از بابک زنجانی و پول‌های کثیف تا رد صلاحیت مینو خالقی و برجام محور تذکرها و نطق‌های میان دستور امروز نمایندگان مجلس بود.

به گزارش خبرآنلاین اولین روز کاری مجلس نهم در سال 95 اگرچه با برخی دستورکارهای اقتصادی از جنس تصویب تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یا بررسی لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه  کشور همراه بود اما خالی از مباحث سیاسی نبود.

برخي نمایندگان امروز در قالب نطق یا تذکر نقبی به انتخابات مجلس دهم زدند و از ردپای پول های کثیف در این انتخابات سخن گفتند، نماینده بناب آن را ورود پول های بابک زنجانی به انتخابات معرفی کرد و نماینده پاکدشت هم از وزیر کشور خواست که ردپای پول های کثیف در انتخابات را اعلام کند. در این میان بودند نمایندگانی هم که از برگزاری آرام و امن انتخابات تقدیر کردند و افرادی که از ردصلاحیت شدن خودشان و البته مینو خالقی در این دوره از انتخابات گلایه مند بودند.

قادرمرزی: من حافظ قرآنم چرا باید ردصلاحیت شوم؟!

حامد قادرمرزي نماینده مردم قروه در نطق میان دستور خود با اشاره به روند رد صلاحیت خود در مجلس دهم گفت: بنده به عنوان یک روحانی‌ زاده، حافظ چند جزء از قرآن و نفر اول حفظ قرآن در استان کردستان در انتخابات مجلس نهم بدون هیچ شبهه‌ای در تمام مراحل تایید صلاحیت شدم اما قبل از ورود به مجلس عده‌ای از مخالفان من چهار فایل صوتی تقلید صدای من را تهیه کردند و دو هفته مانع تایید اعتبارنامه من شدند تا اینکه وزارت اطلاعات و شورای نگهبان نامه مکتوب دادند که فایل‌ها جعلی است. من خودم فرد جاعل را که یک معتاد بود پیدا کردم و او به سه سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

وی خواستار اصلاح قانون انتخابات مجلس در مجلس دهم شد و گفت: من به اتهام عدم اعتقاد به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران در انتخابات مجلس دهم رد صلاحیت شدم. به من فرصت دفاع از خود را ندادند اما لازم است گلایه مردم کردستان را از تریبون مجلس شورای اسلامی بیان کنم. چرا از پنج نفر از اعضای هیات نظارت کردستان، چهار نفر کرمانشاهی هستند. در محضر خدای متعال ملت شریف ایران و قرآن قسم می‌خورم که به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقاد و التزام عملی داشته و دارم و اگر ده‌ها بار هم رد صلاحیت شوم به عنوان جوان مولود انقلاب می‌گویم که جانم و اندک آبرویم فدای اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران.

پیروموذن: حق نمایندگی خالقی را سلب نکنید

کمال‌الدین پیرموذن نماینده اصالح طلب مجلس دیگر چهره ای بود که امروز پشت تریبون ناطقين مجلس قرار گرفت و با انتقاد از ابطال آرای یکی از منتخبین اصفهان گفت: از آن جا که امروز زنان ایرانی بیش از پیش با آشنایی با حقوق و داشتن تحصیلات عالیه و تجربه طالب مشارکت وسیع اجتماعی هستند، با بی توجهی و بی مهری به حق انتخاب شهروندان اصفهانی با روش غیر قانونی حق نمایندگی خانم مینو خالقی را از وی سلب نکنید.

نماینده بناب: انتخابات هفتم اسفند، «جمعه سیاه» بود
اما یکی از ناطقان میان دستور امروز مجلس هم از ورود پول‌های زنجانی به انتخابات هفتم اسفند و تبدیل این روز به «جمعه سیاه» سخن گفت. حجت الاسلام باقری بناب نماینده مردم بناب در مجلس درنطق میان دستورش به انتخابات هفتم اسفند در بناب اشاره کرد و با تاکید بر بروز تخلفات در این حوزه از مسئولان خواست که به این موضوع رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات در بناب، افتضاح بود، افزود: مردم بناب دیدند که پول‌های بابک زنجانی چطور نتیجه انتخابات را تغییر داد. در انتخابات «جمعه سیاه» هفتم اسفند، نزدیک به ۳۰ هزار رأی در بناب خرید و فروش شد. در شهرهای کوچک حرف اول و آخر انتخابات را پول می‌زند، انتخابات به بنگاه‌های خرید رأی تبدیل شده است و ضروری است که قانون انتخابات اصلاح شود.

این سخنان باقری بناب با واکنش محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس همراه شد. او که در غياب لاريجاني رياست بخش پاياني جلسه امروز را بر عهده داشت، در پاسخ به این تعبیر ناطق میان دستور گفت: اگر همکاران به برگزاری انتخابات در یک حوزه انتخابیه نقدی دارند نباید واژه جمعه سیاه و واژگانی این چنینی را بکار ببرند.

نماينده پاکدشت: میزان ورود پول‌های کثیف در انتخابات را اعلام کنید

جلسه علنی امروز مجلس از تذکرهای شفاهی انتخاباتي هم بی بهره نبود آنگونه که فرهاد بشیری در تذکری شفاهی به وزیر کشور گفت: وزیر کشور چند ماه قبل موضوع ورود پول‌های کثیف به انتخابات را مطرح کردند. از این رو تقاضا دارم که اعلام شود بعد از انتخابات هفت اسفند این پول‌ها در کدام یک از حوزه‌های شهرستانی و استانی هزینه شده است.

وی افزود: در انتخابات شاهد پرداخت هزینه‌های شام و ناهار، بلیط سینما، تعرفه‌های جعلی، تراول‌های تقلبی، خرید آراء، خرید افراد معلوم‌الحال، پرداخت هزینه‌های هنگفت بنرها و وسایل تبلیغاتی و ریخت و پاش‌ها در شهرستان‌ها و استان‌ها بودیم که لازم است این موارد به افکار عمومی اعلام شود و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

نماینده مردم پاکدشت همچنین از شورای نگهبان و دستگاه‌های مسوول خواستار شد که با عنایت به مستندات و بررسی‌های به عمل آمده نظر خود را در مورد این اقدامات اعلام کنند.

رضایت نماینده مبارکه از انتخابات آرام و امن 

گرچه نطق و تذکرات امروز برخی نمایندگان به مبحث پول های کثیف و تخلف در انتخابات هفتم اسفند اختصاص یافته بود اما نماینده مبارکه در تذکری شفاهی از برگزاری امن و آرام انتخابات مجلس دهم تشکر و قدردانی کرد. وی همچنین از برگزارکنندگان انتخابات، هیات‌های نظارت و اجرایی، وزارت کشور، سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و امنیتی به دلیل برگزاری انتخابات امن و آرام تشکر کرد.

علی ایرانپور در تذکر شفاهی آزمایش موشکی کشور را ستود و افزود: از سازمان هوافضای سپاه پاسداران به دلیل آزمایش موفق موشکی که موجب تقویت بنیه دفاعی شد، تشکر می‌کنم. حامد قادرمرزي هم در نطقش با تقدیر از وزارت دفاع و سپاه برای آزمایش موشک‌های مدرن، گفت: مجلس نیز با تمام توان از تقویت بنیه دفاعی کشور حمایت می‌کند. دیپلماسی دفاعی درست و هوشمندانه در عرصه بین‌المللی از عوامل تولید امنیت ملی است و تولید موشک‌های جدید از مصادیق تقویت امنیت کشور است.

درخواست نماینده تبریز برای تنبیه کردن دولت مفت‌خور سعودی!

علیرضا منادی سپیدان در نطق میان‌دستور خود با اشاره به کشته شدن 5 هزار حاجی در مناسک حج خاطرنشان کرد: دولت سعودی که عرضه برگزاری مناسک حج را ندارد چگونه می‌تواند ادعا داشته باشد که ایران ناامن است و نباید مسابقات فوتبال در ایران برگزار شود. در سال جاری از سفر حجاج برای حج تمتع جلوگیری شود تا دولت خبیث و مفت‌خور سعودی تنبیه شود و مناسک حج را به درستی اجرا کند.

وی همچنین از قوه قضاییه خواست تا اقدامات لازم را علیه هکرهای آمریکایی که برعلیه ایران فعالیت دارند صورت دهد و موضوع را پیگیری کند.

گروسی: طوری رفتار می‌کنند گویی بیت‌المال ارثیه پدری‌شان است

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن هم در نطق میان دستور اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال جدید اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی وقتی هزینه‌های آنچنانی غیر متعارف می‌کنیم و در حیف و میل نمودن بیت‌المال از یکدیگر سبقت می‌گیریم لحظه ای به یادآوریم که برای هر میز که مسئولین پشت آن نشسته‌اند 73 شهید داده‌ایم. آنگاه برخی با بیت‌المال طوری رفتار می‌کنند که گویی ارثیه پدری آنان است و شبانه‌روز برای چپاول کردنش زمین و زمان را به هم می‌ریزند.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی ممنوعیت خرج‌های میلیاردی، استفاده از پول‌های کثیف برای انتخابات و برای ورود به مجلس شورای اسلامی که برای هر کرسی آن 758 شهید داده‌ایم. اقتصاد مقاومتی یعنی رشد اقتصادی منفی 6 و 8 دهم و وجود 4 میلیون جوان بیکار در شان و شایسته کشورمان نیست، اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه به جای 8 ساعت تعریف شده در قانون به بهانه‌های مختلف میز خود را ترک و ارباب‌رجوع را سرگردان نکنیم.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی جمهوری اسلامی ایران، از این به بعد خام‌فروشی و واردات بی‌رویه که موجبات بیکاری جوانان و تعطیلی کارخانه شده است ممنوع می‌باشد. اقتصاد مقاومتی یعنی وقتی جوانان عزیز برای یک وام 3 میلیون تومانی در بانک‌ها و دفاتر ما نمایندگان می‌باشند، اختلاس 3 هزار میلیاردی و معوقات بانکی و حمایت از بابک زنجانی‌ها ممنوع است.

نماینده قدس و ملارد در پایان خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی، رانت‌خواری، پارتی‌بازی و استخدام‌های غیرقانونی که موجب بیکار ماندن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نخبگان جامعه گردیده است ممنوع است.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    87 2
    اون موقع که وزیر کشور گفت پول کثیف همین آقایون نماینده صداشون در اومد که پول کثیف چیه؟؟؟ حالا که رای نیاوردن میگن به پول کثیف رسیدگی کنید
  • علی A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    28 1
    چقدر هزینه کردی به مجلس اومدی ؟چندسال مانده به انتخابات ماهی ۱۰جلسه روستاها چرخیدین که به مردم خدمت کنین.اون بنده خداها همراهت همه جابودن چطور اینها روراضی میکنین,فقط خدابه دادمابرسه,,,,
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    33 1
    این کته مردم کسی را انتخاب کنند بعدا بدون توضیح قانع کننده به انها نماینده انه رد صلاحیت شود حق رای دهندگان ضایع شده نه حق کسی که رای اورده این مصداق حق الناس نیست
  • شهریاری اصل A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    24 5
    آقای حسین گروسی خواهشا این شهر ستان شهریار را برای شهریاری ها بگذار و بگذر آخه این چه نوع نمایندگی است که از روستاهای آذربایجان با اهل و طایفه میایی و میشی نماینده مردم ریشه ای با قدمت 500 ساله شهریار چه گناهی دارند بابا برو همون جایی که بودی . ازت ممنونیم
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    13 3
    آقای باقری بنابی جمعه شهرستان بناب را سیاه نامید نه کل کشور را
  • بی نام AT ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    26 2
    به پیشنهاد عاقلانة علیرضا منادی سپیدان مبنی بر تحریم حج عمل کنید لطفا. هم پولمون میره هم حرمتمون هم وقت و انرژی مون
  • مهدی A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    11 1
    به پیشنهاد آقای سپیدان نماینده تبریز عمل شود . عزت ایرانی حفظ و بسیاری از مشکلات حل می شود.
  • محمد A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    9 3
    یاد ان روزوبخیر نمایندگان محترم یک فلشه بگ بزنند ان موقع بنده خدا وزیز کشور از پولهای کثیف گفت اقایان چنان سر صدای راه انداختن با روزنامه های.که طرف دار این اقایان بود حال که رای نه اوردن پولها کثیف به میان می اورند
  • یوسف A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    8 4
    خوبه که این آقایان بعد از 4 سال حضور بی ثمر خود در مجلس در سه ماهه آخر کار مجلس زبان باز کرده اند و به همه چیز اعتراف میکنند و همه شان در خلافکاریهای اطرافیان دولت 9 و 10 شریک هستند چون با سکوت خود کارهای خلاف قانون آنها را تائید کردید و تا بحال سخنی نگفتید
  • علی IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    8 10
    بنده هم با سخنان نماینده محترم مردم تبریز هم نوا و موافق هستم که رژیم سعودی باید تنبیه شود و از راه تحریم و جلوگیری حداقل 3 ساله با اعزام حجاج