در فصل اول 2016 بیش از 292 میلیون گوشی هوشمند توسط سازندگان به بازارهای جهانی ارسال‌شده که نشان از کاهش عرضه دارد.

 

به گزارش خبرآنلاین، «ترند فورس» در گزارشی به روند سال‌به‌سال کاهش عرضه گوشی اشاره‌کرده و نوشته در فصل اول امسال برای اولین بار نه‌تنها شاهد افزایش عرضه نبودیم بلکه کاهش 18.6 درصدی را در فصل اول امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد بودیم .

در این میان برای اولین بار در تاریخ اپل نیز شاهد افت عرضه گوشی آیفون هستیم که بی‌سابقه است. اپل از ژانویه تا مارس فقط 42 میلیون آیفون راهی بازار کرده که در مقایسه با رقم 75 میلیون با افتی معادل 43.8 درصد روبرو شده است. پیش‌بینی‌شده اپل امسال 213 میلیون گوشی عرضه کند که 10 درصد کاهش را شاهد خواهیم بود.

البته عرضه گوشی آیفون SE از اواخر ماه شروع شد اما به نوشته ترند فورس اپل درمجموع 15 میلیون گوشی آیفونSE راهی بازار خواهد کرد.

از سوی دیگر سامسونگ باعرضه گلکسی اس 7 و اس 7 اج توانسته عرضه خود را 2.5 درصد هم افزایش دهد. ترند فورس پیش‌بینی کرده که کمپانی کره‌ای 316 میلیون گوشی در سال 2016 راهی بازار کند که در فصل اول 81 میلیون گوشی را عرضه کرده است.

کمپانی چینی هوآوی که کاهش 20 درصدی عرضه در فضل چهارم سال 2015 را تجربه کرد نیز توانست در فصل اول 2016 بیش از 27 میلیون گوشی راهی بازار کند و خود را در رده سوم جهانی سازندگان گوشی هوشمند حفظ کند.

لنوو نیز در رده چهارم با عرضه 17 میلیون گوشی خود را نگه داشت که البته در مقایسه با فصل قبل از آن(فصل چهارم 2015) افت عرضه 5.6 درصدی را تجربه کرد. پیش‌بینی‌شده که 80 درصد از محصولات لنوو امسال صادر می‌شود که برند موتورولا را نیز باید به آن افزود که اخیراً جزئی از مجموعه لنوو شده است.

کمپانی شائومی نیز با 1 میلیون کمتر از لنوو در رده پنجم جدول عرضه‌کنندگان گوشی هوشمند در سال 2016 قرار گرفت.

شائومی در سال 2015 قول داده بود بین 80 تا 100 میلیون گوشی عرضه کند که درنهایت توانست رقم را به 70 میلیون برساند.

 

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    3 24
    گوشی تو ایران فقط ایسوس
    • بی نام US ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
      3 12
      فقط صاايران...
    • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
      23 7
      امروز فکر کنم انسان های اولیه از غار زدن بیرون پریدن تو خبرآنلاین.ایسوس خخخخخخخخخ صا ایران خخخخخخخخخخ
    • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
      2 7
      گوشی فقط اون گوشی سیاه آلمانیا هههه
    • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
      6 0
      گوشی فقط 1100 اصل
    • حامد A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
      0 0
      جالبه نمیدونم به نظر ایشون میخندین ایسوس چیه. برید محصولات ایسوس تست کنید اگر اشغال بودن اینقدر تو ژاپن خریدار نداشت. ایسوس تو موبایل تازه خودی نشون داره میده به نظر من پیش بره ایسوس رو دست همه میزنه. نکته که ایسوس داره متمایزه ایسوس تو سخت افزار قویه به قول خودمون اصل کار رو بیشتر کار میکنه. در ضمن اولین گوشی با رم 4 همین ایسوس داده دارم همین گوشی و راضیم . در ضمن افت بازار تو محصولات موبایل به نظر من همین طور پیش برن هیچ چیز خاصی ندارن همش کیفیت دوربین بالاتر یا سی پی یو یا فلان هیچ تفاوت محسوسی ندارن.
  • بی نام GB ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    24 1
    دلیل کاهش عرضه کاهش تقاضا است. دلیل کاهش تقاضا هم نبود نوآوری در محصولات جدید است. افزایش تعداد هسته و بالاتر بردن رزولوشن صفحه و ... به اندازه کافی برای خرید قانع کننده نیست.
  • فرهان A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    5 0
    اگر تکنولوژی باطری گوشی های هوشمند بهتر شود ، آنگاه دوباره انقلاب میشه. باطری نیازمنده یک شارژه چندین روزه با نهایت مصرف را دارد.