ایرنا نوشت: رئیس اداره امور آزمایشگاه های محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به توده گرد وغباری که از اوائل صبح امروز ( سه شنبه ) وارد جو استان شده، گفت: این توده وضعیت هوای شهر کرمانشاه را به حالت بحران رسانده است.

سعید دزفولی نژاد اظهار کرد: میانگین غلظت گرد وغبار از ساعت 5:30 دقیقه تا 9:30 دقیقه صبح امروز به 576 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسیده است.

وی افزود: این میزان غلظت بیانگر ورود هوای کرمانشاه به حالت بحران و نشانگر این است که هم اکنون هوای این شهر تا 3.5 برابر بیش از حد مجاز آلوده است.

دزفولی نژاد گفت: بیشترین میزان غلظت گرد و غبار ساعت 9 صبح اتفاق افتاد که میزان غلظت آلودگی به یک هزار و 92 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسید.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های محیط زیست استان کرمانشاه همچنین میانگین غلظت لحظه ای گرد وغبار کرمانشاه در ساعت 9:30 دقیقه صبح را 868 میکروگرم بر متر مکعب هوا عنوان کرد و گفت: این میزان غلظت بیانگر آلودگی هوا بیش از پنج برابر حد استاندارد است.

وی در ادامه و با اشاره به اینکه از شدت آلودگی در شهر کرمانشاه در حال کاهش است، پیش بینی کرد اگر این روند کاهشی ادامه یابد تا عصر هوای کرمانشاه به شرایط عادی باز گردد.

دزفولی نژاد گفت: وضعیت آلودگی هوا در مناطق مرزی و در شهرهای قصرشیرین، سومار، سرپل ذهاب و ... بیشتر از شهر کرمانشاه است.

وی در پایان گفت: از ابتدای سال تاکنون هوای کرمانشاه 33 روز در وضعیت ناسالم بوده است که از این مقدار 31 روز در حالت هشدار و دو روز نیز در حالت اضطرار قرار داشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =