باشگاه خبرنگاران جوان نوشت : روز پنجم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، روزی رکورد شکن برای «کتاب» بود.

صبح روز پنجم نمایشگاه کتاب تهران با ورود بازدیدکنندگان به شهر آفتاب در حالی آغاز شد که خنکای هوا از همان ابتدای صبح بر جان بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌خورد و روح آن‌ها را نوازش می‌داد. در متروی «شهر آفتاب» گروهی به اجرای نمایش با موضوع کتابخوانی پرداختند. این نمایش عده‌ای را دور خود جمع کرده بود و تماشاگرانی داشت.

عده ای از کسانی که در متروی شهر آفتاب دیده می‌شدند، جزو غرفه‌داران بودند که برای رسیدن به غرفه عجله داشتند و دیرشان شده بود. صف طولانی افراد برای سوار شدن به شاتل‌ها نیز در این میان خودنمایی می‌کرد.

در ادامه مسیر به افرادی برخوردیم که با پای پیاده به طرف نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رفتند. تابلوهای راهنما نیز در این میان یاری‌گر این دسته از بازدیدکنندگان بود.

عده‌ای از بازدیدکنندگان به سراغ نشر دانشگاهی، دسته‌ای ناشران عمومی و گروهی دیگر سراغ ناشران کودک و نوجوان رفتند.

از جمله افرادی که دیروز به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمدند، حجت‌الاسلام و المسلمین خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بود. پس از وی شاهد حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری بودیم. البته از بازدیدکنندگان دیگر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توان به عمران صلاحی، شاعر و حامد زمانی، خواننده نیز اشاره کرد.

راهروی ناشران عمومی، در روز گذشته خلوت‌تر از قبل بود و تعداد کمتری برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده بودند. حضور دانش‌آموزان در نمایشگاه نیز در ساعات ابتدایی آغاز به کار آن جلب توجه می‌کرد. دانش‌آموزانی که برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران با یونیفورم‌های مدرسه آمده بودند و معلمانی که آن‌ها را همراهی می‌کردند.

در این میان خبری شگفت‌زده‌مان کرد. خبر یک رکورد‌شکنی. «کتاب»، اثر فاضل نظری توانست در مدت برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیش از سه هزار نسخه به فروش برسد.

از حاشیه‌های دیگر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توان به طنین‌انداز شدن آهنگ «ماه و ماهی» حجت اشرف‌زاده در فضای یکی از غرفه‌ها اشاره کرد. شاعر این قطعه موسیقی، علیرضا بدیع است. اما در هنگام برپایی نشست بررسی کتاب «از خاک تا افلاک» اثر راضیه تجار، صدای موسیقی محسن چاووشی هم به گوش می‌رسید.

در هنگام بازگشت از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بازدیدکنندگانی مواجه شدیم که در حال چیدن توت بودند. متروی شهر آفتاب نیز شاهد انبوه مسافرانی بود که برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده بودند.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =