سی و یکمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان آغاز شد

سی و یکمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان با حضور قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری کشور و جمعی از مسوولان شهری و استانی و علاقه مندان این رشته ورزشی صبح امروز از مقابل مجتمع لاله پارک تبریز به سمت ارومیه آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، در آیین آغاز سی و یکمین دوره تور نیمه حرفه ای دوچرخه سواری بین المللی ایران- آذربایجان در تبریز 31 کبوتر به نشانه صلح و دوستی و رساندن پیام این مسابقات به جهانیان به پرواز درآمدند.

حضور علاقه مندان به ورزش دوچرخه سواری در محدوده خط آغاز این دوره از تور دوچرخه سواری ایران- آذربایجان باعث شد که این مسابقات بین المللی شکل دیگری به خود بگیرد.

در این دوره از تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان ورزشکارانی از 17 تیم خارجی و چهار تیم داخلی مسیر 162 کیلومتر و 400 متری مجتمع لاله پارک تبریز تا شهر زیبای ارومیه را رکاب می زنند و در مسیر خود از حاشیه دریاچه ارومیه می گذرند.

در آیین افتتاحیه این دوره از تور دوچرخه سورای ایران - آذربایجان، تندیس مسابقات به صورت نمادین به رییس فدراسیون دوچرخه سواری کشور و شهردار تبریز اهدا شد.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری کشور در این مراسم گفت: تور آذربایجان در زمره تورهایی است که خودم در چهار دوره آن رکاب زده ام و خاطرات خوبی از آن دارم.

قمری افزود: شش تور بین المللی در کشور فعالیت می کرد و تنها توری که 31 دوره بدون تعطیلی دوام آورده ، تور آذربایجان است در حالی که بعضی از تورها پس از 17 تا 18 دوره برگزار تعطیل شده اند و این همت و برنامه ریزی مسوولان آذربایجان شرقی را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: جایگاه بین المللی تور آذربایجان در سطح فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری نیز شناخته شده است و رتبه 2.1 دارد که در آینده به تور حرفه ای تبدیل خواهد شد و برای این منظور تلاش می کنیم.

وی یادآور شد: تور بین المللی ایران - آذربایجان در سطح آسیا جایگاه بسیار بالایی دارد و همیشه از آن در مسابقات مختلف به نیکی یاد می شود و حضور 17 تیم خارجی در آن این موضوع را به خوبی نشان می دهد که حاصل برنامه ریزی منسجم در جذب تیم های قدرتمند است.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری کشور ادامه داد: کسب سه سهمیه دوچرخه سواری برای المپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل و کسب 1654 امتیاز در سطح قاره آسیا، حاصل دسترنج تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان و فدراسیون است.

وی گفت: رتبه دوم آسیا با 602 امتیاز متعلق به قزاقستان ، فاصله دوچرخه سواری ایران را با آسیا نشان می دهد که از نتایج برگزاری همین تر و افتخار دوچرخه سواری کشورمان است.

وی اضافه کرد: وقتی نگاهی به رکابزنان این دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان می کنیم، عضویت ورزشکاران ایرانی را در باشگاه های خارجی در این تور مشاهده می کنیم که نشان از ارتقای کیفیت ورزش دوچرخه سواری در کشورمان دارد.

وی تاکید کرد: دو نمانیده فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری از ابتدا تا انتهای تور بر آن نظارت می کنند و نمره می دهند که باید مانند دوره های گذشته نظم و انضباط تور را رعایت کنیم.

قمری افزود: در دوره های گذشته بالاترین نمره مربوط به بخش انتظامات و امنیت تور بوده است که در واقع به نوعی انعکاس امنیت کشور در قالب برگزاری این مسابقات است.

سی و یکمین دوره تور نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران - آذربایجان از 24 تا 29 اردیبهشت ماه در مسیریکهزار و چهار کیلومتر در شش مرحله بین استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل برگزار خواهد شد.

مرحله اول در مسیر تبریز به ارومیه به مسافت 162.4 کیلومتر، مرحله دوم در مسیر ارومیه به منطقه آزاد تجاری ارس به مسافت 209.4 کیلومتر، مرحله سوم در مسیر منطقه آزاد تجاری ارس به تبریز در مسافت 139.9 کیلومتر برگزار خواهد شد.

دوچرخه سواران مرحله چهارم را از تبریز به سرعین در مسافت 198.2 رکاب زده و وارد استان اردبیل خواهند شد تا در مرحله پنجم مسیر سرعین به پیست اسکی سهند را به مسافت 180.7 طی کنند.

مرحله نهایی و ششم این تورنمنت روز 29 اردیبهشت در داخل شهر تبریز و از مقابل مرکز تجاری لاله پارک به مسافت 114 کیلومتر برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: تمامی استانداردهای فنی و ایمنی یو سی آی در تور نیمه حرفه ای ایران - آذربایجان رعایت خواهد شد.

موضوع اسکان رکابزنان و کادرفنی و اجرایی در بهترین شرایط ممکن در شهرها، امنیت بسیار بالای مسیر مسابقات توسط راهنمایی و رانندگی، حضور داوران مجرب اروپایی و خارجی در کنار داوران بین المللی ایرانی و هماهنگی تمامی ارگان ها و نهادهای هر سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل نوید برگزاری رقابتی در سطح بالا را می دهد.

' اروین کیست ماکر' از کشور هلند به عنوان کمیسر ارشد و ' اوله اولسن' از کشور دانمارک به عنوان افسر آنتی دوپینگ برای حضور در سی و یکمین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان از سوی UCI طی نامه رسمی معرفی شده اند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =