اسکان ۹۰۰ خانوار حاشیه‌نشین درشهرک ارم و اندیشه تبریز

شهردار تبریز اظهار داشت: 300 واحد مسکونی در شهرک ارم و 600 واحد مسکونی در شهرک اندیشه با مجموع اعتبار 60 میلیارد تومان برای انتقال و اسکان حاشیه نشینان این کلانشهر در حال احداث است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، صادق نجفی، در بازدید از پروژه اسکان حاشیه‌نشینی شهرک ارم، گفت: در کنار این 900 واحد مسکونی، پیگیر زمینه‌های قانونی لازم برای اجرای 2100 واحد مسکونی دیگر در این دو شهرک هستیم؛ به ‌این‌ترتیب، در یک برنامه میان‌مدت، شاهد اسکان ایمن 3 هزار خانوار حاشیه‌نشین خواهیم بود.
نجفی خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه اسکان حاشیه‌نشینی در دو شهرک ارم و اندیشه و همچنین ارائه مشوق‌های لازم برای تثبیت سکونتگاه‌های حاشیه‌نشین، شاهد گام بلند شهرداری برای حل این معضل قدیمی خواهیم بود.
وی با اشاره به آخرین مراحل اجرایی احداث 220 واحد مسکونی پروژه ارم، اظهار داشت: پروژه اسکان حاشیه‌نشینی ارم در 300 واحد طراحی‌شده که از این تعداد، 220 واحد، آماده افتتاح در یک ماه آینده است و با بهره‌برداری از این پروژه، شاهد تحقق یک گام عملی، در انتقال حاشیه‌نشینان خواهیم بود.
صادق نجفی بر لزوم تکمیل واحدهای باقی‌مانده و همچنین تأمین زیرساخت‌های لازم این پروژه تأکید کرد و افزود: زمینه‌های لازم برای زندگی بی‌دغدغه حاشیه‌نشینان اسکان‌یافته در پروژه، باید فراهم شود.
شهردار تبریز، انتقال بخشی از حاشیه‌نشینی به شهرک اندیشه تبریز را بخش دیگری از پروژه اسکان حاشیه‌نشینان خواند و خاطرنشان کرد: پروژه 600 واحدی شهرک اندیشه در سه قطعه زمین و مجموع 6 بلوک مسکونی، طراحی‌شده و هم‌اکنون در حال احداث است.
صادق نجفی تثبیت حاشیه‌نشینی را محور دوم اقدامات اثرگذار شهرداری تبریز عنوان کرد و افزود: شهرداری تبریز مصمم است تا با ارائه پروانه رایگان و تسهیلات و مشوق‌های لازم، برنامه‌های تحکیم و تثبیت سکونتگاه‌های حاشیه‌نشین را طبق طرح تفصیلی، عملیاتی کند.
وی با اشاره به اینکه تبریز، از حیث جمعیت و گستره، دومین شهر حاشیه‌نشین کشور است، اظهار امیدواری کرد اقدامات دامنه‌دار شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز، زمینه‌های حل این معضل را در یک چشم‌انداز مشخص، فراهم کند.
شهردار تبریز با بیان این‌که حاشیه‌نشینی یک معضل چند وجهی با ابعاد مختلف عمرانی، شهرسازی و اجتماعی است؛ گفت: این معضل قدیمی، بحثی نیست که تنها با تکیه‌بر اقدامات عمرانی، حل‌وفصل شود؛ بنابراین، آگاهی‌های لازم در خصوص پیامدهای سوء این معضل باید از طریق رسانه‌ها و در فرصت‌های مختلف اطلاع‌رسانی، صورت بگیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =