آئین تودیع و معارفه ی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در این آئین گفت: اینجانب همه‌ی تلاش خود را برای ارتقاء جایگاه ملی و بین‌المللی استان انجام دادم.به گزارش خبرنگار نصر، "فرزین حق پرست" پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت: همه تلاش اینجانب در دو سال گذشته ارتقاء جایگاه ملی و بین‌المللی آذربایجان شرقی در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری در سطح ملی و بین‌المللی بود.

وی افزود: من در دوران مدیریت خود با چالش‌های زیاد و متعددی روبرو بودم و خدا را شکر می کنم که کمک کرد تا به امروز برسم.

حق پرست گفت: من همه تجربه های خود را در اختیار مدیرکل جدید قرار خواهم داد و امروز خوشحالم که بار سنگینی از دوش من برداشته شد. من ایرانی، آذربایجانی و تبریزی هستم و به خدمت در عرصه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در دانشگاه ادامه خواهم داد.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: من در دوران مدیریت خود میلیارد ها تومان بدهی ها و دیون گذشته را به‌پیمانکاران پرداخت کردم و نخواستم کارهای ناقص جدید شروع کنم.حق پرست به بخشی از چالش‌های دوران مدیریت خود اشاره کرد گفت: مسائلی هستند که مردم تبریز نسبت به آنها حساسیت ویژه ای دارند که مدیرکل جدید باید به آنها توجه داشته باشد که از جمله آنها میدان ساعت، بلوک میارمیار، بازار تاریخی تبریز، موزه قاجار، خیابان جمهوری اسلامی، مسجد کبود، مقبره شاه حسین ولی، موزه آذربایجان و... است.

وی ادامه داد: این ها حوزه هایی است که عمده ترین چالش‌های ما در آنها بود و شاید بر سر همین چالش‌هاست که امروز از سازمان می روم.

حق پرست گفت: من در دوران مدیریت خود متهم شدم که کار اجرایی بلد نیستم و کار اجرایی را با دانشگاه اشتباهی گرفته ام، اما بدانیم اگر می خواهیم توسعه یابیم، باید همه جا دانشگاه باشد و قبل از انجام کار مطالعه انجام شود.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش های سازمان میراث فرهنگی برای حفاظت از هویت میدان ساعت، گفت: میدان ساعت هویت دارد و شناسنامه شهر تبریز است و باید حفظ شود.

حق پرست گفت: جایی که کشورهای تازه به دوران رسیده با غارت میراث کشورهایی نظیر ایران برای خود تاریخ سازی می کنند، ما نباید به میراث فرهنگی خود بی توجهی کنیم.

گفتنی است در این مراسم، مرتضی آبدار به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی معرفی شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =