ایسنا نوشت: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در مراسم امضای "توافقنامه پاریس" که مربوط به تغییرات آب و هوا است، یکدیگر را به باد انتقاد گرفتند.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، محمود عباس، رئیس تشکیات خودگردان فلسطین در اجلاس آب و هوا در مقر مجمع عمومی سازمان ملل که ده‌ها تن از سران جهان در آن حضور داشتند، از فرصت استفاده کرد و به انتقاد از رژیم صهیونیستی پرداخت.

عباس در این جلسه که به امضای توافقنامه پاریس برای تغییرات آب و هوا اختصاص داشت گفت: اشغالگری همان چیزی است که آب وهوا را در فلسطین بر هم زده است. این شهرک‌سازی است که طبیعت در فلسطین را نابود می‌کند. به ما در رهایی از اشغالگیری کمک کنید.

در مقابل دانی دانون، نماینده رژیم صهیونیستی گفت: به جای گسترش دشمنی در سازمان ملل عباس باید کاری برای توقف "تروریسم" انجام دهد.

دانون افزود: قرار است اجلاس آب و هوا گامی جهت وحدت جهان برای تامین آینده سیاره زمین باشد.

آخرین دور از مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین با نظارت سازمان ملل از سال 2014 متوقف شده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه سخنرانی کوتاه و سه دقیقه‌ای خود در این اجلاس از تلاش‌های فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل "در پایان بخشیدن به اشغال اراضی فلسطینی" تقدیر کرد.

وی گفت: من از تلاش‌های دولت فرانسه در برگزاری اجلاس آب و هوا که در سی ام نوامبر گذشته در پاریس برگزار شد تقدیر می‌کنم همچنین از تلاش‌های آقای دبیرکل در نیویورک متشکرم و امیدوارم که شما به ما در پایان یافتن اشغالگری کمک کنید. این اسرائیل است که مسئول تغییرات زیست محیطی در فلسطین است و شهرک سازی‌ها نیز دیگر عامل تغییر طبیعت است.

عباس با تاکید بر پایبندی کشورش به محتوای توافقنامه پاریس و اجرای فوری آن اظهار داشت: کشور فلسطین یکی از طرف‌ها در توافقنامه سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوایی است و امروز برای اولین بار به عنوان یک عضو کامل این توافقنامه را امضا م‌کند.

بان کی مون روز جمعه در نیویورک مراسم امضای توافقنامه پاریس را با حضور جمعی از سران و مسئولان برجسته بیش از 165 کشور جهان آغاز کرد.

وی در سخنرانی که در ابتدای این اجلاس داشت از همه کشورهای جهان دعوت کرد هر چه سریعتر به این توافقنامه ملحق شوند تا به این ترتیب توافقنامه پاریس هرچه زودتر اجرایی شود.

توافقنامه پاریس از منظر تعداد کشورهایی که آن را امضا کرده‌اند، قابل توجه است. این توافقنامه بین‌المللی تنها در یک روز از سوی 171 کشور به امضا رسیده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =