مرصاد نیوز نوشت، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روزی که مقامات شوروی گمان کردند که عصر موشک تمام شده و می شود با آمریکا وارد گفتمان شد، کار بنیان های کشور شوروی تمام شد.

 آیت الله علی سعیدی پیش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، اظهار داشت: امروز یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ نه فقط برای ایران که برای جهان اسلام است.

 

وی که در حسینه ثارالله شهر کرمانشاه سخنرانی می کرد، ادامه داد: این حساسیت چیزی شبیه همان روز مباهله است که پیامبر اسلام (ص) فرمود تمام کفر در برابر تمام اسلام ایستاده است و در این ایامی که ما در آن هستیم همین تقابل وجود دارد.

 

آیت الله سعیدی گفت: برای حرکت در این ایام حساس باید بدانیم که چه باید بکنیم تا حق با قدرت همراه باشد و جریان اموی تاریخ حق را منزوی نکند و خودش بر مصدر قدرت ننشیند، این یک فرمول مشخص دارد که حضرت امیرالمومنین (ع) آن را بیان کرده اند.

 

وی افزود: حضرت امیر (ع) می فرماید دور بودن حق از قدرت به این خاطر است که همراهان باطل بر آنچه که معتقدند متحد هستند و همراهان حق برای اعتقاد خود متفرق هستند. این یک قاعده کلی است و وحدت بر باطل باعث پیروزی آن می شود همانطور که وحدت بر حق عامل پیروزی است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز هم اگر همه مردم برای رای دادن به یک شعار حق پای صندوق بروند پیروز خواهد شد و غیر از آن باشد پیروزی شعاری رقم خواهد خورد که از حق تاریخی جریان انقلابی دور است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: امروز چقدر باید رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید کنند؟ چقدر باید بر هوشیاری در برابر پروژه نفوذ هشدار دهند؟ چقدر باید بر این حقوق ملت و شعار حقه کشور تاکید کنند؟ اگر دولت مردان ظرفیت تحقق این دستورات را نداشته باشند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

سعیدی با اشاره سقوط جماهیر شوری سابق گفت: وقتی که در محاسبات رئیس جمهور وقت شوروی تغییر ایجاد کردند که به جای ایجاد یک قدرت مستقل در برابر آمریکا می تواند با آنها سر میز مذاکره بنشیند همان روز بنیان شوری فرو ریخت. همان روزی که مقامات شوروی گمان کردند که عصر موشک تمام شده و می شود با آمریکا وارد گفتمان شد، کار بنیان های کشور شوروی تمام شد.

 

وی گفت: عکس این موضوع در چین دیده می شود که علی رغم وجود نظام کمونیستی چون اتحاد دارند تزلزلی در آنها ایجاد نشده است. آنها فهمیدند که وقتی مقامات آمریکا می گویند چین هنگامی فتح می شود که سر هر سفره مردم آنها یک کوکاکولا باشد، راه پیروزی تکیه بر اقتصاد قوی داخلی است. اما امروز می بینیم که با کمال تاسف در مرکز تحقیقات استراتژیک ما به جای گسترش بنیانهای اقتصاد مقاومتی بعد از ۱۰ سال تحقیق به توسعه تعامل گرا رسیده اند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دومین عامل پیروزی و قدرت یافتن حق از نگاه امیرالمومنین تصریح کرد: حصرت می فرمایند قدرت گرفتن باطل به دلیل آن است که همراهان باطل پیرو امام باطل خود هستند اما بسیاری از پیروان ظاهری حق گرد امام حق خود نمی مانند.

 

سعیدی گفت: وقتی میرزای شیرازی با یک خط فتوا استعمال توتون تنباکو را برای مبارزه با استعمار حرام اعلام می کند و وحدت بر اجرای آن به اندازه ای بود که حتی همسر شاه هم برای استعمال قلیان از شاه اطاعت نکرد، پیروزی حاصل شد؛ جایی هم که مردم هند از دستورات گاندی برای تحریم محصولات انگلیسی اطاعت کردند استعمار بریتاتیا در هندوستان فروریخت.

 

وی ادامه داد: راه پیروزی حق امروز اطاعت از امام حق و تحقق همان شعار لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است، خواهد بود.

 

سعیدی گفت: اعتدال در اطاعت از امام حق، یعنی نه جلوتر از رهبر راه رفتن و نه جاماندن از رهبری است، باید درست قدم جای پای امام حق گذاشت تا راه را گم نکرد. آن روزگاری که عده ای مثل بنی زبیر و عبدالله بن عمر و ... در عصر امام حق و تقابل با بنی امیه حزب تشکیل دادند که ما نه این طرفیم نه آن طرف، آنگاه ندا آمد که "این عمار؟"

 

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: امروز پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در منطقه مثل سوریه، عراق و غزه به برکت هدایت های رهبری معظم انقلاب است و امید مظلومان منطقه به همین اقتدار حق است که با وحدت و یکپارچگی میسر شده است.

 

در این مراسم طی قرائت حکمی حجت الاسلام علی مراد یوسفی به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) منصوب و از خدمات حجت الاسلام غلامرضا گودرزی مسئول پیشین این حوزه تقدیر شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 530540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =