ناسا قرار است حدود ساعت 21:30 امشب(سه‌شنبه 21 اردیبهشت) کنفرانسی خبری درباره یافته‌های جدید ماموریت کپلر برگزار کند؛مسئله‌ای که باعث گمانه‌زنی درباره احتمال کشف حیات فرازمینی یا سیاره‌ای قابل سکونت شده است.

با وجود گمانه‌زني‌هاي صورت گرفته هنوز هيچكس نمي‌داند كه كپلر چه چيزي كشف كرده كه مقام‌هاي ناسا را وادار به برگزاري كنفرانس خبري كرده است. مأموریت کپلر( Kepler Mission) یک تلسکوپ فضایی ساخت ناسا است که باهدف کشف سیارات فراخورشیدی مشابه زمین به فضا پرتاب شده‌است.

كپلر در جريان ماموريت خود 1041 سياره فراخورشيدي تائيد شده كشف كرده است. شايعات درباره اين كنفرانس خبري ميان خبرنگاران علم از كشف يك سياره جديد قابل سكونت تا كشف نشانه‌هايي از حيات فرازميني وجود دارد. در آخرین دستاوردهای سال ۲۰۱۳، ستاره‌شناسان مأموریت کپلر  اعلام كردند سیاره‌ای همانند زمین موجود است که قابل سکونت است. دانشمندان می گویند این سیاره که به اسم کپلر ۶۹سی نامیده شده است همانند سیاره‌های سامانه خورشیدی در مداری ویژه پیرامون ستاره‌ای می‌چرخد. این سیاره یکی از نخستین نامزدهای احتمالی داشتن زندگی فرازمینی در خود است که انسان از وجود آن آگاهی پیدا کرده است. ماموريت كپلر تاكنون با چالش‌هاي مختلفي روبرو بوده است. ماه گذشته ارتباط ناسا با كپلر قطع شد و تلاش بسياري صورت گرفت تا كپلر بار ديگر آنلاين شود.