ایسنا نوشت: دبیرکل سازمان ملل خواهان همکاری بیشتر جامعه جهانی برای مبارزه با آفت تروریسم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس بین المللی در ژنو با موضوع مبارزه با تندروی گفت: اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد تنها از طریق تلاش‌های امنیتی و نظامی نمی‌توان بر آفت تروریسم غلبه کرد بلکه باید مسئله پیشگیری را در رأس تلاش‌های خود قرار دهیم.

وی از کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس خواست برای ایجاد سیاست‌های ملی تلاش کنند که به پیشنهادات سازمان ملل درباره مبارزه شدید علیه تروریسم استناد داشته باشد.

بان کی‌مون گفت: ما کارگروه عالیرتبه‌ای را برای بسیج کردن سازمان ملل در اجرای تلاش‌هایی که طرح‌های کاری را می طلبد تشکیل خواهیم داد. من از کشورها می‌خواهم تا همکاری بین المللی در این زمینه را تقویت کنند.

بان کی‌مون گفت: ما نگران دستیابی تروریست‌ها به سلاح شیمیایی و سلاح‌های مدرن هستیم. سازمان ملل با سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی درباره استفاده احتمالی تروریست‌ها از این سلاح‌ها گفتگو همکاری خواهد کرد.

استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در سخنرانی خود در این کنفرانس خواهان قطع منابع مالی داعش شد و گفت: بی تردید آن‌ها انسان‌هایی بد هستند که دست به جنایت و کشتار می‌زنند. ما باید درباره استفاده از نیروهای مسلح علیه آن‌ها و نه محدود کردن مقابله با آن‌ها از طریق اظهارات صحبت کنیم.

وی افزود: شما می‌دانید که تروریست‌ها بسیاری از منابع را برای تأمین درآمد خود در سوریه و عراق یافتند ما باید این منابع را قطع کنیم.

دی‌میستورا گفت: اعضای کارگروه وابسته به گروه بین المللی حامی سوریه از اقدامات مسکو درباره مبارزه با داعش راضی هستند. ما بسیار راضی هستیم. می‌توان داعش را متوقف کرد و ما ناچار به این مسئله هستیم.

وزیر خارجه سوئیس نیز در این نشست گفت: پیشگیری از تندروی و تروریسم تقویت حاکمیت قانون و حقوق بشر و قوانین بین المللی را می طلبد.

وزیر خارجه بلژیک نیز خواهان هوشیاری برای تضمیم این مسئله شد که در جنگ علیه تروریسم به آزادی بیان و شهروندان احترام گذاشته می‌شود.

وی گفت: احترام به حقوق بشر تنها یک وسیله کارآمد برای مبارزه با تروریسم نیست بلکه وسیله‌ای برای تسلیم نشدن در برابر تروریست‌هاست.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 525296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =