تعداد زیادی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته اند که از دست داد و هوار دوره گردها که با خودرو و موتورسیکلت و پیاده، آسایش را بر آنها حرام کرده اند، ذله شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بارها در سرویس مشکلات مردم به یکی از مشکلات شهری اشاره شده که درباره آلودگی صوتی توسط دوره گردها و فروشندگان و خریداران سیار است.
این مشاغل مزاحم با بلندکردن صدای خود در بلندگوهای قوی، با خودرو و سه چرخه و موتورسیکلت در معابر شهر تردد می کنند و باعث مزاحمت شهروندان می شوند. بارها این موضوع از سوی سرویس مشکلات مردم دنبال شده و اخیرا نیز مخاطبی که خود را رهگذر معرفی کرده در این باره نوشته: در مورد بلند گوهای گوشخراش دوره گردها که بر روی موتور سیکلت سه چرخ خودشون نصب می کنند و آسایش و امنیت روانی مردم را ازبین می برند کدام ارگان مسئول است؟

شهرداری مسئول است
طبق قانون، شهرداریها و نیروی انتظامی مسئول ساماندهی به اماکن عمومی ومعابر هستند. در همین زمینه نیز شهرداری ها مسئولند و باید در این زمینه وارد شوند.
پیش از این، موضوع مزاحمت در معابر معابر و دستفروشان و سایر مشاغل مزاحم در اختیار شرکت شهربان وابسته به شهرداری بود. تا حدود سال 92 این مشکلات در اختیار شرکت شهربان بود ولی در این یکی دو سال اخیر این مسئله از اختیار این شرکت بیرون آمده و در اختیار معاونت خدمات شهری مناطق شهرداری قرار گرفته است.
لذا با توجه به مسئولیت تام و تمام شهرداری ها در این موضوع، باید مسئله مزاحمت این مشاغل را با سامانه 137 در میان گذاشت تا رسیدگی شود.
گفتنی است پیش از این معاونت خدمات شهری شهرداری تهران درباره این مشکل به سرویس مشکلات مردم توضیح داده بود که بازداشت و توقیف خودروهای مزاحم توسط این نهاد صورت می گیرد ولی به دلیل خلاء قانونی، دادگاه ها جرایم مختصری برای متخلفان در نظر می گیرند و بلافاصله خودروهای توقیفی با دستور دادگاه، آزاد می شود.

جهت مطالعه بیشتر سوابق این مشکل، (اینجا)، (اینجا) و (اینجا) را بخوانید.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    2 0
    درسته بیکاری عامل اصلی این قضیست ولی واقعا باعث سلب آسایش هستن من خودم بچه کوچیک دارم صلات ظهر بچه رو بزور میخوابونم سه چهارتا وانتی یه ربع یه بار اعلان عمومی میکنن واقعا کلافه شدم از دستشون خصوصا بهار تابستون حالا بماند خونه هایی که مریض دارن و احتیاج به استراحت
  • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    2 0
    شنبه تا پنج شنبه که سر کاریم یه جمعه میخواهیم بخوابیم از ساعت 8 یا 9 صبح دروره گردها کارشون شروع میشه و ما بی خواب میشیم
  • بی نام EU ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    2 0
    واقعا باید فکری کرد...آلودگی صوتی بیداد میکنه...لطفا جلی بلندگو دوره گرها رابگیرید...خصوصا صبح جمعه که بسیار بدتر هستش...
  • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    2 1
    اعصاب ما را داغون کردند شما یک سر به خیابان زینعلی نیاوران بزنید 5 دقیقه یکبار یا ماشین بلند گو دار رد میشه یا موتور ها در حال تک چرخ زدن هستند . کسی نیست مدیریت خونده باشه بدونه باید چی کار کرد ؟
  • علی IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    2 0
    شما رو بخدا قسم این مشکل رو پیگیری کنید تا می تونید. یکی از عذاب آورترین موانع زندگی توام با آرامش در ایران این موضوعه. خواهش می کنم پیگیر باشید
  • بی نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    1 0
    چه صداهای عجیب و غریبی هم دارند.سوهان گوش و روح
  • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    1 0
    این بلندگو های دوره گرد ها درسته که مزاحمند ولی سریع می روند ولی این ساختمتن های در حال ساخت بیشتر مزاحمند طرف از ساعت 7/5 صبح روز تعطیل تا غروب داره سنگ بری میکنه،نمی گذاره حداقل روز تعطیلمون را راحت استراحت کنیم