نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل اعلام کرد که ایران برای کشورش اهمیت دارد و رسانه‌های هندی از شایعات بی‌اساس در مورد روابط تهران - اسلام‌آباد پرهیز کنند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «اکسپرس نیوز»، «مسعود خان» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل گفت: رسانه‌های هندی برای افزایش تنش در روابط تهران - اسلام‌آباد شایعات بی‌اساس را مطرح می‌کنند.

وی افزود: ایران کشور دوست و برادر پاکستان است و دو کشور روابط حسنه‌ای دارند.

نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل اظهار داشت: اخبار رسانه‌های هندی در مورد مداخله ایران در خاک پاکستان نادرست است.

مسعود خان تاکید کرد: رسانه‌های هندی از انتشار چنین شایعاتی پرهیز کنند و سبب ایجاد تنش بین دو کشور مسلمان نشوند.

خان گفت: روابط با چین نیز مانند ایران برای پاکستان مهم است.

به نوشته روزنامه پاکستانی، رسانه‌های هندی اعلام کردند که روابط تهران - اسلام‌آباد پس از بازداشت جاسوس هندی و انتشار اخباری مبنی بر مداخله ایران در خاک پاکستان دچار تنش شده است.

رسانه‌های هندی همچنین گزارش دادند که سفارت ایران در اسلام‌آباد هشدار داده که روابط تهران - اسلام‌آباد احتمال دارد پس از دیدار رئیس جمهور ایران از پاکستان به دلیل اظهارات برخی مقامات این کشور دچار تنش شود.

براساس گزارش تلویزیون هندی، دولت پاکستان به رسانه‌های این کشور هشدار داد که پس از بازداشت جاسوس هندی از انتشار اخباری علیه ایران محتاط باشند زیرا چنین کاری می‌تواند سبب تاثیر منفی بر روابط دوجانبه تهران - اسلام‌آباد شود.

«اکسپرس تریبون»، پیش نیز گفته بود که تهران به اسلام‌آباد پیام داده است که در مورد عبور قانونی یا غیرقانونی جاسوس هندی از خاک ایران تحقیق می‌کند.

«کلبهوش یادیو» جاسوس هندی در بندر چابهار ایران قبل از ورود به ایالت «بلوچستان» پاکستان بازداشت شد.

دهلی‌نو که پیش از این ادعا کرده بود؛ «یادیو» در خاک ایران بازداشت شده است، برای ثبت شکایت علیه نهادهای اطلاعاتی پاکستان، دولت تهران را تحت فشار قرار می‌دهد.

مقامات هندی همچنین به دنبال جلب حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه است تا ایران را وادار کند که جاسوس هندی در خاک ایران بازداشت شده است.

منابع می‌افزایند: دهلی‌نو حتی برای سردرگمی ایران، به مقامات این کشور هشدار داده که از هند و پاکستان یکی را انتخاب کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =