«سید حسن نصرالله» می‌گوید: دو نکبت بزرگ تروریسم صهیونیستی و تکفیری که منطقه ما سالهاست از آنها رنج می برند، طرح های انگلیس و آمریکا برای نابودی محور مقاومت و ایجاد تغییرات در کشورهای عربی و اسلامی هستند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا،، سیدحسن نصرالله عصر پنجشنبه که همزمان با سالروز میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) و به مناسبت روز جانباز مقاوم از طریق ویدئو کنفرانس سخن می گفت، تاکید کرد که داعش در همه جبهه ها شکست خورده است و به همین دلیل مردم بی گناه و عادی را هدف می گیرد و مشابه این جنایات تروریستی آن را در عراق ، سوریه و لبنان دیده ایم.

دبیرکل حزب الله در بخش اول سخنان خود به تحولات و پرونده های منطقه اشاره کرد وبا یادآوری روز نکبت بزرگ تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی در خاک فلسطین با طراحی و حمایت بریتانیا، خاطرنشان کرد که پیامدهای این نکبت همچنان امت عربی و اسلامی را آزار می دهد و امنیت ، ثبات و آینده آن را تهدید می کند. 
سیدحسن نصرالله با بیان اینکه از دهها سال دشمنان برنامه ریزی می کنند که امت اسلامی و عربی پرونده های مهم خود مانند فلسطین را فراموش کنند، اظهارداشت: متاسفانه روز نکبت هم مانند دیگر پرونده های متعلق به فلسطین فراموش شده است و تنها چند کشور و گروه آن را زنده نگه داشته اند.
وی تصریح کرد: همانطور که بریتانیا عامل نکبت بزرگ ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در فلسطین است امروز هم آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن گروه های تروریستی را در منطقه ما ایجاد کرده اند تا باقیمانده روحیه مقاومت را نابود کنند.

** تفاوت نکبت اسرائیلی و نکبت تکفیری
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه بین نکبت سال 1948 با نکبت امروزتفاوتی اساسی وجود دارد، گفت: اما امروز مردان و زنان ، ارتش ها ، دولت ها ، ملت ها، جنبش ها و جریان هائی بیدار، بصیر، قدرتمند و زنده در منطقه وجود دارند که با عزمی راسخ تصمیم دارند طرح آمریکایی را با از بین بردن همه عناصر و ابزار آن ساقط کنند و اجازه نمی دهند مانند طرح بربتانیا موفق شود.
سید حسن نصرالله افزود: داعش در همه جبهه ها شکست خورده و به همین دلیل مردم بی گناه و عادی را هدف می گیرد و مشابه این جنایات تروریستی آن را در عراق ، سوریه و لبنان دیده ایم.
وی خاطرنشان کرد: « هیلاری کلینتون» در سال 2009 هنگامی که وزیر خارجه بود درمقابل مجلس نمایندگان آمریکا گفت که ما از بیست سال قبل به کسانی که القاعده خوانده می شوند و دارای فکر وهابی بودند را با کمک ارتش پاکستان برای جنگ با اتحاد جماهیر شوروری کمک کرده ایم و امروز بهای آن را می پردازیم.

** محور مقاومت مشکل امروز آمریکا و غرب
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: آمریکا ، اسرائیل و غرب امروز با مشکلی در منطقه مواجه هستند که نام آن محور مقاومت ، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عربی سوریه ، جنبش های مقاومت در لبنان و فلسطین و بیداری امت و شکل گیریی مقاومت در عراق و یمن است که می دانند چگونه با دشمن جدید یعنی تروریسم تکفیری مبارزه کنند.
سیدحسن نصرالله اظهارداشت: آمریکائی ها تلاش کردند تا از همان تجربه مقابله با اتحاد جماهیر شوروی استفاده و عناصر جنگی را از سعودی ، اروپا ، فرانسه ، بریتانیا و کشورهای شورای همکاری وارد سوریه و عراق کردند. 
وی خاطرنشان کرد: از آنجا که متجاوزان اسرائیلی نمی تواند با معنویت ، اندیشه و اولویت های مقاومت بجنگند ، آمریکائی ها و غربی ها تصور کردند می توانند از این عناصر جنگی به اصطلاح مجاهد استفاده کنند زیرا آنها با نام اسلام می جنگند.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اما مشکل آمریکا و غرب کسانی هستند که محور مقاومت نامیده می شود و با اسرائیل می جنگند ، هیمنه آمریکا را نمی پذیرند ، می گوید نفت و مواهب آن باید برای امت اسلامی و عربی باشد نه اینکه منافع شرکت های بزرگ غربی را تامین کند و از کرامت و مقدسات امت و فرهنگ مقاومت کوتاه نمی آیند.
سیدحسن نصرالله تاکید کرد: بین اسرائیل و تروریسم تکفیری یک فرق وجود دارد و آن اینکه تکفیری ها با نام دین و اسلام می جنگند و آمریکا و غرب و همپیمانان منطقه ای آنها تصمیم دارند این نکبت بزرگ به نتیجه برسد که اگر موفق شوند ، پرونده فلسطین هم برای همیشه فراموش می شود.

** هدف آمریکا استقرار داعش در مرزهای ایران است
وی با بیان اینکه « آنها نمی خواهند با استفاده از داعش ، تنها حزب الله را از بین ببرند بلکه هدف آنها جنگ با جمهوری اسلامی ایران، ایجاد تغییرات و تحولات در عراق و نظام مقاوم سوریه است»، گفت: آنها می خواهند داعش در مرزهای شرقی و غربی ایران مستقر شود و اگر توانستند در داخل ایران نفوذ کند و رژیم سعودی در این زمینه تلاش می کند.
دبیرکل حزب الله افزود: در لبنان هم می خواهند تا تروریست های تکفیری داعش را از شهرک عرسال در شمال شرق و نزدیک مرزهای سوریه به سواحل دریای مدیترانه برسانند و ما باید نسبت به این خطر و تهدید که سالهاست با آن مواجه هستیم، هوشیار باشیم و آن را بشناسیم.
سید حسن نصرالله با اشاره به سخنان « کلارک» ژنرال آمریکائی و فرمانده سابق نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در گفت وگو با شبکه (سی ان ان) خاطرنشان کرد که این ژنرال آمریکایی گفت که آمریکا داعش را برای مقابله با حزب الله ایجاد کرده است.
دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « داعش ابزاری برای خدمت به اهداف مریکا و بازگشت مستقیم آن به دوران نظامی برای سیطره و هیمنه است»، تصریح کرد: گروه هایی برای جنگ با روح مقاومت ، نابود کردن روحیه بیداری همه چیز به منطقه آورده شده اند و هرگز اولویت آنها اصلاحات و مبارزه با تروریسم که خود آن را ایجاد کرده اند، نیست.
وی با تاکید به اینکه « باید نسبت به درگیری کنونی همه ما بصیرت داشته باشیم و دشمن را بشناسیم»، اظهارداشت: نبرد با داعش و جبهه النصره و امثال آنها ، نبرد با گروه های وحشی است که آمریکا و غرب آنها را برای نابودی محور مقاومت به منطقه آورده اند اما محور مقاومت حقیقت این نبرد را دریافته و تصمیم گرفته است تا مقابله و پایداری کند.

** نباید به آمریکا دل بست
سید حسن نصرالله با بیان این که« هنوز هستند کسانی از مسیحیان که به آمریکا دل بسته اند»، گفت: آمریکا برای تامین منافعش بین مسیحی و مسلمان تفاوتی قائل نیست.
دبیرکل حزب الله افزود: ای مسلمانان ، نبردی که در منطقه وجود دارد، نبرد شیعه و سنی نیست بلکه آنها تلاش می کنند این گونه وانمود کنند.
وی با بیان این که « مسلمانان فریب پرچم های سیاه را که شعائر اسلامی روی آنها نقش بسته است، نخورند» تاکید کرد: طرح تروریسم شکست خورده است و نتوانسته اهداف خود را محقق سازد و انشاء الله هرگز نمی تواند در منطقه اهدافش را محقق سازد.

۵۰۵۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =