تسنیم نوشت: جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از موافقت این ستاد با پرداخت قسطی جرایم غیبت سربازی در صورت تدوین سازوکار مناسب برای این امر خبر داد.

سردار موسی کمالی با اشاره به بحث و بررسی‌های اخیر در خصوص نحوه معافیت مشمولان دارای بیش از 8 سال غیبت سربازی در ازای پرداخت جریمه نقدی اظهار داشت: ستاد کل نیروهای مسلح بیش از بررسی بودجه سال 95 نظرات خود در خصوص این موضوع را اعلام کرده بود و در این راستا تاکید داشت معافیت مشمولان غایب نباید به غایبانی که کمتر از 8 سال غیبت دارند اختصاص یابد.

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: همچنین ستاد کل نیروهای مسلح اعتقاد داشت که اعطای معافیت در طرح مذکور براساس حداقل جریمه‌های سال گذشته باید تخصیص یابد که خوشبختانه با تاکید این ستاد، موضوع دیگری در مجلس مطرح نشد و تمام خواسته‌های ما در این خصوص تامین شده است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس نسبت به فراهم کردن تسهیلات پرداخت جریمه غیبت در اقساط کوتاه‌مدت یک ساله گفت: به دنبال این پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح اعلام داشت که در صورت فراهم کردن سازوکاری مناسب هیچ مخالفتی با پرداخت قسطی جریمه غیبت مشمولان ظرف مدت یک سال ندارد.

سردار کمالی در پایان با بیان اینکه میزان جریمه نقدی مشمولان دارای بیش از 8 سال غیبت در سال آینده 10 درصد بیشتر از مبلغ فعلی است، گفت: با توجه به اینکه در سال آینده مشمولانی که امسال دارای 8 سال غیبت بودند وارد سال نهم غیبت خود می‌شوند و می‌بایست به ازای اضافه شدن این یک سال 10 درصد به میزان جریمه آنها افزوده شود، توصیه می‌کنیم که در صورت تکمیل فرایند ثبت‌نام اخذ معافیت خود در سال جاری هرچه سریعتر نسبت به تکمیل مراحل پرداخت جریمه و اخذ معافیت خود اقدام کنند تا مشمول افزایش 10 درصدی جرایم مربوطه نشود.
47304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 517796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    3 14
    معنای عدالت
  • محمدرضا IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    9 4
    بیچاره امسال من که خدمت رفتیم و الان خیلی راحت دارن قسطی میفروشنش واقعا متاسفم چه مملکتی داریم. شب میخوابن صبح بیدار میشن یهو قاتون عوض میشه
  • امیر A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    15 13
    سردار غایبین سن بالا که حداقل ۵ سال غیبت دارن و در نظر بگیرید . زندگی خیلی از جوانان و خانواده هاشون درگیر این مساله است . با احتساب غیبت از زمان اخذ اخرین مدرک ، هم غایبین با سنین بالا مشمول این قانون میشن و هم درآمد بیشتری نصیب دولت میشه . فرضا دیپلم و زیر دیپلم حداقل ۸ سال ، لیسانس ۵ سال ، ارشد ... شرایط ما رو درک کنید تو سن ۲۹ سالگی
    • بی نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
      16 14
      امیر جان 5 سال غیبت که چیزی نیست و اصللا غیبت نیست در مقابل 10 یا 12 سال کمی صبور باشید.
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    8 1
    طرح خيلي خوبي است. اميدوارم همه غايبين مورد نظر از اينگونه طرحها استقبال كنند چون غفلت موجب پشيماني خواهد بود.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    10 2
    بلاخره ما نفهمیدیم سال 95 از 8 سال غیب به بالا میشه خرید یا از 9 سال غیبت ؟ این سردار هم آدمو گیج کرده با حرفاش
  • حسین IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    6 4
    یعنی کسی که امسال 7 سال غیبت داشته و شامل طرح نبوده با ورود به سال 95 شامل طرح می شود و می تواند با پرداخت جریمه معاف شود؟
    • مهران A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
      0 0
      آقا ما هم گیچ شدیم به خدا. من هم الان 7 سال و 9 ماه غیبت دارم منتظر بودم سال 95 بیاد و بتونم بخرم باز الان میگن 9 سال این زندگی هم برای ما زندگی نشد...
  • پویان IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    16 2
    فروختید قبول .قسطیش کردید قبول .اقلا مدت سربازی بقیه رو کم کنید.
  • hldv A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    2 1
    تکلیف دانشجویان غیب چی میشه ؟؟ آیا این زمان 93/06 که گفته بودن دانشجو های اخراجی یا انصرافی که مدرک معادل ندارن زمانش به پایان 93 منتقل میشه یا نه؟؟؟؟ بهتره بگم دانشجو های اخراجی تا پایان سال 93 شامل حالشون میشه آیا ؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    6 0
    طرح شکست می خوره.اینکه نشد قسطیاز اون طرف هیچ توجهی به سن افراد نمی شه.اخه یه لیسانس 32 ساله با کمتر از 8 سال غیبت عمرا بیاد خدمت...چرا مقاومت الکی می کنید؟حداقل پولش را بگیرید و مشکلی حل کنید.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    3 2
    حد اقل واسه متاهلین یه فکری بکنین 21 ماه خدمت با ماهی 150 هزار تومن ؟؟؟ کی میخواد خرج همسر رو بده چرا مادر فاقد همسر کفیل میخواد ولی زن کفیل نمیخواد؟؟
  • بی نام IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    8 0
    سردار محترم باتوجه به ازدیاد سربازان آماده به خدمت وکمبود منابع مالی خرید خدمت سربا زی را اعلام فرمودید وهر روز شرایط تازه ای اعلام می کنید یه روز نقد فردا قسطی التیماتوم زمانی هم مرتب تمدید مشه عدالت تواین موضوع رعایت نمیشه به هیچ عنوان پس بهتره راه کار بهتر را از خود مردم بپرسید تا مجبور نبا شید بادست پیش بکشید با پا پس بزنید مردم هم مجبور نباشند به هزار دوز وکلک به دنبال معافی ودورزدن و پارتی بازی ودروغگویی بروند عالمان دین ازکودکی به ما یاد دادند دروغگو دشمن خداست .خداوندا پناه برتو