۰ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴

حسن طاهری

قطع شبانه درختان باغ 5000 متری خيابان دروس تهران. اين خبري است كه رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران خبر داده است.

اما من با خودم با همان لهجه نقی معمولی در سريال پايتخت با چشمانی گرد شده می گويم: مگه ميشه، مگه داريم!

این اولین اقدام شهرداری تهران در سال جديد برای قطع درختان بوده است. هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست. درست در شب تولد حضرت كوثر در مناطق جنوبي كشور جوانی نوكيسه مي خواست فقط به فقط براي نماي حياط تفرجگاهش تنه قطور درخت كهور چند ده ساله ای را نابود و ريشه كن كند. درختی كه به گفته پيامبر رحمت قطع كردنش باعث ورود در دوزخ با سر خواهد شد.

دقت كرده ايد هيچ كدام از اين روايات صحيح و اخلاقی پيامبر را اصلا نمي شنويد؟

و ذهن من هنوز در پي پاسخ پرسش است كه آيا اسلام و فقه هيچ توجهي به محيط زيست دارد يا نه؟! و آيا ارزش و اهميتش به اندازه حكم ورود زنان به ورزشگاه و حرمت شكاف پس و پيش مانتو دختران هست يا كمتر؟!

جالب تر اين است كه درخت تنها عامل رهايی و فرشته نجات از همه فجايع زيست محيطی است. عاملی مهم در دفع ريزگرد و نزول باران و رفع آلودگي و ... و با اين حال درختان و فرشتگان سبز طبيعت نابود مي شوند.

سال ها پيش رهبر معظم انقلاب با ديدن درختان قطع شده گفته بودند: «جلوی اینها را با شدت بگیرید. وقتی اين ها را قطع می كنند انگار اعضا و جوارح مرا قطع می كنند!»

به راستي در سالی که در كشور اسلامی ایران به عنوان سال اقدام و عمل نامیده شده چنين عملي را در برابر سكوت كامل و بي تفاوتی اهل مذهب و تدين چه بايد ناميد!؟

به راستی مفسده تخريب طبيعت كمتر از ورود زنان به ورزشگاه هاست؟!

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 522952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =