در ماه‌های اخیر دریافت پیامک‌هایی با متن برنده شدن در قرعه‌کشی‌های مختلف، قربانی می‌گیرد

در ماه‌های اخیر دریافت پیامک‌هایی با متن برنده شدن در قرعه‌کشی‌های مختلف، قربانیانی می‌گیرد در حالی که این جرم در حوزه جرایم مجازی و رایانه‌ای مجازات خاصی ندارد.
رییس اداره تحقیقات کیفری دبی در این ارتباط با بیان این که ظرف 14 ماه گذشته قربانیان این پیام‌ها بیش از 130هزار درهم از دست داده اند، گفت: کلاهبرداران الکترونیکی با ارسال پیامی، خبر برنده شدن جایزه‌ای فریبنده در قرعه‌کشی را اعلام و اطلاعات شخصی مربوط به حساب بانکی آنان را درخواست می کنند، سپس اقدام به سوءاستفاده از حساب‌های بانکی آنان می کنند.

ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مساجد
عبدالحمید الاطرش، رئیس کمیته فتوای مرکز اسلامی «الأزهر» با صدور حکم جدیدی استفاده از تلفن همراه در داخل مساجد را حرام اعلام کرد.
به گزارش ایکنا، وی اعلام کرد: استفاده از تلفن همراه در داخل مساجد از نظر دینی حرام است و با قداست این مکان مقدس منافات دارد.
این مفتی الأزهر افزود: پخش آهنگ‌ها و دعاهای مختلف از تلفن‌های همراه هنگام زنگ‌زدن فضای معنوی مسجد را مختل کرده و نمازگزاران را از حالت خشوع خارج می‌کند.

نجات معجزه‌آسا از مرگ
ایسنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی گزارش داده رسانه‌های محلی چین خاطرنشان کردند یک پسر‌بچه 7 ساله هنگامی که در حال بازی با کابل‌های فشار قوی برق بود، به صورت کاملا تصادفی دچار شوک 10 هزار ولتی برق شد، اما به طرز معجزه‌آسایی از خطر مرگ جان سالم به در برد.
این در حالی است که این پسر‌بچه از ناحیه دو دست خود دچار سوختگی شده و پزشکان پس از معاینه این کودک اظهار کردند که هیچ مشکل دیگری جان این پسر‌بچه‌ را تهدید نمی‌کند.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 5371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =