مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از صدور مجوز ساخت 14 هتل یک تا پنج ستاره در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، فرزین حق پرست گفت: از این تعداد، 9 هتل در حال ساخت هستند که با بهره برداری از این هتل‌ها، دو هزار تخت به ظرفیت اقامت هتل‌های استان اضافه می‌شود .

حق‌پرست طرفیت هتل‌های استان را هشت هزار تخت اعلام کرد و افزود: درصورت بهره‌برداری از این هتل‌ها ظرفیت تخت‌های استان به 10 هزار تخت خواهد رسید.

وی همچنین گفت: از 9 هتل در حال ساخت در استان سه هتل در تبریز و بقیه در سایر شهرهای استان به بهره برداری خواهند رسید.

حق پرست اظهارکرد: پنج هتل از 14 هتل یاد شده پنج ستاره ، دو هتل چهار ستاره و هفت هتل یک تا سه ستاره هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اشاره به آمار بازدید گردشگران نوروزی از آثار تاریخی استان یادآور شد: از 27 اسفند سال گذشته تا 5 فروردین، 56 هزار نفر از موزه ها و مکان های تاریخی دیدن کرده اند.

حق پرست همچنین از اشغال 60 درصدی هتل های استان با میزان اقامت 17 هزار و 600 نفر در روزهای سپری شده از تعطیلات نوروزی خبرداد و افزود: 11 هزار و 507 نفر هم در مهمان پذیرها و 9 هزار و 509 نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش اسکان یافته اند.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 گفت: پس از این انتخاب شورای سیاست گذاری در استان تشکیل شده است و در جلسات این شورا مشکلات و کمبودهای موجود بررسی می شود تا ضمن ایجاد زیرساخت های مناسب، با شایستگی به استقبال تبریز 2018 برویم.

وی همچنین از انتخاب لوگوی تبریز خبر داد و گفت: فراخوان لوگوی تبریز در ماه های پایانی سال گذشته برگزار شد و3 اثر از نظر هیات داوران به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد، رتبه اول این فراخوان به عنوان لوگوی تبریز در روزهای آتی رونمایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل بازار تبریز، خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال با تدابیر لازم و همراهی بازاریان، بازار تبریز از سوم فروردین فعالیت خود را آغاز کرد و سعی می کنیم این روال در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 521974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =