۱ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۲

نظر شما را درباره اتفاقات پیرامون مساله حجاب در دانشگاه صنعتی شریف پرسیده بودیم، برخی از نظرهای رسیده را بخوانید.

من پنج سال پیش از دانشگاه شریف فارغ‌التحصیل شده‌ام. تا وقتی ما دانشجوی آن دانشگاه بودیم، پوشش دانشجوها جوری بود که اصلا لزومی به مطرح‌کردن این حرف‌ها نبود. دانشجویان دختر با پوشش مورد قبول جامعه در دانشگاه حاضر می‌شدند. اگر چنین بررسی‌ای در این دانشگاه لازم است، لابد نشان می‌دهد چیزهایی عوض شده. اما همین چند هفته پیش که من به دانشگاه‌مان رفته بودم تا سری به بچه‌ها بزنم، وضع فرقی نکرده بود. نمی‌دانم این حرف‌ها اصلا برای چه مطرح می‌شود. شاید باید درآمدی برای برخی افراد در نظر گرفته شود.
مرضیه احدی

قرار است وضعیت حجاب در دانشگاه شریف بررسی شود. خب اول باید معلوم شود تعریف این عده از حجاب چیست: چادر؟ مقنعه و مانتو؟ روسری و مانتو؟ این حجاب شامل رفتار و منش افراد هم می‌شود؟ یعنی سنگین‌بودن رفتار دانشجویان هم مد نظر است؟ این بررسی را چه کسی قرار است انجام دهد؟ از کجا این بررسی انجام می‌شود؟ از داخل اتاقی که پژوهش در آن صورت می‌گیرد؟ این‌ها سوالاتی است که فارغ از درستی و به‌جایی چنین پژوهشی به نظرم رسید.
احسان عـ.

من در دانشگاه شریف درس نخوانده‌ام اما یادم است در دوره‌ای که من دانشجو بودم، یکی از بچه‌ها بود که عضو یکی از همین انجمن‌ها و گروه‌های دانشگاه بود. این بنده‌خدا جایی کار نمی‌کرد اما درآمد خوبی داشت. چه‌طور؟ هر بار طرحی مثل همین طرح که شما به آن اشاره کردید، به یکی از بخش‌های اداری دانشگاه‌مان پیشنهاد می‌کرد و با پولی که برای انجام‌دادن آن طرح می‌گرفت، مدتی را می‌گذراند تا طرح بعدی. نمی‌خواهم نتیجه بگیرم که این طرح هم چنین حالتی دارد اما وقتی درباره این طرح بررسی وضعیت حجاب در دانشگاه شریف خواندم، یاد آن هم‌دانشگاهی‌ام افتادم.
رضا منصوری

این سوال شما اصلا به چه معنایی است؟ یعنی می‌خواهید لزوم چنین طرح‌ها و بررسی‌هایی را زیر سوال ببرید؟! می‌خواهید انکار کنید که وضع حجاب در دانشگاه‌های کشور اصلا خوب نیست؟ چه دانشگاه شریف باشد و چه دانشگاه‌های دیگر... لازم است وضع حجاب را در دانشگاه‌های کشور بررسی کنیم. من به عنوان یک دانشجو از این وضع راضی نیستم.
بنفشه اسدی

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 5368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۹
    0 2
    يك دفعه شده آقايان به جاي طرح اين مسايل به گراني اشاره كنند و راهپيمايي كنند. والله ما از گراني كه روز به روز بيشتر مي شود در رنجيم..
  • هامون IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۹
    2 0
    متاسفانه در این 30 سال کار بنیادی علمی و عملی و فرهنگی در کشور صورت نگرفته است. ما با این سابقه درخشان هنری در تاریخ، اکنون از ارایه مدلهای موقر و شاد پوشش عاجزیم. خیلی متاسفم که در این زمینه مهم کم کاری شده است. لباس ایرانی باید در دنیا بی نظیر باشد. اکنون معماری ما نیز وضع اسفباری دارد.