پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت:رئیس جمهور با تاکید بر استقبال ایران از گسترش روابط با اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه بالکان گفت: تهران و بلگراد می توانند از امکانات موجود برای گسترش همکاری ها و منافع دو ملت استفاده کنند.

حجت الاسلام حسن روحاني در ديدار «توميسلاو نيكوليچ» رييس جمهور صربستان كه در سفري غيررسمي و براي شركت در مراسم گشايش پنجمين همايش بين المللي سمپوزيوم انجمن جهاني فدراسيون مغز و اعصاب به تهران سفر كرده است، گفت: تهران و بلگرد امكانات و توانمندي هاي گسترده اي دارند كه مي توانند از اين امكانات براي گسترش همكاري ها و منافع دو ملت استفاده كنند.

رئيس جمهور در ادامه، گسترش خشونت و تروريسم را يكي از معضلات بزرگ براي منطقه و جهان برشمرد و با اشاره به برخي تلاشها براي نسبت دادن تروريسم به اديان گفت: اديان الهي و بويژه دين مبين اسلام ،مروج رحمت، اخوت و برادري در ميان انسان ها و مخالف تروريسم هستند و همه بايد براي مبارزه با تروريسم متحد شوند.

«نيكوليچ» رييس جمهور صربستان نيز با ابراز علاقه به توسعه روابط با كشورمان گفت: مقاومت سرسختانه جمهوري اسلامي ايران در دوران تحريمها و پيروزي در مذاكرات هسته اي ، بيانگر قدرت فرهنگي و بزرگي اين كشور است.

27216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 528055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =