ایرنا نوشت: کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: تندبادی صبح سه شنبه با سرعت 95 کیلومتر در ساعت شهرستان مانه و سملقان در غرب این استان را در نوردید.

آیدا فاروقی سرعت این تندباد در شهرستان بجنورد را نیز افزون بر 45 کیلومتر اعلام کرد و گفت: در دیگر شهرستان های استان نیز وزش تندباد گزارش شده است.

هنوز گزارشی از احتمال خسارات وارده بر اثر وزش تندباد در استان بویژه شهرستان مانه و سملقان دریافت نشده است ولی وزش آن موجب کندی رفت و آمد خودروها در مسیراصلی جنگل گلستان به آشخانه شد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی نیز در اطلاعیه ای اعلام کرده است که بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و همچنین تصاویر دریافتی از ماهواره حکایت از شروع بارش باران از اواخر امروز دارد که وقوع رواناب در بخش های از استان پیش بینی می شود.

براساس این پیش بینی بارش برف در مناطق کوهستانی و همچنین کاهش دما در روزهای آینده دور از انتظار نخواهد بود.

استان خراسان شمالی در حدفاصل دو قطب سیاحتی شمال و زیارتی مشهد مقدس واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

تندباد 70 کیلومتری در اردبیل

تندباد با سرعت بیش از 70 کیلومتر از بامداد سه شنبه شهرستان های اردبیل ،مشگین شهر ، نیر ، نمین و سرعین را درنوردید.

این تندباد در برخی مناطق موجب شکسته شدن شاخه های درختان ، آنتن های تلویزیون و تابلوهای تبلیغاتی شده و به دلیل بروز گرد و خاک شدید مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرد.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی اردبیل، سرعت تندباد در حوالی ظهر سه شنبه به بیش از 90 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

نقشه های هواشناسی حاکی از این است که این تندباد از عصر امروز متوقف و جو ی سرد و بارانی بر اغلب مناطق استان اردبیل حاکم خواهد شد.

بر این اساس دمای هوا در استان از جمله شهر اردبیل، بین 12 تا 18 درجه کاهش یافته و به حداقل یک درجه بالای صفر خواهد رسید.
بارش ها در تمامی مناطق استان اردبیل از سه شنبه شب آغاز که در مناطق کوهستانی، بارش به صورت برف خواهد بود.
این سامانه سرد و بارشی پنج شنبه از استان خارج خواهد شد اما تاثیر آن به صورت هوای سرد تا روز شنبه آینده در منطقه ادامه خواهد داشت.

اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز در اخطاریه ای به باغداران در باره احتمال سرمازدگی درختان میوه که به خاطر هوای نسبتا گرم در روزهای گذشته به گل نشسته اند، هشدار داد.

این اداره کل اتخاذ تدابیر پیشگیرانه دست کم به مدت 24 ساعت برای درامان ماندن باغها از افت دما و سرما زدگی را به باغداران توصیه کرد.

47304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =