تسنیم نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با دبیرکل سازمان ناتو در واشنگتن از اولویت این کشور برای آموزش نیروهای امنیتی و نظامی افغان جهت مبارزه با طالبان خبر داد.

به گزارش دفتر منطقه‌‎ای خبرگزاری تسنیم، شصت و هفتمین سالگرد تأسیس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با برپایی مراسمی در واشنگتن با حضور مسئولین این سازمان و مقامات ارشد نظامی و دولتی آمریکایی برگزار شد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ناتو پس از این مراسم در یک نشست خبری مشترک حضور یافتند و در مورد مسائل مختلف از جمله اوضاع افغانستان به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

اوباما در این نشست خبری اذعان داشت: ناتو به عنوان بنیاد سیاست امنیتی و متحد آمریکا در مبارزه با تروریسم است، به همین خاطر این سازمان بهترین همکار و نیروی مشترک برای حضور در افغانستان است.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: آمریکا و ناتو برای کمک و حکومت افغانستان و آموزش نیروهای امنیتی و نظامی این کشور برای مبارزه با طالبان فعالیت می‌کند و این مسئله در اولویت فعالیتهای مشترک قرار دارد.

باراک اوباما در ادامه افزود: مسائل افغانستان و آموزش نیروهای امنیتی و نظامی این کشور برای مبارزه با طالبان، در نشست سران ناتو در «وارسا» مورد بحث قرار خواهد گرفت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =