۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

شانا نوشت: طرح جامع توسعه پایدار پارس جنوبی همسو با توسعه هماهنگ منطقه با برنامه‌های بلندمدت توسعه در کشور اجرا می‌شود.

مجری طرح جامع توسعه پایدار صنعت نفت با تاکید بر دستیابی به منطقه پاک در پارس جنوبی طی برنامه‌ای پنجساله، تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار ٥,٦ میلیارد یورویی و همراهی ذینفعان، شاهد تحقق این سیاست و توسعه پایدار در این منطقه خواهیم بود.


 علی احمدی، در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، گفت: طرح جامع توسعه پایدار پارس جنوبی همسو با توسعه هماهنگ منطقه با برنامه‌های بلندمدت توسعه در کشور اجرا می‌شود. 

به گفته وی طرح جامع توسعه پایدار بر دستیابی به منطقه پاک در پارس جنوبی طی پنج سال آینده متمرکز است که براین اساس به اعتباری بالغ بر ٥,٦ میلیارد یورو نیاز خواهد داشت که اولین برنامه در دست اجرای طرح، دستیابی به نخستین پالایشگاه پاک کشور در پالایشگاه دوم (فازهای ٢ و ٣ ) خواهد بود که در صورت همراهی لازم ذینفعان؛ طی دوسال آینده اجرایی خواهد شد.

احمدی با اشاره به اجرای پروژه بازیافت و مصرف گازهای فلر این پالایشگاه، ادامه داد: با توجه به این‌که مراحل اجرای این مناقصه با فرایندی نسبتا طولانی به پایان رسیده منتظر اعلام کمیسیون مناقصه های شرکت ملی نفت ایران برای انتخاب برنده آن هستیم. 

مجری طرح توسعه پایدار صنعت نفت با بیان این‌که این پروژه و پروژه‌های در دست اقدام نخستین بار در ایران انجام می‌شوند، اظهارکرد: هدف از اجرای این طرحها انتقال فناوری برای اجرای پروژه‌های آینده، به کارگیری توان داخلی و تلفیق توان و ظرفیت شرکتهای خارجی با شرکتهای داخلی است. 

وی با اشاره به تصویب طرح جامع توسعه پایدار در صنعت نفت در هیئت مدیره شرکت ملی نفت، اظهارکرد: در همین باره با واحدهای احداث شده پیشین و در مسیر توسعه پایدار (در حال بهره‌برداری و ساخت ) رویکرد اصلاح و تکمیل را با اجرای پروژه‌های مورد نیاز تعیقب خواهیم کرد تا تاثیرگذاریهای محیطی خود را در یک دوره مشخص به تدریج  اصلاح و تکمیل کنیم. 

احمدی تصریح کرد: فعالیتهای اجرایی و پروژه‌های توسعه پایدار به تقویت و ایجاد زیرساختهایی برای پایداری توسعه و ارتقای کیفی فعالیتهای اقتصادی به سوی توسعه معطوف است. 

مجری طرح توسعه پایدار در صنعت نفت ادامه داد:‌ اکنون این طرح در منطقه پارس جنوبی به عنوان منطقه نمونه و پایتخت انرژی ایران اجرا می‌شود و نتایج این تجربه به صورت مستند و برای استفاده در دیگر مناطق عملیاتی صنعت نفت آماده خواهد شد. 

وی مطالعه و بررسی چگونگی به صفر رساندن آلاینده‌های گازهای فلر پالایشگاهها، پتروشیمی‌ها و دیگر صنایع مستقر در منطقه، بازیافت گازهای فلر منطقه و تبدیل آنها به انواع انرژیهای قابل انتقال و مصرف محلی، مطالعه، بررسی و اجرای پروژه‌های لازم برای جمع آوری پسابهای صنعتی پالایشگاهها و تصفیه آنها و اجرای پروژه‌هایی که باعث پایداری جامعه شهری منطقه عسلویه و مناطق اطراف آن می شود را از جمله اهداف این طرح اعلام کرد. 

 

3535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =