ایسنا نوشت: عزت الدوری که خبر کشته شدن وی پیشتر منتشر شده بود، با انتشار ویدوئی که از سوی شبکه العربیه منتشر شده، خواهان صف بندی علیه ایران زیر پرچم عربستان سعودی شد.

به گزارش شبکه الوطن العربی، عزت الدوری، معاون صدام بود و ریاست حزب منحل شده بعث عراق را بر عهده دارد که پیشتر گفته شده بود در عملیات نیروهای عراقی کشته شده است. وی سخنان خود در صف بندی علیه ایران زیر پرچم ائتلاف عربی تحت امر عربستان سعودی را خطاب به کشورهای عربی و ملت‌های عرب عنوان کرده است.

عزت الدوری گفت: مادامی که نظام آمریکا برای نجات عراق و مردمش از سیطره ایران و متوقف کردن خون ریزی دست به کار نشود، آمریکا مسئول رخدادهایی است که در عراق از سوی ایران و شبه نظامیانش صورت می‌گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: دو راه برای تعامل با بحران یمن وجود دارد که عبارت از این است که ایران و "مزدورانش" مجبور شوند تسلیم قطعنامه‌های شورای امنیت و خروجی‌های گفتگوی ملی و در سایه "دولت قانونی" و با نظارت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و تشدید اقدامات علیه ایران و پایان دادن به تمامی توانایی‌ها و امکانات آنها پایان یابد.

اخباری مبنی بر کشته شدن عزت الدوری در درگیری‌ها در نزدیکی شهر تکریت در 17 آوریل منتشر شده بود. در آن هنگام، عکس‌هایی از مردی منتشر شد که چهره‌ای شبیه عزت دوری برجسته ترین عضو نظام سابق عراق که از زمان سقوط صدام در 2003 مخفی شده بود، داشت.

اما مسئولان عراقی که این جسد را تحویل گرفته بودند، هویت آن را تایید نکرده و عنوان داشتند که نمونه‌هایی از DNA عزت دوری برای مقایسه آن با DNA جسدی که گفته می‌شد متعلق به عزت دوری است، در اختیار ندارند.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
    11 3
    به نظرم ایران و عربستان عاقلتر ازاین هستن که وارد جنگ بشن چون نتیجش برای هردوطرف فاجعه خواهد بود