ایرنا نوشت: پیونگ یانگ روز جمعه از کره جنوبی خواست که پیشنهاد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را برای مذاکرات نظامی به منظور کاهش تنش ها در شبه جزیره کره، بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، کیم در کنگره اخیر حزب حاکم کارگران کره شمالی که برای نخستین بار در 35 سال گذشته برگزار شد، این پیشنهاد را مطرح کرد.
کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در نامه سرگشاده ای که روز جمعه خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرد، گفت: اقدامات فوری برای غلبه بر وضع فاجعه بار کنونی در روابط دو کره، ضروری است.
در این نامه آمده است: سئول باید فعالانه به پیشنهاد کره شمالی برای برگزاری مذاکرات نظامی پاسخ دهد، زیرا برقراری صلح به زور سلاح امکان پذیر نیست.
اما سئول پس از محکوم کردن پیشنهاد اولیه کیم به عنوان خودنمایی، پیشنهاد روز جمعه این نهاد کره شمالی را نیز رد کرد.
سئول قبلا گفته بود که بیشتر سخنرانی کیم در کنگره حزب حاکم کره شمالی به تبلغ و ستایش از برنامه تسلیحاتی این کشور اختصاص یافته بود.
ساختار و چارچوب این نامه سرگشاده، نشانگر نبود کامل تماس مستقیم میان دو کشور پس از آن است که پیونگ یانگ در ماه فوریه 2016 آخرین دو خط مستقیم اضطراری باقی مانده با سئول را قطع کرد.
هر چند از این خطوط مستقیم اضطراری هیچگاه برای مذاکرات دیپلماتیک استفاده نشد، اما برای تشکیل نشست هایی که چنین مذاکراتی می توانست در آنها برگزار شود، ضروری بودند.
سئول پس از آخرین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ در 6 ژانویه (17 دی)، شروع به پخش اخبار، پیام های تبلیغاتی و موسیقی پاپ کره ای با استفاده از مجموعه بلندگوهای بزرگی در امتداد مرزهای دو کشور کرده است.
پیونگ یانگ بارها اعلام کرده است که موضوع زرادخانه هسته ای کره شمالی قابل مذاکره نیست.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =