۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

شهردار سرعین گفت: برای دومین سال متوالی شهر سرعین به طرح جهانی ساعت زمین می‌پیوندد.

رضا زنده‌ دل در جلسه شورای معاونان شهرداری سرعین اظهار کرد: بعد از اجرای موفق در سال گذشته امسال هم روز جهانی ساعت زمین را اجرا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته سرعین به عنوان تنها شهر از استان اردبیل یکی از 15 شهری در کشور بود که با خاموش کردن المان‌های مهم شهری خود به مدت یک ساعت این طرح را اجرا کرد.

شهردار سرعین تاکید کرد: جلب توجه افکار عمومی به سمت حفاظت محیط‌زیست و مقابله با تغییرات آب و هوایی رسالت مهمی است که بر عهده همه ما قرار دارد.

زنده‌ دل با دعوت از شهروندان سرعینی به مشارکت در این طرح گفت: ساعت 20:30 روز 29 اسفندماه به مدت یک ساعت این طرح در سرعین اجرا می‌شود.

روز جهانی ساعت زمین حرکتی است که برای نخستین بار در سال 2007 در کشور استرالیا در جهت حفاظت از کره زمین صورت گرفت و طی آن هر سال در کشورهای مختلف جهان در آخرین شنبه ماه مارس در یک ساعت مشخص شماری از چراغ‌های المان‌های اصلی شهرهای خود را خاموش می‌کنند که تا به حال 162 کشور جهان به این طرح پیوسته‌اند.

گرامی‌ داشت روز جهانی ساعت زمین در ایران نیز برای نخستین بار در سال 90 و با خاموشی چراغ‌های برج میلاد در تهران انجام شد و سال گذشته این طرح با مشارکت 15 کلان‌شهر و شهر کشور برگزار شد که سرعین یکی از آنها بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =