هفته شگفت انگیز برای هوای پایتخت در ابتدای سال ۹۵

سال ۹۴ با سه روز هوای پاک تمام شد و سال ۹۵ هم با هوای سالم و پاک تا روز ششم، پیش رفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي شركت كنترل كيفيت هوا؛ تهران در شش روز فروردين امسال  سه روز سالم و سه روز پاك را از نظر كيفيت هوا پشت سرگذاشت.

ليلا نظری، سخنگوي شركت كنترل كيفيت هوا دراین باره گفت: شش روز اول فروردين امسال از نظر كيفيت هوا مشابه سال گذشته بوده است و در مجموع 3 روز با هواي پاك و 3 روز با هواي سالم در تهران ثبت شده است. اين شرايط دقيقا مشابه شرايطي است كه در شش روز نخست سال 94 هم ثبت شده بود و در آن زمان هم 3 روز سالم و 3 روز ثابت ثبت شده بود.

وي گفت: كمترين شاخص كيفيت هوا و به عبارت ديگر كمترين غلظت آلاينده ذرات معلق کوچکتر از دو  و نیم میکرون در فروردين امسال تاكنون،​ در روز اول فروردين در تهران ثبت شده است. بر اساس اطلاعات حاصل از ايستگاه ها، كيفيت هواي تهران در روزهاي اول، دوم و پنجم در شرايط پاك و در روزهاي سوم، چهارم و ششم در شرايط سالم قرار داشته است.

نظری افزود: شاخص كيفيت هوا در اولين روز سال با عدد 35 ثبت شده، دومين روز 46، سومين روز 79، چهارمين روز 53، پنجمين روز 44 و در ششمين روز هم 63 بوده است.

به گفته سخنگوي شركت كنترل كيفيت هوا با توجه به پيش‌بيني سازمان هواشناسي و تداوم بارندگي در تهران و شرايط ناپايدار جوي و همچنين كاهش تردد در شهر پيش بيني مي‌شود كيفيت هواي پايتخت همچنان در شرايط مطلوب باقي بماند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
    0 0
    بازم بگید الودگی از ماشینا نیست
  • بی نام DE ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
    0 0
    از هفته دیگه که تهرانی ها از مسافرت برگردند...کابوس الودگی اغاز خواهد شد