میزان نوشت: امام جمعه موقت تهران گفت: برخی فکر می‌کردند اگر تحریم‌ها برداشته شود، ایران گلستان می‌شود، کسانی که مسئله تحریم‌ها را خیلی بزرگ کردند و این تفکر اشتباه را در اذهان مردم جا انداختند، سخت در اشتباه هستند.

آیت الله سید احمد خاتمی در نشست تخصصی حیات طیبه با اشاره به اینکه این سال دارای این ویژگی است که آغاز و پایان آن مصادف با ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) است، اظهار داشت: امیدواریم سال 95، به یمن وجود مبارک این بانوی بزرگوار، سالی خوب برای همه مسلمانان عالم و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد.

خاتمی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در اول سال 95 در حرم مطهر رضوی، که به صراحت فرمودند، تا آمریکا آدم نشود ما با او هیچ رابطه ای برقرار نمی‌کنیم، تصریح کرد: از منظر ایشان، آمریکائی‌ها هیچ گاه خواهان رابطه با کشور ما به عنوان دو دولت مستقل نبوده است بلکه خواهان سلطه بوده و همواره روحیه استکباری دارد.

وی افزود: آمریکائی‌ها می خواهند با زور خودشان را بر ما تحمیل کنند و این دنیا را مانند روستا و خودشان را کدخدای آن روستا می دانند. ما باید همواره با قدرت و با سلاح مقاومت شاخ آنها را بشکنیم.

خاتمی به عنصر تقوا، صبر و مقاومت در برابر دشمنان اشاره و عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در این زمینه فرمایشات فراوانی دارند.ما می‌توانیم با سلاح صبر و ایمان نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی افزود: برخی فکر می‌کردند اگر تحریم‌ها برداشته شود، ایران گلستان می‌شود، کسانی که مسئله تحریم‌ها را خیلی بزرگ کردند و این تفکر اشتباه را در اذهان مردم جا انداختند که کشور ما از پا افتاده و با معظل بزرگی رو به رو بوده است، سخت در اشتباهند.ما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در تحریم بودیم منتهی این مسئله فراز و نشیب داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: تفکر یک حکومت اسلامی این است که هیچگاه به دشمن نباید اعتماد کرد زیرا آنان برای رسیدن به خواسته‌های شوم خودشان از هیچ فسادی فروگذار نیستند و حاضرند هر کاری انجام دهند.

وی با بیان اینکه یک حکومت دینی و انقلابی، معتقد است که حکومت غاصب صهیونیست هیچ مشروعیتی ندارد، اظهار داشت: کسانی که تفکر انقلابی دارند هیچگاه نگاه خوش بینانه به دشمن ندارند و همواره به خدا توکل می‌کنند. آنان، می‌دانند غرب و به ویژه آمریکا شمشیر کشیده‌اند و همواره آماده جنگند. زیرا نمی‌توانند در هیچ گوشه دنیا حکومت دینی را تحمل کنند.

خاتمی افزود: این تفکر غیر اسلامی و نادرست است که ما نباید هیچ کمکی به حکومت‌های در حال جنگ داشته باشیم و در این حوزه ها دخالت کنیم. در جایی که ما یک امت واحد هستیم و کمک به هم نوع از دستورات و سفارشات دینی ماست.

وی با اشاره به اینکه سیستم دفاعی ما بازدارنده است، گفت: کشور ما سیستم دفاعی بسیار قوی دارد. اما جهت‌گیری ما تهاجم نیست ما قدرتمند نمی‌شویم که به سایر کشورها تجاوز کنیم. این استراتژی راهبردی ما است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، افزود: در 50 سال اخیر آمریکا به 25 کشور جهان به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم حمله نظامی کرده است. در کشورهای عراق و افغانستان مداخله کرده است. دلیل اینکه طی 37 سال به کشورمان حمله نکرده است، این است که با سیستم اطلاعاتی دقیقشان متوجه این مسئله شده‌اند که قدرت دفاعی قوی داریم.

وی افزود: ما ارباب‌پذیر و بله قربان‌گو نیستیم ما انقلاب کردیم که به دنیا بگوییم هیچ قدرت و کشوری نمی‌تواند بر ما سلطه کند. این حکومت در دست ما یک امانت است و شورای نگهبان امانتداران این حکومت هستند.

خاتمی با اشاره به فرمایشات امام راحل(ره) که تمام مقصد ما مکتب ماست افزود: منش ما منش انقلابی است و نباید از یاد ببریم که یک حکومت انقلابی هستیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    116 8
    بله تو راست ميگي براي همين منتخب اصفهان رو رد كردن
    • بی نام A1 ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
      10 0
      اگر قیامت و اخرت هست حق الناس رعایت شود حق ا..و حق النفس بخشش دارد حق الناس خیر
    • منتقد IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
      11 0
      اگر نمیرفتی کرمان الان بایدبجای هستیم ، میگفتی هستند حیف شد .
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    57 3
    بله با برداشته شدن تحریم ها ایران گلستان نمیشود چون یه عده رانتخوار و کاسبان تحریم بودند که ما را از داخل تحریم کردند
  • بی نام US ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    14 87
    سخنان آیت الله احمد خاتمی همواره باعث گریه و اشک ریزی اصلاح طلبان شده است.
    • آیت الله IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
      5 1
      هر آنچه در هستی است آیت خداوند است
  • روحانی هاشمی A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    81 7
    فقط تو خوبی
  • رضا GB ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    79 5
    ای کاش امانت دار مردم می بود
  • ایلیا GB ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    59 2
    حاج آقا تحریم ها تو زندگی شما اثر نداشته ولی تو زندگی مردم عادی خیلی اثر گذار هست شما از دل مردم عادی خبر نداری و نخواهید داشت... مثلا شما و امثال شما تحریم برایتان مهم نبود و نیست و تحریم ها برای شما مسئله ای خیلی کوچک بوده یعنی تفکر شما درست بوده؟ برای دیگران اشتباه بوده؟
  • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    52 1
    بعضی ها هم فکر مینند برجام اجی مجی لاترجی است که یک شبه مشکلات اوار شده 8 سال بی تدبیری رو یکجا رفع و همه چیز رو از این رو به اون رو بکنه. و عجب از کسانی که معتقدند تحریم همه جانبه گازی و نفتی و پتروشیمی و کشتی رانی و بیمه ای و حمل و نقل و هواپیمایی و بانکی و واردات و صادرات و بلوکه شدن پول های مملکت و غیره و غیره اثری روی اقتصاد نداره
  • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    57 2
    3000 نفر از چهره های شناخته شده رقیب حذف شدند و جز تعدادی که از انگشتان دو دست هم کمتر بودند همه انهایی که با کلی رایزنی و خواهش و تمنا تایید شدند افرادی بودند که کسی نمیشناخت و گمان میکردید قدرت رای اوری ندارند. اما مردم به لیست ها رای دادند و باعث شگفتی شدند. شکست نام اورترین چهره های اصولگرا دربرابر گمنام ترین اصلاح طلبان پیام روشنی بود برای مدعیان امانت داری.
    • بی نام A1 ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
      9 0
      اینها درس اقتصاد رو در محضر کدوم استاد بی درد یاد گرفتن که میگن تحریم اثر نداره؟
  • hamed IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    53 3
    شما زمان انقلاب کجا بودی؟
  • بی نام CA ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    51 3
    مردم به دولت اعتدال رأی دادن نه دولت افراط و شاخ و شانه کشيدن.
  • دادا DE ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    7 0
    کاش توهم ازتهران کاندید میشدی / دیگه نمشددونفررو ته لیست منتخبین چسبوند
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    12 0
    اصلاحات هم خدایی دارند