تبریز و مراغه بین 7 شهر برتر گردشگری کشور قرار دارند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: شهرهای تبریز و مراغه در بین 7 شهری قرار گرفته اند که بر اساس نتایج نظرسنجی ها از جمله شهرهای دارای خدمات ویژه در نوروز امسال بودند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مرتضي رحماني موحد، نتيجه انتخابات 7 شهر برتر كه در تعطيلات نوروزي بهترين خدمات را به گردشگران ارائه كردند، اعلام كرد.
وی با تاكيد بر اينكه اين شهرها مطابق ضوابط تعيين شده انتخاب شده‌اند، افزود: اصفهان و مشهد در بخش كلان‌شهرها، ساري و خرم‌آباد در گروه مراكز استان‌ها، نيشابور و مريوان در بخش شهرهاي بالاي 100هزار نفر جمعيت و رامسر در گروه شهرهاي با كمتر از 100هزار نفر جمعيت به‌عنوان برترين‌ها انتخاب شدند.
به گفته او، شيراز و تبريز از ميان كلان‌شهرها، ايلام و سنندج در بخش مراكز استان‌ها، مراغه و آبادان از بين شهرهاي بالاي 100هزار نفر جمعيت و بانه از ميان شهرهاي زير 100هزار نفر جمعيت به خاطر خدمات‌رساني در نوروز قابل تقدير دانسته شدند.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: در نظر داريم نيمه ارديبهشت‌ ماه از شهرهاي برتر تقدير كنيم.
وی درباره مشوق‌هاي ديگري كه براي اين شهرها در نظر گرفته شده، توضيح داد: اين طرح برای اولین بار اجرا مي‌شود و پيش‌بيني شده ساير دستگاه‌ها هر يك تسهيلاتي را كه مي‌توانند به شهرهاي برتر اختصاص دهند، پيشنهاد كنند تا پس از جمع‌بندي، مشوق‌هاي لازم شامل آنها شود.
رحماني موحد با اشاره به اينكه شهرهاي برتر براساس مصوبه سال 94 ستاد هماهنگي خدمات سفر با تاكيد بر شاخص خدمات‌رساني بهتر به مسافران و گردشگران انتخاب‌ شده‌اند، افزود: اين شاخص‌ها با كمك وزارت كشور و برخي اعضاي ستاد هماهنگي خدمات سفر تعريف شده كه معرفي شهرها نيز به استانداران و ستادها واگذار شده است.
وی اضافه کرد: اين شهرها براساس 7 شاخصي كه مجموعا 100 امتياز دارد و شامل اطلاع‌رساني، نظارت، خدمات عمومي، اسكان، هماهنگي بين بخشي در شهرستان‌ها، آمار تصادفات و كاهش سوانح جاده‌يي درون‌شهري و رسيدگي به شكايات مي‌شود، انتخاب شده‌اند.
مرتضی رحماني موحد گفت: اين امتيازها توسط استانداران و ستاد هماهنگي خدمات هر استان در چهار سطح كلان‌شهرها، مراكز استان‌ها، شهرهاي بالاي 100هزار نفر جمعيت و شهرهاي كمتر از 100هزار نفر جمعيت احصاء شدند كه از ميان آنها 7 شهر برتر و 7 شهر قابل تقدير شناخته شد.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: در جلسه نهم ستاد هماهنگي خدمات سفر كه با حضور رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تشريح شد، حدود 93 شهر، بالاترين امتيازها را كسب كرده بودند كه در راي‌گيري نهايي با در نظر گرفتن ملاحظاتي چون تكراري نبودن شهرها چنين نتيجه‌يي حاصل شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 529832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =