نماینده اصولگرای مردم اصفهان احتمال کاندیداتوری‌اش برای نایب رئیسی مجلس را رد نکرد و البته تاکید کرد که فراکسیون فراگیر درباره کاندیداهای این جریان تصمیم‌گیری می‌کند.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره صف‌بندی‌های مجلس دهم، اظهار کرد: من تقسیم بندی موافقان و مخالفان برجام را قبول ندارم. این تقسیم بندی را اولین بار آقای حجاریان گفته بود که صف بندی ها تغییر کرده و در انتخابات مجلس برجامیون و غیربرجامیون جدا شده اند که به نظر من صحیح نیست. در همین فراکسیون فراگیر هم موافقین و هم مخالفین برجام حضور دارند ولی اشتراکات دیگری داریم که توافق کرده ایم بر اساس آنها دور هم جمع شویم.
فولادگر توضیح داد: این اشتراکات، ریاست مجلس، اداره کشور بر اساس اصول و ارزش های انقلابی و پایبندی به ولایت فقیه و دفاع از منافع ملی و ارزش های انقلابی و چارچوب های کلی امنیت و مصالح ملی در عرصه سیاست خارجی و همچنین تبعیت از رهبری است.

او تاکید کرد که در مجلس دهم فراکسیون‌بندی‌ها تنها حول کاندیداهای ریاست شکل نگرفته است و گفت:‌ در دوره قبل فراکسیون ها حول کاندیداهای ریاست مجلس شکل گرفته بود؛ اصولگرایان حول آقای حداد و اصولگرایان رهروان ولایت حول آقای لاریجانی جمع شدند. اما در این دوره،‌ فراکسیون با عنوان فراگیر تشکیل شد که اعضای آن داراي سلایق مختلف اعم از اصولگرایی و مستقلین هستند که نمی خواستند به فراکسیون امید و اصلاح طلب ها بروند. یعنی نقطه مشترک همه اعضای فراکسیون فراگیر، نرفتن به فراکسیون امید است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: البته ممکن است این افراد این فراکسیون را با همین کلیت حفظ کنند و زیر مجموعه هایی در آن تشکیل شود که سلایق مختلف را نمایندگی می کنند و ممکن است حتی در آینده فراکسیون مستقلی هم تشکیل شود. ما که نمی توانیم جلوی همکارانمان را بگیریم که فراکسیونی تشکیل ندهند.
وی گفت: یکی از این زیر فراکسیون ها ممکن است جبهه پایداری باشد. البته تعداد اعضای جبهه پایداری در دوره بعدی کم است و بهتر است بگوییم ممکن است سلایق مختلف اصولگرایی جدا شوند.
او درباره گرایش اعضای جبهه پایداری به ریاست فرد دیگری به جز علی لاریجانی نیز گفت: در این جمع ممکن است تعداد انگشت شماری از اعضا رایی به جز آقای لاریجانی داشته باشند اما برای ریاست مجلس آقای حاجی بابایی مطرح نیست.

فولادگر تاکید کرد: ما با این مشترکات به این نتیجه رسیده ایم که فعلا غیر از آقای لاریجانی گزینه دیگری برای ریاست مجلس نیست. درباره هیات رئیسه از جمله نواب رئیس هم همین جمع تصمیم گیری می‌کنند.
فولادگر  احتمال کاندیداتوری خودش برای نایب رئیسی،‌ را رد نکرد و گفت: فعلا خدا می داند. قرار است هر کسی که می خواهد کاندیدا شود در فراکسیون فراگیر مطرح کند و هرچه جمع بندی فراکسیون بود در صحن نیز مطرح شود.
او در پاسخ به اینکه آیا در فراکسیون فراگیر کاندیداتوری خود برای نایب رئیسی را مطرح می کند یا خیر، گفت که در هنوز در حال بررسی است.
27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    1 6
    فقط دکتر لاریجانی مورد توافق دو جناح است و اگر قرار شود به ایشان رای میدهند