفت. هر چند هنوز معتقدم باید ساختار تشکیلاتی این دو باشگاه، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. باید این دو باشگاه الگویی باشند برای دیگر باشگاهها.
البته یادمان هست در همان موقع که می خواستید برانکو را بیاورید بعضی ها می گفتند با وجود مشکلات مالیاتی حضور او ممکن نیست. بعضی ها هم می گفتند این مربی تمام شده و به درد پرسپولیس نمی خورد.
برانکو دو ویژگی کلیدی داشت. فارغ از تائید او توسط اهالی فن و اینکه کار کرده و کارش را بلد است، شخصیت فردی برانکو هم برای ما بسیار جذاب بود. من معتقدم شخصیت برای فوتبال ما یک موضوع حیاتی و جدی است. برانکو چه درون زمین و چه بیرون از زمین، کارش را خوب بلد است و همانطور که گفتم قابل احترام برای همه ما. البته ما در ایران مربیانی چون گل محمدی یا جلالی را هم داریم که چنین شخصیتی دارند. ولی ما کمتر چنین مربیانی داریم. در آن زمان پس از بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که برانکو یک فرد مورد وثوق خارجی است و می تواند تیم را جمع کند.
قرار بود زودتر بیاید؟
بله، ما می خواستیم ایشان نیم فصل سرمربی پرسپولیس شود ولی اتفاقاتی افتاد که باعث شد تا او کمی دیرتر بیاید.
چه اتفاقاتی؟ چون آن زمان بعضی ها می گفتند چرا باید او بیاید؟
باید اول مشکلات مالیاتی برانکو حل می شد. این زمان برد. ولی از همان ابتدا و همانطور که گفتم او مورد تائید ما بود. ما همان موقع نظر خیلی از کارشناس ها را خواستیم و آنها هم این مربی را تائید کردند.

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عشقم علي دايي IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    13 26
    یک جای پازل ایراد داشت و اونم اين بود كه شما و يك سري از حسودا چش ديدن موفقيت علي دايي رو ندارين
  • ايشششششششش IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    17 14
    اظهار نظر شما فقط بايد راجع به كشتي گرفتن باشه نه چيز ديگه آخه من موندم ي كشتي گير چي از مدير يت سر در مياره راستي تا شما استعفا دادين روزايي خوب پرسپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوليس برگشت
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    14 9
    اولا برانکو با تلاش شخص نژاد فلاح پرسپولیسی شد، چون ایشون میخواست بعد از چیزی حدود 8 سال به مدیر عاملی در پرسپولیس برسه، بخاطر همین موضوع تمام تلاشش رو کرد تا برانکو بیاد.اقای خادم شما فقط هیچ نقشی نداشتی در اوج گیری پرسپولیس و اومدن برانکو.بیخود خودت رو نچسبون
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    4 9
    بزرگترین کار خطای ایشون برکناری سردار رویانیان بودکه این همه خدمات برای پرسپولیس کرد. اگر هم به قول شما بدهی داشت، خودش میداد. شما که پولی نداده بودید که اینقدر هم توی بوق و کرنا کردید