۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

ایسنا نوشت: مدیرکل محیط‌زیست سیستان و بلوچستان بابیان اینکه اگر تغییر اقلیم سبب افزایش نیم درجه ای هوا در کره زمین شده، این افزایش دما در ایران دو درجه برآورد شده است، گفت: شرایط در منطقه سیستان از سایر نقاط حادتر است، در این منطقه میانگین سالانه بارش کمتر از 50 میلی‌متر بوده و میزان سالانه تبخیر نیز 4000 میلی‌متر است.

سعید محمودی در مراسم رونمایی از لوح بین‌المللی ثبت تالاب هامون به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، گری لوئیس نماینده ارشد سازمان ملل در ایران، استرکیش لاروش مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و تعدادی از سفرای کشورهای خارجی در ایران در زابل در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز بحران‌های زیست‌محیطی کشورهای زیادی را در دنیا تحت تأثیر قرار داده است.

وی آلودگی هوا، آب و آتش‌سوزی جنگل را از عمده چالش‌های بشر توصیف کرد و گفت: ایران نیز مانند سایر کشورها با مسئله تغییر اقلیم و آثار آن‌که به‌تناسب بیشتر از نقاط دیگر جهان است، درگیر است.

وی نگاه ویژه سازمان‌های بین‌المللی برای ثبت هامون به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره را ستود و عنوان کرد: تالاب بین‌المللی هامون که در مرز کشور ایران و افغانستان قرارگرفته است، تنها منبع معیشت مردم منطقه بوده، معیشتی که از طریق صیادی، کشاورزی و دامداری تأمین می‌شده است.

وی آلودگی شدید هوا، شیوع بیماری‌، فقر و بیکاری در دو شهر زابل ایران و نیمروز افغانستان را از پیامدهای خشکی تالاب هامون برشمرد و گفت: باید همه برای احیای هامون تلاش کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =