۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵

گفته می‌شود مدیران کوپرتینو تصمیم گرفته‌اند کارخانه ساخت آیفون در هند بسازند.

به گزارش خبرآنلاین، کارخانه جدید با سرمایه 10 میلیارد دلار در ماهاراشترای هند در فضایی معادل 1200 جریب ساخته خواهد شد.

فاکسکان کارخانه اصلی تولید آیفون در چین تایپه است و مدیران اپل تصمیم گرفته‌اند تا با تعیین استراتژی جدید، هند را به‌عنوان آلترناتیو منطقه چین و ماچین قرار دهند.

قرار است فاکسکان به عنوان مدیر پروژه، کارخانه جدید در هند را 18 ماهه عملیاتی کند و کارخانه جدید بتواند آیفون‌های موسوم به refurbished تولید کرده و به قیمت پایین در هند توزیع کند.

بازار هند سومین بازار بزرگ دنیا در حوزه گوشی‌های هوشمند بعد از چین و امریکاست و با توجه به درامد متوسط 1500 دلاری مردم این کشور گفته می‌شود بیش از 70 درصد از گوشی‌های هوشمند در این کشور زیر 150 دلار قیمت داشته و خریدوفروش می‌شود و اگر اپل بخواهد به طور جدی وارد بازار هند شود، باید گوشی‌های ارزان‌قیمت و مناسب با قدرت خرید هندی‌ها تولید کند.

مطابق آمار جدید، اپل در هند با 56 درصد رشد فروش مواجه شده که این رقم ناشی از فروش گوشی جدید آیفون 5S و SE است.

باز کردن فروشگاه‌های متعدد در هند نیز استراتژی بعدی اپل است تا بتواند فروش‌های خود را تضمین کرده و مشتری جدید بیابد.

از سوی دیگر با محدودسازی اپل در چین مرکزی و کاهش درآمد اپل از این بابت، مدیران تصمیم گرفته‌اند تا به بازارهای جدید بیشتر فکر کنند.

تیم کوک در آستانه ورود به چین و مذاکره با مقامات دولتی برای باز کردن سرویس‌های مذکور است و این خبر می‌تواند تلنگری باشد تا مقامات حکومت کمونیست بلایی که بر سر گوگل در این کشور آوردند را بر سر اپل نیاورند چراکه ممکن است اپل به بازار هند به‌عنوان بازار اول خود به‌جای چین بنگرد.



 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    16 4
    چه فرصتهاي طلايي كه رقيبان ما بدون هيچ زحمتي بدست ميارن و چه فرصتهايي طلايي كه ما بخاطر خودخواهي عده اي از دست مي ديم، تاريخ خود قضاوت خواهد كرد كه ما تمدن ميسازيم يا تمدن خراب مي كنيم.