میزان نوشت: یادگار امام‌خمینی(ره) با اشاره به اینکه اطاعت از ولایت‌فقیه اطاعت از پیامبر است گفت: بیانات ولی‌فقیه فصل‌الخطاب است و بعد از آن نباید جدال‌ها ادامه یابد.

مهم‌ترین سخنان حجت‌الاسلام سیدعلى خمینى یادگار امام‌خمینی(ره) در جمع کارکنان بهشت زهرا(س) به این شرح است:

** از نگاه ما اطاعت از عالم متقی در حقیقت اطاعت از پیامبر است و اینکه میگوئیم اطاعت از ولایت فقیه اطاعت از پیغمبر است یکی از معانی آن همین است که اطاعت ما از ولی فقیه اطاعت از شخص نیست بلکه از مکتب است، اطاعت از راه پیامبر است کسی که تقوا داشته باشد خداوند نیز دستور تشریعى و تکوینی داده و به این گونه تقدیر عالم را نوشته تا مردم از او پیروی کنندو کسی که از خداوند اطاعت کند مردم پیرو او خواهند بود.

**وقتی جدال به وجود بیاید و ما فقط به دنبال ایرادها و دعوا برویم و شاخ و برگ بدهیم، جامعه پس رفت مى کند. جدال در بین سطوح حاکمیت مردم را نسبت به نظام بدبین و ناامید می‌کند. جدال دوستیها را از بین برده و تبدیل به دشمنی می کند. در نظام اسلامی نباید هیچ مجادله ای داشته باشیم یعنی دعوا بر سر قدرت و پیروزی و اختلافات دنباله دار در نظام جایى ندارد.

** اینکه در جمهوری اسلامی بیانات حکیمانه ولی فقیه فصل الخطاب دعواها لحاظ می‌شود به این جهت است که این دعواها یک جایی تمام شود و به پایان برسد والا اگر ما همینطور دعواها را به خصوص در سطوح حاکمیتی ادامه دهیم ضربه ی مهمی را ما به نظام زدیم.

** خیلی وقت‌ها دعواهایى که در سطوح حاکمیتی ما اتفاق می افتد بازگشتش به نقد نیست؛ بازگشتش به جدال است، یعنی ما وقتی به رقیب‌مان نگاه می‌کنیم منتظریم آتویی از او بگیریم تا او را منکوب کنیم و او را سیه رو و ساکت کنیم، شما هم وقتی به من نگاه کنید دنبال این نیستید که نواقص من را بگویید تا من اصلاح کنم، بلکه دنبال این هستید که من را مفتضح و بی‌آبرو کنید و از چشم مردم بیاندازید و تفاوت است بین نقد و جدال و اینکه امام هادی می‌فرمایند جدال دوستی‌های دیرینه را می‌پاشاند و پیمان‌های محکم را از هم باز می‌کند و سبب اختلاف و نزاع در جامعه می‌شود، اشاره به همین مطلب است.

** اگر می‌بینید مردم انتقاد می‌کنند به دلیل این است که مردم حکومت را دوست دارند و نظام را از خودشان می‌دانند و جمهوری اسلامی را از خودشان می‌دانند، اما اگر حکومتی بود که هیچ ارزشی برایش قائل نبودند به همان اندازه که شرش به آنها نرسد کفایت می‌کردند.

**اینکه امروز در بین مردم ما این‌قدر حساسیت نسبت به نظام و مسئولان وجود دارد به خاطر این است که مردم ما چند صد هزار شهید بابت این نظام دادند خون دادند جان دادند این نظام را از خودشان می‌دانند جمهوری اسلامی را متعلق به خودشان می‌دانند و هنوز مردم ما این تصور را دارند. مردم ما غیر از اینکه می‌گویند کشور ایران برای ماست نسبت به نظام جمهوری اسلامی نیز همین عقیده را دارند و می‌گویند این مسئولان چند روزی هستند سپس می‌روند، لذا نسبت به اصل نظام دغدغه داریم و آن را مورد عتاب و خطاب قرار می‌دهیم و این نشان‌دهنده صلابت یک حکومت است.
2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 526200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    8 0
    جدال بر سر حقوق ملت موجب پویایی و دوام نظام است .
  • بی نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    7 0
    یعنی این ادم با سواد و دانا و فرهیخته صلاحیت ورود به مجلس خبرگان رو نداشت بعد اون جوان 24 ساله داشت؟ اگر اون جوان 24 ساله هم با سید نشست و برخاست داشت باز تایید میشد و جهتگیری های سیاسیش در تایید و ردش بی اثر بود؟
    • بدون نام ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
      4 0
      اين سيدعليه،
  • قاسم IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    7 3
    درود بر سید عزیز.واقعا حرف دل مردم را زدید .مردم دنبال آرامش و زندگی در کشورشان بر اساس اصل جمهوریت هستن .خدا کند دعواهای حاکمیتی جدال بر سر قدرت نباشد .مسئولین دلسوز نظام باید حسابشان را از دلواپسان و وطن ویران کنان جدا کنند.