اینترنت اشیاء و هک باربی در چند ثانیه و مباحث داغ امنیتی در نمایشگاه CeBIT 2016

حریم خصوصی، شبکه نسل پنجم موبایل، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء موضوعات داغ امسال نمایشگاه CeBIT 2016 در هانوفر آلمان بود.

 

به گزارش خبرآنلاین، دکتر سباستین بروکر از کمپانی Deutsche Flugsicherung، مسئول کنترل ترافیک هوایی در آلمان، از امنیت اینترنت اشیاء و هک شدن باربی گفت.

وی در کنار ژان فیلیپ آلبرشت و راجر اشتوکوف پنل مباحثه‌ای درباره اینترنت اشیاء و مخاطرات امنیتی آن به راه انداخته بودند و از حریم خصوصی و باربی گفتند!

بروکر گفت عروسک جدید باربی کمتر از دو هفته که راهی بازار شده بود، هک شد. این اسباب‌بازی متصل به اینترنت یکی از محصولات اینترنت اشیاء است که مورد استقبال بچه‌ها قرارگرفته است اما به دلیل ضعف امنیتی به‌راحتی هک شد.

هکرها توانستند به گفته وی ارتباطات تعریف‌شده توسط کمپانی سازنده عروسک را به‌راحتی بخوانند و هر آنچه از عروسک به کمپانی سازنده ارسال می‌شود را می‌خوانند.

آلبرشت خطاب به کمپانی‌های آمریکایی مانند گوگل، فیس‌بوک و اپل گفت شما به خانه ما آمدید و شما با قوانین ما بازی می‌کنید!

به گفته وی وقتی وارد حریم خصوصی و دیتا می‌شویم، اوضاع سخت‌تر می‌شود آن‌هم زمانی که نمی‌توان بین بازیگران عمومی و خصوصی تمایزی قائل شد و نمی‌توان فرق روشنی میان دو سوی آتلانتیک یافت.

تلاش برای سرعت بخشیدن به نسل پنجم موبایل / 5G از دیگر موارد موردبحث در سبیت 2016 بود که در اینجا «گونتر اوتینگر» کمیسر دیجیتال اکانومی از تجربیات اشتباه اروپا در برخورد با نسل چهارم/ 4G سخن گفت و ادامه داد برای ممانعت از تکرار اشتباه باید به‌سرعت استراتژی پیاده‌سازی نسل 5 انجام شود تا کشورهای این قاره از سایر رقبا عقب نیفتند.

همه جای سبیت با مباحث هوش مصنوعی عجین شد تا جایی که «گولو رودن» از The native web از زبان برنامه‌نویسی LISP در سال 1958 گفت که هنوز یکی از مؤثرترین زبان‌های برنامه‌نویسی حتی در هوش مصنوعی محسوب می‌شود.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =