فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که در چند روز باقی‌مانده از سال 1394، قیمت خودرو کاهش پیدا کرده و حتی قیمت خودروهای صفر در بازار نزدیک به قیمت کارخانه شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تنها 10 هفته به پایان سال 1394 باقی مانده است و مردم همین مدت را فرصت دارند که برای تعطیلات سال جدید، خودرو خود را تعویض و یا خودرو خریداری کنند.

بازار خودرو در اسفندماه امسال شاهد نوسانات قیمتی بود؛ به‌طوری که در اوایل اسفندماه امسال که ثبت‌نام خودروهای داخلی و فروش نقدی خودروسازان داخلی برای چند روز متوقف شد، اکثر خودروها افزایش قیمت در بازار پیدا کردند؛ حتی بعضی از خودروها در چند روز تا دو میلیون تومان نیز افزایش قیمت داشتند.

در این خصوص، می‌توان به پژو GLX یگانه‌سوز اشاره کرد که حدود یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش قیمت داشت، یا خودرو پژو پارس یگانه‌سوز که حدود 2 میلیون تومان و تندر 90 پارس‌خودرویی حدود 2 میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

این افزایش قیمت‌ها باعث شد که خودروهای دست دوم نیز تا حدودی در بازار گران شوند، اما این افزایش قیمت‌ها طی چند روز اخیر متوقف شده و بازار خودرو از لحاظ قیمتی، سیر نزولی پیدا کرده است؛ به نحوی که در چند روز اخیر شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی به خصوص محصولات ایران‌خودرو بودیم. برای مثال، پژو پارس یگانه‌سوز از 37 میلیون و 500 هزار تومان به 36 میلیون و 300 هزار تومان کاهش قیمت داشت. یا قیمت پژو GLX دوگانه‌سوز از 31 میلیون و 800 هزار تومان به 30 میلیون و 500 هزار تومان افت پیدا کرد.

پیش‌بینی فعالان بازار خودرو این است که احتمالا قیمت‌ها در این چند روز باقی‌مانده از سال 1394، کمی دیگر پایین آید و قیمت خودروهای صفر در بازار نزدیک به قیمت کارخانه شود.

بنا به این گزارش، در حال حاضر در بازار خودرو پراید 131 SE حدود 20 میلیون و 200 هزار تومان، پراید 111 SE حدود 20 میلیون و 600 هزار تومان، پژو GLX یگانه‌سوز حدود 29 میلیون و 200 هزار تومان، پژو GLX دوگانه‌سوز 30 میلیون و 500 هزار تومان، پژو پارس یگانه‌سوز 36 میلیون تومان است.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 518101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    168 7
    هنوز هم گران هست.مردم اگه همتی که در انتخابات هفتم اسفند کردند در مورد عدم خرید خودرو هم انجام میدادند انحصار طلبان خودرو ساز چاره ای جزء کاهش قیمت ندارند. باید مجددا کمپین رو راه انداخت
    • کیان A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
      96 4
      کمپین لازم نداره به جز قیمت اگه شخص به فکر جون خودش و خانوادش باشه نمیره بخره
    • محمد جواد جلالی IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
      15 43
      به همین خیال باش بعد عید 20 در صد گرون میشه
    • اميد ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
      6 20
      اقايون نفستون از جاي گرم در مياد مثل اينكه، كسي نداره ماشين گرونتر بخره ميره سراغ ماشين هاي ساخت داخل كه به بودجش بخوره، بعد در ضمن وقتي تيراژ يك خودرو زياده خوب معلومه آمار تصادفشون بالاست.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
      7 0
      تا دلار ارزان نشود و تا زمانی که دولت مثل دولت قبل جلوی کاهش قیمت دلار را گرفته مردم روی ارزانی هیچ چیز را نخواهند دید همه چی بستگی به قیمت دلار دارد.....
  • بی نام RO ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    34 1
    منم موافقم کاش ميفهميدن
  • علی IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    66 4
    به این لگن ها بگیم خودرو، به محصولات بنز، بی. ام. دبلیو و لکسوس هم بگیم خودرو؟؟؟ حیف پول که بدی بابت این محصولات بنجل گران قیمت.
    • خسرو FI ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
      2 10
      بر بخیلش لعنت. شما برو بنز و بی ام دبلیو و لکسوس بخر . ما بیچاره های کارگر هم با همون سمند می سازیم. ضمنا لازمه بدونی بیشتر از شما هم با ماشینمون حال می کنیم. چون به سختی خریدیمش قدرش رو بیشتر می دونیم. بعععععله داداش من.
  • افشین IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    30 3
    سلام منم موافقم که این ماشینای اشغال رو نخریم یک سال هم منتظر بودم اتفاقی بیافته ولی نیافتاد دوستانی که متاهل باشن وفرزند کوچیک داشته باشن میفهن چقدر سخته بدون ماشین جائی رفتن این افراد هم از سر ناچاری خرید میکنن چون حق انتخاب زیادی با یک حقوق کارمندی نداریم
    • صدای عدالت IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
      1 0
      خشگل پسر کسی نمیگه ماشین نخر ولی اگه میخری صفر نخر کارکرده ایرادی نداره و به هدف کمپین آسیبی نمیرسونه وقتی میگن خودروی داخلی نخرین بعنی خودروی داخلی صفر نخرین فقط صفر وگرنه نخریدن خودروی کارکرده چند مدل پایین تر که دردی رو دوا نمیکنه. مرد باشین اگه میخوایید ماشینم بخرین صفرشو نخرین. چند مدل پایین تر خریدن کسی رو نمیکشه.
  • masi A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    21 1
    lمردم باید خودرو سازهارو دوباره تحریم کنن...ولی با وام اونم با سودهای بالای 20درصد که برای شکستن این تحریم پرداختن و مردمان ساده ما به سمت خرید این این لگن ها دوباره رفتن از خواسته خود دیگر کوتاه نیان
  • بی نام RO ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    21 0
    اینهمه ماشین تولید میشه خیابونها جواب میده ؟
  • باب لورد IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    17 2
    مردم پول ندارن که بخرن به این کمپین و قیمت این چیزا هم کاری ندارن فقط نقدینگی ندارن
  • saeed IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    11 0
    قیمتها بالاست..مردم توانایی پرداخت این پولها رو ندرن..تا پایین آمدن قیمتها این نخریدن اامه خواهد داشت
  • فرامرز IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    12 1
    اگه مافیای خودرو اجازه شفاف سازی بده قیمت خودرو یک روزه 35 در صد پایین میاد
  • بی نام BE ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    11 1
    حالا حالاها باید بیاد پایین
  • بهنام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    4 1
    صد سال دیگه هم اگه دست اینا باشه وضع همینه فقط باید خود ملت عزیز دست از خرید خودروها بردارند تا قیمت بیاد پایین
  • سجاد A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    2 1
    ده هفته یا ده روز... اشتباه نمی کنید ؟
  • بی نام IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    1 1
    خوردرو یگانه سوز نه خودرو بنزینی
  • صدای عدالت A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    5 0
    دوستای گلم بازم میتونیم کمپین راه بندازیم و ماشین نخریم همونطور که سری پیش راه انداختیم و چیزی نمونده بود که موفق بشیم اما متاسفانه یه سری از مردم جاهل ما تا یه وام و یه شرایط فسطی از طرف دولت اعلام شد سریع خودشونو فروختن البته نفهمیدن که چه کلاهی سرشون رفته. ضمنا خطاب به اونایی که میگن ما بودجه نداریم منظور از نخریدن خودروی داخلی یعنی اینکه ماشین صفر نخرید فقط صفر نخرین چند مدل پایین تر بخری نمیمیری. هنوزم دیر نشده بیایید به نسل آینده مون خیانت نکنیم حتی شما که وضع مالیت خوبه هم خودروی داخلی صفر نخر برادر.