مهر نوشت: وزیر آموزش و پرورش گفت: ایثار معلم فداکار خاشی که با نثار جانش زندگی را به دانش آموزان هدیه داد در تاریخ ثبت می شود.

علی اصغر فانی ظهر پنجشنبه در دیدار با خانواده مرحوم حمیدرضا گنگوزهی اظهار داشت: معلمان بارها و بارها در تاریخ ایران اسلامی فداکاری و جان فشانی های مختلفی را ثبت کرده اند و ادامه این جریان نشان دهنده روحیه جهادی آنان است.

وی افزود: آنان همواره جهادگونه در راه تقویت و پیش برد نظام تعلیم و تربیت در ایران اسلامی مشغول بکار هستند و حتی برای حفظ آیندگان ایران اسلامی جان خود را هدیه می دهند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ایران اسلامی به خود می بالد که چنین انسان های فداکاری را دارد و باید قدر چنین تفکری را دانست که افراد همواره آماده جهاد در عرصه های مختلف ایران زمین هستند.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در ادامه حضور چند ساعته خود در خاش بر سر مزار معلم فداکار حاضر شد و با قرائت فاتحه به كار بزرگ اين معلم فداكار اداي احترام كرد.

عصر روز یکشنبه ۱۵ فروردین ماه در مدرسه روستای نوکجو روتک خاش هنگام زنگ تفریح که بچه ها بیرون کلاس بودند، گردباد شدیدی می وزد و معلمان که متوجه ریزش دیوار بر روی بچه ها می شوند سریع برای نجات آنان اقدام کرده اما سرعت و قدرت گردباد به حدی زیاد بود که آوار مرگبار دیوار این دو معلم فداکار را زمین گیر می کند و آنان میان دیوار و بچه های حائل نجات می شوند.

در پی این اتفاق دانش آموزان نجات پیدا می کنند اما یک معلم کشته و یک معلم دیگر نیز زخمی شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =